Senast vi tog tre poäng på bortaplan var faktiskt mot Timrå under mellandagarna. Vi vann med 7-3 och hade 7 olika målskyttar tror jag bestämt!Lee Harvey Oswald skrev:Visst ser det bättre ut nu, men vi möter ju för sjutton brutalt sämre motstånd nu.
När vi inte tar 3p mot lag som örebro & Bik så känns 3 pinnar mot TIK som en illusion.
Nu finns viljan i truppen, gulligt att se som omväxling.
Nu saknas bara kunnandet
När tog vi 3p på bortais senast?
Klarar detta lag ett nytt ES-kontrakt är det bara för att resten av KS-lagen är så genant usla.
Stora Starka DIF!
KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag. Får. Magsår.Av.Detta.
Tror vi på de resterande 6 matcherna minst måste ta 12 pinnar för att ens ha en chans. Egentligen brukar ju 20 krävas för ES-spel men med det här jämna läget så är känslan att 18 kan räcka.
Tar vi våra hemmamatcher och vinner under ordinarie tid så krävs således en 3:a borta eller poäng i varje. Timrå, Leksand & Rögle. Jadu....
Jag tycker dock vårt spel nu är brutalt mycket bättre än de andra AS-lagen. Det jag sett har jag knappast blivit imponerad av TIK heller, men naturligtvis har de gjort det bra som knipit 10 poäng.
Matchen på lördag SKALL vi vinna. Det måste vara lika tokladdat som inför Leksand. Allt är tillåtet (nåja). KÄMPA DJURGÅRDEN FÖR FAN!
Tror vi på de resterande 6 matcherna minst måste ta 12 pinnar för att ens ha en chans. Egentligen brukar ju 20 krävas för ES-spel men med det här jämna läget så är känslan att 18 kan räcka.
Tar vi våra hemmamatcher och vinner under ordinarie tid så krävs således en 3:a borta eller poäng i varje. Timrå, Leksand & Rögle. Jadu....
Jag tycker dock vårt spel nu är brutalt mycket bättre än de andra AS-lagen. Det jag sett har jag knappast blivit imponerad av TIK heller, men naturligtvis har de gjort det bra som knipit 10 poäng.
Matchen på lördag SKALL vi vinna. Det måste vara lika tokladdat som inför Leksand. Allt är tillåtet (nåja). KÄMPA DJURGÅRDEN FÖR FAN!
1:a-femma leder vägen, helt klart. Den som borde ha några snäpp till är otto som nu är den svaga länken i kedjan, hoppas verkligen han kan plocka fram sitt max nu när det behövs som mest.
Om inte annat så testa Nilson-Mika-Ölvestad. Tror vi har sett det i pp, men inte under reguljärt spel.
Om inte annat så testa Nilson-Mika-Ölvestad. Tror vi har sett det i pp, men inte under reguljärt spel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
3 - 2 Johan Wiklander, straff (utan målvakt)
Det var väl inte så svårt att sätta den utan målvakt!!
Eller missförstod jag nåt då??
- -daniel-
Japp, Jim Morrison och resten av forumet gnällde så mycket på Wesslau så han utgick och lämnade målet tomt.maag--80 skrev:3 - 2 Johan Wiklander, straff (utan målvakt)
Det ska man aldrig säga, Otto lyckades ju med bedriften att missa öppet mål.maag--80 skrev:3 - 2 Johan Wiklander, straff (utan målvakt)
Tycker Wesslau börjar påminna mer och mer om Ridderwall för tillfället. Spelar inte direkt dåligt men släpper puckar som inte alls ser omöjliga ut. Hoppas verkligen han kan hitta tillbaka till sitt spel som han hade tidigare under säsongen.
Re: Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
Detta kanske låter lite konstigt men man får tänka på att han har stått vad ere? 58 matcher denna säsong så han är nog rätt sliten,han var inte så jävla bra igår direktluncano skrev:Tycker Wesslau börjar påminna mer och mer om Ridderwall för tillfället. Spelar inte direkt dåligt men släpper puckar som inte alls ser omöjliga ut. Hoppas verkligen han kan hitta tillbaka till sitt spel som han hade tidigare under säsongen.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
True. Byt ut Wesslau tills på Lördag, han behöver vila.Robban120 skrev:Detta kanske låter lite konstigt men man får tänka på att han har stått vad ere? 58 matcher denna säsong så han är nog rätt sliten,han var inte så jävla bra igår direktluncano skrev:Tycker Wesslau börjar påminna mer och mer om Ridderwall för tillfället. Spelar inte direkt dåligt men släpper puckar som inte alls ser omöjliga ut. Hoppas verkligen han kan hitta tillbaka till sitt spel som han hade tidigare under säsongen.
Stor eloge till er som var på plats igår!
Var det bara jag som såg fel eller spelade man Zibbe i PP? Fortsätt med det! Zibbe i den ena PP uppställningen och Mackan i den andra. (Om jag nu såg rätt person;))
Oerhört skönt att Mackan verkar hittat formen. Han var ju inte direkt dålig mot Leksand heller, men i slutet på 3de perioden igår var han riktigt bra.
Men Fimpen alltså.. Vad håller han på med?
Var det bara jag som såg fel eller spelade man Zibbe i PP? Fortsätt med det! Zibbe i den ena PP uppställningen och Mackan i den andra. (Om jag nu såg rätt person;))
Oerhört skönt att Mackan verkar hittat formen. Han var ju inte direkt dålig mot Leksand heller, men i slutet på 3de perioden igår var han riktigt bra.
Men Fimpen alltså.. Vad håller han på med?
- Jim Morrison
Och på nåt jävla vis så lyckades pucken ändå gå in mellan benen-daniel- skrev:Japp, Jim Morrison och resten av forumet gnällde så mycket på Wesslau så han utgick och lämnade målet tomt.maag--80 skrev:3 - 2 Johan Wiklander, straff (utan målvakt)

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Risken för att det går åt helvete på lördag blir ju bra mycket större om vi plockar ut Gustaf och sätter in Tim istället :/Mash skrev:True. Byt ut Wesslau tills på Lördag, han behöver vila.Robban120 skrev:Detta kanske låter lite konstigt men man får tänka på att han har stått vad ere? 58 matcher denna säsong så han är nog rätt sliten,han var inte så jävla bra igår direktluncano skrev:Tycker Wesslau börjar påminna mer och mer om Ridderwall för tillfället. Spelar inte direkt dåligt men släpper puckar som inte alls ser omöjliga ut. Hoppas verkligen han kan hitta tillbaka till sitt spel som han hade tidigare under säsongen.
- Jim Morrison
Gustaf Wesslau ska stå i nästa match, och alla matcher efter den också. Han är vår bästa spelare i laget. Inte en chans att han ska bytas ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nej såklart att han ska stå alla matcher som är kvar,var bara en tanke men som Luncano skrev han börjar påminna lite om Ridderwall sedan så var han inte särskilt bra mot Örebro igår. Men han har vår bästa spelare helt klart,det är han som räddat oss kvar i alla matcherJim Morrison skrev:Gustaf Wesslau ska stå i nästa match, och alla matcher efter den också. Han är vår bästa spelare i laget. Inte en chans att han ska bytas ut.
- -daniel-
Eh....Mash skrev:True. Byt ut Wesslau tills på Lördag, han behöver vila.Robban120 skrev:Detta kanske låter lite konstigt men man får tänka på att han har stått vad ere? 58 matcher denna säsong så han är nog rätt sliten,han var inte så jävla bra igår direktluncano skrev:Tycker Wesslau börjar påminna mer och mer om Ridderwall för tillfället. Spelar inte direkt dåligt men släpper puckar som inte alls ser omöjliga ut. Hoppas verkligen han kan hitta tillbaka till sitt spel som han hade tidigare under säsongen.

En urlakad & sliten Wesslau är fortfarande ca 25 gånger bättre än Dvärg-Tim, dessutom tror jag inte ett dugg att GW är mer sliten nu än tidigare.
Vad vi verkligen inte behöver just nu är all den osäkerhet som en annan målvakt skulle innebära.