Tråkigt för Dogge dock, han är en duktig back och förtjänar att spela. Men hoppas han tar petningen rätt och fortsätter träna stenhårt så kommer han nog tillbaka in i San josé. Självklart vill man se Murray i DIF men det ska vara när han känner att han vill och inget annat.SirDIFalot skrev:Han har inlett säsongen väldigt svagt och stod för ett direkt avgörande misstag sist. Toppbacken Brett Burns återvänder från skada och Dogge petas helt enkelt. Och majoriteten av Sharks-fansen jublar stort vad jag kan se.Manijock skrev:Helt obegripligt men kan ändå inte låta bli att dra lite på smilbanden. Drömmen om att han ska börja tappa lite därborta för att så småningom inse att det bara är i DIF han vill vara.SirDIFalot skrev:Douglas Murray petad idag.
Mitt absoluta favoritscenario alla kategorier. In Dogge we trust!
Han blir ju free agent i sommar. Skadar väl inte om Challe ringer men.. Tror nog den snart 33-årige Douglas tar ett 2-3 års kontrakt till innan han vänder hemåt. Om han ens gör det. Han sa ju att han ville spela i DIF innan karriären var över och nu har han ju gjort det.
NHL
Re: NHL
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Många trodde att han skulle bytas bort före säsongen. San Jose tog in Brad Stuart och det finns inte riktigt plats för Douglas längre. Om han inte går med på att ta en väldigt liten roll. Men det kostar han nog för mycket för att göra. Det tror jag i alla fall att Sharks ledning anser. Lönetaket sänks ju i sommar också.Alexander skrev:Har dessa svaga prestationer uppkommit efter lockouten eller fanns de där innan också?SirDIFalot skrev:Han har inlett säsongen väldigt svagt och stod för ett direkt avgörande misstag sist. Toppbacken Brett Burns återvänder från skada och Dogge petas helt enkelt. Och majoriteten av Sharks-fansen jublar stort vad jag kan se.Manijock skrev:Helt obegripligt men kan ändå inte låta bli att dra lite på smilbanden. Drömmen om att han ska börja tappa lite därborta för att så småningom inse att det bara är i DIF han vill vara.SirDIFalot skrev:Douglas Murray petad idag.
Mitt absoluta favoritscenario alla kategorier. In Dogge we trust!
Han blir ju free agent i sommar. Skadar väl inte om Challe ringer men.. Tror nog den snart 33-årige Douglas tar ett 2-3 års kontrakt till innan han vänder hemåt. Om han ens gör det. Han sa ju att han ville spela i DIF innan karriären var över och nu har han ju gjort det.
Douglas stod för en svag säsong ifjol också.
Expert.
Ser det bara som positivt om Murray kommer hem innan "han egentligen vill" så att säga. Låt oss spekulera lite, säg att han spelar i NHL tre säsonger till. Kommer då hem när han är 36-37 år gammal. Känner att han åstadkommit allt han vill och vill avrunda karriären med kompisarna hemma i Stockholm. Njaa vi vet hur det brukar bli då, grovt underprestrerande och lojt, se Mackan Nilson, Nisse Ekman, Daniel Tjärnqvist osv.
Skulle min våta dröm falla in och han redan nästa säsong vänder hem, kanske skriver på ett ettårskontrakt med DIF. Då har han tydliga drömmar om att återvända en sista vända till NHL, vilket då är en fantastiskt morot för honom och vi får se en Murray i Djurgården med 100% motivation. Exempel på hur bra detta brukar fungera är Mackan Nilson finalåret då han uttryckte tidigt att han ville tillbaka till NHL.
Mm, tar emot att säga men Djurgårdshjärtat säger att det gärna får fortsätta gå tungt för Dogge denna säsong...
Skulle min våta dröm falla in och han redan nästa säsong vänder hem, kanske skriver på ett ettårskontrakt med DIF. Då har han tydliga drömmar om att återvända en sista vända till NHL, vilket då är en fantastiskt morot för honom och vi får se en Murray i Djurgården med 100% motivation. Exempel på hur bra detta brukar fungera är Mackan Nilson finalåret då han uttryckte tidigt att han ville tillbaka till NHL.
Mm, tar emot att säga men Djurgårdshjärtat säger att det gärna får fortsätta gå tungt för Dogge denna säsong...
- SirDIFalot
Jag tror inte det finns en chans att Douglas återvänder redan nu. Så jag har svårt att hoppas att det skulle gå dåligt för honom.
Expert.
- SirDIFalot
Tror inte han blir kvar i Sharks i alla fall. De måste kapa lite lönemässigt till nästa år och Douglas kan få en betydligt större lön och roll i ett annat lag än vad han kan få i Sharks.Kentta skrev:Sharks har dock en rätt tunn backsida tycker jag, så Dogge kör nog minst en säsong till där.
Tror det blir en 2-årskontrakt med nytt lag i sommar när han blir free agent.
Expert.
Han är välkommen till Washington alla dar i veckan!SirDIFalot skrev:Tror inte han blir kvar i Sharks i alla fall. De måste kapa lite lönemässigt till nästa år och Douglas kan få en betydligt större lön och roll i ett annat lag än vad han kan få i Sharks.Kentta skrev:Sharks har dock en rätt tunn backsida tycker jag, så Dogge kör nog minst en säsong till där.
Tror det blir en 2-årskontrakt med nytt lag i sommar när han blir free agent.

- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade vart jävligt kul att se Murray i ett annat NHL lag faktiskt, med större roll !
Håller inte med dig Kentta om att Sharks har tunn backsida nämligen.
Washington hade vart mäktigt, tuffa till sin defensiv lite och köra både Murray och Erskine från start
Håller inte med dig Kentta om att Sharks har tunn backsida nämligen.
Washington hade vart mäktigt, tuffa till sin defensiv lite och köra både Murray och Erskine från start

Spela fult
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Murray i backpar med Kronwall i Detroit vore Epic. Shit vad dom skulle trigga varandra.
Precis som igår så står det in liten flicka vid namn Cindy utanför sin egna hemmahall, hon gråter, stampar, skriker, hon tjuter om att hon blivit orättvistbehandlad igen. Nu så hoppas Pens på att Malkin ska visa vägen för lilla Cindy, som han brukar göra, både på isen & utanför isen. Cindy måste lyssa på Stjärnan Malkin.
Annars kan man säga att Devils tog två enkla segrar över Pens i detta back-to-back möte.
Gott Så!
Annars kan man säga att Devils tog två enkla segrar över Pens i detta back-to-back möte.
Gott Så!
Jävlar vad bra han är Hedberg!Caveman skrev:Precis som igår så står det in liten flicka vid namn Cindy utanför sin egna hemmahall, hon gråter, stampar, skriker, hon tjuter om att hon blivit orättvistbehandlad igen. Nu så hoppas Pens på att Malkin ska visa vägen för lilla Cindy, som han brukar göra, både på isen & utanför isen. Cindy måste lyssa på Stjärnan Malkin.
Gott Så!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Han imponerar!Mäklaren skrev:Jävlar vad bra han är Hedberg!Caveman skrev:Precis som igår så står det in liten flicka vid namn Cindy utanför sin egna hemmahall, hon gråter, stampar, skriker, hon tjuter om att hon blivit orättvistbehandlad igen. Nu så hoppas Pens på att Malkin ska visa vägen för lilla Cindy, som han brukar göra, både på isen & utanför isen. Cindy måste lyssa på Stjärnan Malkin.
Gott Så!
Sv: Re: NHL
Gud vad trött man är på skitsnacket om Crosby. Han är allt en hockeyspelare borde vara.Caveman skrev:Precis som igår så står det in liten flicka vid namn Cindy utanför sin egna hemmahall, hon gråter, stampar, skriker, hon tjuter om att hon blivit orättvistbehandlad igen. Nu så hoppas Pens på att Malkin ska visa vägen för lilla Cindy, som han brukar göra, både på isen & utanför isen. Cindy måste lyssa på Stjärnan Malkin.
Gott Så!
Re: Sv: Re: NHL
En gnällig jävla hockeyspelare, men bra, dock inte i matcherna mot Devils eftersom Devils var för bra.pulverapa skrev:Gud vad trött man är på skitsnacket om Crosby. Han är allt en hockeyspelare borde vara.Caveman skrev:Precis som igår så står det in liten flicka vid namn Cindy utanför sin egna hemmahall, hon gråter, stampar, skriker, hon tjuter om att hon blivit orättvistbehandlad igen. Nu så hoppas Pens på att Malkin ska visa vägen för lilla Cindy, som han brukar göra, både på isen & utanför isen. Cindy måste lyssa på Stjärnan Malkin.
Gott Så!