Haha skojar du?David1891 skrev:Läste någonstans om en snubbe som berättade om något liknande som hade hänt i Sverige under en match i någon lägre division. En supporter från hemmapubliken hade typ smällt av en banger och polisen tänkte inte tillåta att matchen startades igen förrens man hade kunnat komma fram till att det var helt säkert. Lösningen man gjorde då var att speakern gick ut med infon att antingen träder den skyldige fram och erkänner eller så förlorar laget med 3-0 eller något sånt. Tycker personligen att detta låter som en bra idé, dock är jag inte säker på att den funkar på högre nivå. Men det skulle ju kunna bli så att de som sätt vem som gjorde tvingar den skyldige att träda fram genom att hota med våld eller något sånt.. Men på det här sättet kan inte SvFF tjäna några pengar då det blir individen som straffas så vi får väll fortsatt räkna med kollektiv bestraffning!
DIF Fotboll
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF Fotboll
DIF!
DIF Fotboll
Personliga biljetter, insläpp mycket tidigare så att OV hinner jämföra med ID och även fast man inte kan ta alla jämt står var och varannan jeppe med mobil och filmar, polis och klubb samarbetar för att identifiera personer och successivt över en längre tid kan man då bli av med rötäggen.
Tror det är svårt att få till en quickfix på det här problemet..
Tror det är svårt att få till en quickfix på det här problemet..
Hot om lynchning är väl en fin idé, tycker du inte det Daniel?Daniel942 skrev:Haha skojar du?David1891 skrev:Läste någonstans om en snubbe som berättade om något liknande som hade hänt i Sverige under en match i någon lägre division. En supporter från hemmapubliken hade typ smällt av en banger och polisen tänkte inte tillåta att matchen startades igen förrens man hade kunnat komma fram till att det var helt säkert. Lösningen man gjorde då var att speakern gick ut med infon att antingen träder den skyldige fram och erkänner eller så förlorar laget med 3-0 eller något sånt. Tycker personligen att detta låter som en bra idé, dock är jag inte säker på att den funkar på högre nivå. Men det skulle ju kunna bli så att de som sätt vem som gjorde tvingar den skyldige att träda fram genom att hota med våld eller något sånt.. Men på det här sättet kan inte SvFF tjäna några pengar då det blir individen som straffas så vi får väll fortsatt räkna med kollektiv bestraffning!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bara det inte blir aldersgrans, fan jag e 14 och vill kunna ga pa matcherna och sta i klacken.
Sorry, ar i Grekland.
Sorry, ar i Grekland.

-
Skönt med en poäng till slut i alla fall. Oerhört imponerad av Nyman. Där tycks vi ha gjort en riktigt bra värvning! Vi behöver dock fortfarande en pålitlig målskytt om vi vill vara med och slåss i toppen nästa säsong. Kanske en ny högerback också, men man kan ju inte få allt...
Stockholmsarenan kryper närmare för varje dag som går. Det är kanske dags att inse att det inte blir någon ny arena på Östermalms IP. Budgeten på 400 miljoner låter verkligen som en glädjekalkyl. Jag tvivlar också starkt på att DIF Fotboll kan hosta fram de pengarna.
"Finansieringen är inget problem" minns jag Alf Johansson sa på ett möte för några år sedan. Tro mig, finansieringen kommer vara ett stort problem. Jag kan inte tänka mig att arenan skulle gå under 1 miljard.
Under flera möten har det diskuterats huruvida man skulle kunna tänka sig att flytta bort från Östermalm... Till Solna, till Globenområdet eller kanske Älvsjö. Varenda gång denna fråga tas upp börjar stämningen bli hetsig och vissa utbrister att om det ska vara så, så slutar de gå på fotboll.
När ska dessa personer komma ikapp verkligheten?
DIF ska vara ute från Stadion senast efter nästa säsong (2012). Vi står här utan ett enda spadtag.
Stockholmsarenan 2013!
"Finansieringen är inget problem" minns jag Alf Johansson sa på ett möte för några år sedan. Tro mig, finansieringen kommer vara ett stort problem. Jag kan inte tänka mig att arenan skulle gå under 1 miljard.
Under flera möten har det diskuterats huruvida man skulle kunna tänka sig att flytta bort från Östermalm... Till Solna, till Globenområdet eller kanske Älvsjö. Varenda gång denna fråga tas upp börjar stämningen bli hetsig och vissa utbrister att om det ska vara så, så slutar de gå på fotboll.
När ska dessa personer komma ikapp verkligheten?
DIF ska vara ute från Stadion senast efter nästa säsong (2012). Vi står här utan ett enda spadtag.
Stockholmsarenan 2013!
- Lee Harvey Oswald
Metal Machine skrev:Skönt med en poäng till slut i alla fall. Oerhört imponerad av Nyman. Där tycks vi ha gjort en riktigt bra värvning!
Vi behöver dock fortfarande en pålitlig målskytt om vi vill vara med och slåss i toppen nästa säsong. Kanske en ny högerback också, men man kan ju inte få allt...
Äsch, om DIF fortsätter på den inslagna vägen att vägra omsätta kraftigt spelövertag i gjorda mål så kan man lira i toppen nästa säsong iaf..............i Superettan
DIF:s mysiga mix av naivitet & oskicklighet ger de flesta motståndare en rejäl chans till 3p
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Jo, fast en riktigt duktig anfallare som kan sätta dit bollarna bör ju kunna göra skillnaden mellan vinst och förlust. För som du påpekar har vi faktiskt numera oftast spelövertaget och det enda som saknas är någon som kan göra mål. Att endast värva EN ny anfallare kanske dock är lite optimistiskt eftersom det förutsätter att han levererar samt att de övriga nio utespelarna (Jonsson, Hellqvist, Nyman, Sjölund, Kasper, Toivio, Lyyski, Gustafsson och Ceesay) håller sig skadefria och levererar max hela säsongen. DÅ kan vi vara med och fightas om guldet...
- Daniel942
Det som är intressant är ju det skottet som kom in på plan.pulverapa skrev:http://www.sydsvenskan.se/sport/article ... acken.html
För er som inte sett det förut.
DIF!
Vårt anfallsspel är så pinsamt sopuselt så man nästan spyr. Hur fan ska vi vinna matcher om vi inte ens kan göra mål?
Helvete..
Helvete..
-
Toivio...
Vill fan inte tänka mig hur den här hösten kan sluta..
Vill fan inte tänka mig hur den här hösten kan sluta..

- Daniel942
Det är ju uppenbart att vi försöker åka ner till Division 1 Norra så vi kan fortsätta spela på stadion.....
DIF!
- Lee Harvey Oswald
Känns som det blir en tajt höst runt kvalsträcket, Pehrsson-effekten är över sedan länge.
Visst är anfallsspelet tandlöst & under all kritik, men det som absolut inte håller allsvensk klass 2011 är återigen försvarsspelet.
Det säger en del om DIF:s prekära situation.
HBK & Syrianska känns ändå snäppet sämre.
Sedan får väl DIF tampas med Norrköping, Trelleborg, Mjällby & kanske även Gefle om att undvika den så förhatliga kvalplatsen.
Visst är anfallsspelet tandlöst & under all kritik, men det som absolut inte håller allsvensk klass 2011 är återigen försvarsspelet.
Det säger en del om DIF:s prekära situation.
HBK & Syrianska känns ändå snäppet sämre.
Sedan får väl DIF tampas med Norrköping, Trelleborg, Mjällby & kanske även Gefle om att undvika den så förhatliga kvalplatsen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan