Mäklaren skrev:Läser artikeln om Mackan Nilson i Sportbladet. Han verkar trivas oerhört bra, vilket jag förstår. Han pratar bland annat om att truppen brinner mer än någon annan har spelat i.
Det tror jag det. Skönt att slippa alldeles för många juniorer, slöa tränare och att behöva träna i MB-hallen. HV71 är kvalité rakt igenom. Stark, rutinerad trupp varje år som alltid är topp fyra.
Mackan Nilson var en riktig sopa ifjol och han bar oerhört stort ansvar i degraderingen. Någonstans tror jag dock att han har rätt i den här tvisten med DIF.
Naturligtvis är det som dag & natt att jämföra HV med DIF...
Men förstår inte riktigt vad du menar med att han har rätt i tvisten. Det borde vara glasklart vad som gäller. Har han en specialskriven klausul i sitt kontrakt som säger att "Kontraktet gäller även om lagets degraderas" (eller liknande) så har han rätt, annars har han inte rätt. Det går inte att påstå något annat. Jag tror att DIF har rätt där faktiskt...annars har Tommy & co begått grovt tjänstefel som hävdat annat.
Jaha, det går bra för Nilson nu, då ställer han upp på en intervju direkt.
Man blir bara så trött på den eviga förloraren.
Han kallar sig Djurgårdare, han säger att han kan tänka sig att komma tillbaka... Men det är nog många Djurgårdare som INTE kan tänka sig att du kommer tillbaka ...
Men fortsätt du att kräva pengar av ditt kära DIF. Nolla!
Senast redigerad av Caveman den 2012-11-27 15:45:26, redigerad totalt 1 gånger.
Skulle nu tjockisen komma tillbaka någon gång så ska han mötas av sådana burop att självaste Fernholm skulle känna sig smickrad. Värre än Touma, värre än Judas, Nilson är och förblir den största nollan någonsin....
Att Marcus Nilson anser sig vara Djurgårdare på samma sätt som jag äcklar mig och får mig att skämmas. En snubbe som var lagkapten i "sitt" Djurgården spelar först ned laget och vägrar sedan att gå ned i lön för att kunna spela upp laget igen. Som dom riktiga Djurgårdarna gjorde. Fimpen och Jimmie. Men inte nog med det, sedan fortsätter han att rövknulla oss genom att STÄMMA en extremt pressad klubb ekonomiskt sett. En klubb han påstår sig "älska". Han är kanske den största skamfläcken i DIFs historia och jag blir bedrövad över att han har mage att kalla sig Djurgårdare.
Var tvungen att få ut mig det där, har inte mycket över till Nilson. Märkbart kanske.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag börjar faktiskt svänga när det gäller Mackan...
Jag får mer och mer känslan av att DIF fullständigt nonchalerade Mackan efter uttåget och kanske även under säsongen. Jag börjar tro allt mer att ledningen i DIF är den största skurken i den här soppan.
Visst Mackan borde ha uttalat sig efter degraderingen, men jag kan tänka mig att det är jävligt svårt att stå upp för en förening som har handlat orätt mot honom.
Otto behandlades inte heller direkt optimalt. Likadant med Garpenlöv.
isolerad skrev:Jag börjar faktiskt svänga när det gäller Mackan...
Jag får mer och mer känslan av att DIF fullständigt nonchalerade Mackan efter uttåget och kanske även under säsongen. Jag börjar tro allt mer att ledningen i DIF är den största skurken i den här soppan.
Visst Mackan borde ha uttalat sig efter degraderingen, men jag kan tänka mig att det är jävligt svårt att stå upp för en förening som har handlat orätt mot honom.
Hur fan kunde det bli såhär?
Ändrar inte faktum att han var sämsta lagkaptenen i DIFs histotria. Inte ETT enda uttal, varken sportsligt eller till oss fans. För mig är han en ny Fernholm. Båda dessa passar bra i hiv. Plast.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Ändrar inte faktum att han var sämsta lagkaptenen i DIFs histotria. Inte ETT enda uttal, varken sportsligt eller till oss fans. För mig är han en ny Fernholm. Båda dessa passar bra i hiv. Plast.
Man ska aldrig döma en playmaker och sniper efter hur bra lagkapten han är. Hur många andra ställde upp som kandidater till att vara kapten förra hösten? Kanske Mackans Djurgårdshjärta tvingade honom att ställa upp fast hans spelarhjärna sade nej. Jag tycker inte vi ska döma honom utan att ha fakta kring kaptensrollen och kontraktsbråket. Är han en fullgod målskytt med stor lust att lira för oss i ES är inte jag den som är den!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tycker hela grejen är skum, om Mackan får rätt, dvs att hans kontrakt gäller även för spel i allsvenskan och vinner i rätten kan ju DIF stämma Mackan för kontraktsbrott eftersom att han skrivit på och spelar för en annan klubb då han har gällande kontrakt med DIF.
Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Man ska aldrig döma en playmaker och sniper efter hur bra lagkapten han är. Hur många andra ställde upp som kandidater till att vara kapten förra hösten? Kanske Mackans Djurgårdshjärta tvingade honom att ställa upp fast hans spelarhjärna sade nej. Jag tycker inte vi ska döma honom utan att ha fakta kring kaptensrollen och kontraktsbråket. Är han en fullgod målskytt med stor lust att lira för oss i ES är inte jag den som är den!
Dömer inte ut hans spel, snarare var han en av få godkända förra säsongen enligt mig.
Vidare har man som lagkapten en roll som man måste sköta, oavsett om det var självmant eller påtvingat.
Visst är historien väldigt luddig men det har ju visat sig att Mackan inte ville sänka sin lön tillräckligt, att han då blir utfryst är inte så jäkla konstigt. Sen att han väljer att stämma oss är bara löjligt. Killen sitter på pengar så det räcker och om han nu verkligen är Djurgårdare stämmer man inte klubben man håller på. Bara ren girighet.
Slutsats, Mackan kan spela vidare i Jerusalem efter sitt agerande mot oss.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
SkönaDjurgårn skrev:Aftonbladet skriver att Ottawa inte släpper Zibbe till JVM för att NHL kanske drar igång. Jävla @#(!$$@(?. Hata!
Fast man ju tolka det som att de kommer ändra sig om NHL inte dragit igång. Det enda som de säger är ju att de tror att NHL är igång det.
Wait and see....
Ja, hoppet är väl det sista som överger en men truppen ska ju tydligen tas ut på måndag och NHL är knappast igång till dess...
Rönnberg öppnade ju för specialfall, så man får hålla tummarna för det. Vill verkligen se honom lira JVM.