Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av season »

Den var det!
Man tackar, bockar och kommer mer påläst på lördag :D
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Angående nidramsorna. Självklart skall de finnas kvar och utökas, det är ju det som skiljer oss från .. andra lag. Speciellt roliga är enligt mig:

- En annan del av köping
- Håkan Loob
- En jävla massa bönder
- En råtta svart å gul
- Matte Alba har ingen näsa

Ok. Det är ju givetvis ingen som på fullaste allvar hatar någon på grund av dessa egenskaper ovan, eller som tror att Loob spelar i andra laget. Tvärtom är Loob någon man på sätt och vis respekterar, därav existensen av ramsan. Under 2.5 timmar kan det vara kul med lite nidramsor och lite "hets", det är underhållning och väldigt roande enligt mig. Kan det sen rubba det andra lagets koncentration så är det ju fantastiskt.

För övrigt sjöng hela hovet "en jävla massa bönder" när lhc startade ett bråk i slutet av slutspelet för 2 säsonger sen.

För de som är känsliga så har jag inget annat budskap än att sluta ta allt på så otroligt blodigt allvar, slappna av och ha kul istället. "Bara älska, aldrig hata" låter som ett budskap från Mona Sahlin. Nej tack, kan vi få slippa det snusförnuftiga och politiskt korrekta en dag om veckan i någon timme?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

OK för nidramsor, men håll det på en hög nivå. Annars blir det självmål ...
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AMMC »

sensei skrev:Angående nidramsorna. Självklart skall de finnas kvar och utökas, det är ju det som skiljer oss från .. andra lag. Speciellt roliga är enligt mig:

- En annan del av köping
- Håkan Loob
- En jävla massa bönder
- En råtta svart å gul

Ok. Det är ju givetvis ingen som på fullaste allvar hatar någon på grund av dessa egenskaper ovan, eller som tror att Loob spelar i andra laget.
Jag skulle vilja påstå att vi är många som verkligen hatar AIK på allvar.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det som gör våran sångrepetoar till den absolut bästa i Elitserien är inte bara att vi har många olika ramsor, utan att vi har roliga, fyndiga och unika ramsor.
AMMC skrev:
sensei skrev:Angående nidramsorna. Självklart skall de finnas kvar och utökas, det är ju det som skiljer oss från .. andra lag. Speciellt roliga är enligt mig:

- En annan del av köping
- Håkan Loob
- En jävla massa bönder
- En råtta svart å gul

Ok. Det är ju givetvis ingen som på fullaste allvar hatar någon på grund av dessa egenskaper ovan, eller som tror att Loob spelar i andra laget.
Jag skulle vilja påstå att vi är många som verkligen hatar AIK på allvar.
Det har du givetvis rätt i, men hur många i klacken har sett Håkan Loob eller Matte Alba spela ishockey?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
poGDI

Inlägg av poGDI »

Klacken tog powernap när djurgården behövde det som mest i dag vafan är det för stil, det är ni som ska dra igång alla på trötta sittplats.. Ni får hata mig hur mycket ni vill jag bryr mig inte men om vi ska kunna med handen på hjärtat säga att vi har Sveriges bästa klack så måste den ljuda även när det går dåligt och laget behöver den som mest. Det är ni som drar igång arenan.. Det lyckades ett par gånger i dag absolut! Men då gick det också bra för laget men i andra så känndes det som om det var tre klackar som körde egna ramsor och lite halhjärtat försökte lyfta vår lag!

Är inte bara jag som är besviken, hörde mycket folk runt mig i dag som sa "Var är klacken vi hade mot Modo?!", "Varför sjunger dem inte?!" (Den sista i förlängningen, gick ni hem?)

Dags och vakna och komma tillbaka starkare än någonsin mot Linköping på tisdag. Gör ni ert jobb så ska jag göra mitt bästa för att få med mig alla trötta kostymare runt mig!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

poGDI skrev:Klacken tog powernap när djurgården behövde det som mest i dag vafan är det för stil, det är ni som ska dra igång alla på trötta sittplats.. Ni får hata mig hur mycket ni vill jag bryr mig inte men om vi ska kunna med handen på hjärtat säga att vi har Sveriges bästa klack så måste den ljuda även när det går dåligt och laget behöver den som mest. Det är ni som drar igång arenan.. Det lyckades ett par gånger i dag absolut! Men då gick det också bra för laget men i andra så känndes det som om det var tre klackar som körde egna ramsor och lite halhjärtat försökte lyfta vår lag!

Är inte bara jag som är besviken, hörde mycket folk runt mig i dag som sa "Var är klacken vi hade mot Modo?!", "Varför sjunger dem inte?!" (Den sista i förlängningen, gick ni hem?)

Dags och vakna och komma tillbaka starkare än någonsin mot Linköping på tisdag. Gör ni ert jobb så ska jag göra mitt bästa för att få med mig alla trötta kostymare runt mig!
Håller med dig fullt ut.
Jag stod väldigt centralt i klacken idag och stundtals var det fullkomligt bedrövligt. Det är så fruktansvärt många som bara står och glor (sjunger ENDAST när det är på väg att bli grymt tryck, eller när det väl är det).
Till exempel i den tredje perioden när Johanssons järnkaminer, Hardy Nilssons järnkaminer sjöngs... Volymen var bra i 10-15 sekunder, sen sjönk den och ibland var det inte mer än 20 personer som svarade på aktiv sittplats skrik.
Förstår inte varför folk ställer sig i klacken när dom ändå inte är där för att sjunga fram DIF till 3 poäng. Budskapet från JKs och DIF Hockeys sida angående vilka som ska stå i klacken är ju svårt att missa.
Tror det blir en bättring till matchen mot LHC på tisdag. För att det var verkligen bedrövligt idag

Ut med packet från klacken som inte sjunger... Ni hör inte hemma där!

Måste dock lyfta fram vår klack lite också. För att under ole ole ola-ramsan i tredje perioden skapade vi ett makalöst bra gung inne på Hovet. Synd att vi inte håller samma nivå matchen igenom.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
alext

Inlägg av alext »

Det hände en del grejer idag i klacken som påverkade stämningen markant. Ni som var där såg kanske vad det var.
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

alext skrev:Det hände en del grejer idag i klacken som påverkade stämningen markant. Ni som var där såg kanske vad det var.
Ja, vad hände? Sitter på "lugna" sittplats så jag har ingen rätt att kritisera, men det var inte samma tryck som under Modo-fighten.

Men, Djurgår'ns spel under 2:a och 3:e inbjöd ju inte heller till särskilt många glädjeyttringar ...

Så kanske därför. Iaf, utan klacken skulle en vistelse på Hovet kännas rätt torftig.
Norjo

Inlägg av Norjo »

"För tillfället råder ganska vida meningsskiljaktigheter bland några av dem större supportergrupperingarna i Djurgårdsfamiljen. Det tycktes delvis bubbla upp till ytan idag på ett fullständigt oacceptabelt sätt."

Var inte på plats men det är väl antagligen en anledning till varför stämningen sjönk. Antar att det delvis har att göra med internboxet på stadion för några matcher sen.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Bautabröl du måste skojja med mig va ?
Väx upp och vänta tills du blir äldre och lär dig ut av andra.
Vi är inga snorungar som sjunger sådana ramsor, pinsamt!
men men, och ta förfan inga ramsor från Premier League, kom på något eget.
var tvungen att skriva det.
jjonas

Inlägg av jjonas »

4sure skrev:Bautabröl du måste skojja med mig va ?
Ursäkta, men vad snackar du om?
BIBO

Inlägg av BIBO »

ehh har ens "bautabröl" skrivit ett inlägg här?
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Jerpe

Inlägg av Jerpe »

BIBO skrev:
ehh har ens "bautabröl" skrivit ett inlägg här?
Han lämnade väl forumet för länge sen?
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

Dagens Nyheters betyg på klacken i dagens blaska:

"Hemmaklackens ramsor studsar mot väggarna."
"Djurgårdens hejarklack växer för varje seger."
"Här var det fullt ös och bra stämning i 60 min."

Malin Franssons tre skäl att välja Elitserien före NHL: Hjärta, Kunnig publik, Klackkultur.
Skriv svar