Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev: Att Murray håller högre klass en Norell är väl till och med tveksamt för dig, Murray åker ju inte skridskor lika snyggt.
Vad i hans spel är det som lockar dig? Hur mycket såg du av Montreal ifjol?
Orkar inte ens snacka om Murray med dig och några till, vissa har bara bestämt sig för att han inte skulle platsa för att han inte åker skridskor snabbast i ligan, men du verkar inte gilla defensivt skickliga backar överlag, den typen håller väl på att dö ut eller vad du säger, bättre vi kör med Norell och kallar upp fler pojkar vid behov.
Det vore bara intressant om någon som skriker efter honom kunde sakligt lägga fram några argument till varför han vore en bra förstärkning. Det verkar faktiskt vara väldigt få som har sett honom spela utöver den korta perioden i Allsvenskan där han enligt mig var lite bättre än OK men inte imponerade något vansinnigt.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Erfarenhet, tyngd på backsidan, duktig på att plocka bort spelare framför mål, vågar ta och ge tacklingar, står upp för laget ifall det skulle behövas.

Antagligen en av de billigaste "bang for the buck"-backarna för oss.

Han vet hur det är att spela för DIF dessutom, han vet hur man beter sig som Djurgårdare, han skulle inte störa harmonin inom laget då han känner flera spelare (lär ju träffat alla då han tränat med j20).
Tobbenboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tobbenboy »

Angående Douglas tycker jag personligen att det vore en bra värvning, han har bra storlek och mycket rutin, men framför allt ett hjärta som slår för vårat lag. Behöver säkert komma in i matchtempo men tror inte han skulle vara slöast på rören i ligan efter det. Länge sen jag såg han live (tv) i NHL och de man läst i pressarna på andra sidan pölen är väl inte bara lovord direkt men kan han anpassa sig efter våran ojämna domarnivå och hålla sig på banan så skulle jag gärna se han i truppen så snart som möjligt. Tror ej han får kontrakt i NHL.
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

Jag som djurgårdare har ett oerhört behov av att se likasinnade i laget.. Att få se Dogge som brinner för DIF så som Ölvestad gjorde ger mig nån slags kick.. De känns som en av oss som spelar och ja tror de behövs!

Spelaren Dogge är begränsad men kommer inte göra bort sig i SHL. Stor och stark framför mål och kommer ge allt och lite till för skölden, mer än nån annan. Därför vill jag se han .

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev: Att Murray håller högre klass en Norell är väl till och med tveksamt för dig, Murray åker ju inte skridskor lika snyggt.
Vad i hans spel är det som lockar dig? Hur mycket såg du av Montreal ifjol?
Orkar inte ens snacka om Murray med dig och några till, vissa har bara bestämt sig för att han inte skulle platsa för att han inte åker skridskor snabbast i ligan, men du verkar inte gilla defensivt skickliga backar överlag, den typen håller väl på att dö ut eller vad du säger, bättre vi kör med Norell och kallar upp fler pojkar vid behov.
Det vore bara intressant om någon som skriker efter honom kunde sakligt lägga fram några argument till varför han vore en bra förstärkning. Det verkar faktiskt vara väldigt få som har sett honom spela utöver den korta perioden i Allsvenskan där han enligt mig var lite bättre än OK men inte imponerade något vansinnigt.
Har väl sagt flera gånger varför jag vill ha in Murray, och det är väl ingen hemlighet vad han hade bidragit med, jag tror även han hade fått andra backar att växa, så som Englund och AOM, så fort Murray har matchtempot i sig är jag övertygad om att han hade varit en bra förstärkning för våra andra backar och truppen överlag.
Sedan går det ju att diskutera om inte en center vore ett lämpligare alternativ om man måste välja.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Det positiva jag kan se med Murray:

- Stor, kraftig och "skräckinjagande" att ha i laget
- Efter hans senaste tid under lockouten var det många unga som lovordade honom. Han dirigerade, visade och talade om hur man skulle agera.
- Hans rutin (faller under punkten ovan.

Om detta väger upp det han saknar i "skills" vet jag ärligt talat inte. Skulle älska att ha Murray i laget, om han skulle göra lika mycket nytta? Tveksamt, ser ju helst att vi värvar en rejäl tvåvägsback, men dessa växer ju inte direkt på träd. Och där de växer är det många som vill plocka.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Corey Pronman ?@coreypronman
SWE D Lock Hagg Norell Aho Bergman
Bubble Forsling Hansson Kylington Englund Dahlstrom Cederholm Lagesson G Johansson Bergvik/Soderstrom

Talangscout-journalisten Pronman ser Norell som en av fyra givna backar till JVM. Nämner Englund som "bubble" och AOM nämns inte alls.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Men ni som vill ha in Douglas kan väl åtminstone hålla med om att det laget verkligen behöver just nu är en center? Först och främst alltså. Jag tror inte ens vi hade tagit in en back om inte just Murray funnits tillgänglig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:Men ni som vill ha in Douglas kan väl åtminstone hålla med om att det laget verkligen behöver just nu är en center? Först och främst alltså. Jag tror inte ens vi hade tagit in en back om inte just Murray funnits tillgänglig.
Alltså nej, inte som läget är nu. Hade Sören eller Samme haft en långtidsskada så hade en forward varit prio ett, och då naturligt en center. MEN nu har vi i stort sett fått skriftligt på det jag fruktat hela tiden. Fernholm har spelat klart. Lägg därtill en Holm som återigen åkt på en allvarlig smäll. Det är två av våra på förhand starkaste pålitliga backar. Lämnar kvar en skadedrabbad Nordlund, en skadedrabbad Falk, Högström och Arnesson. Fyra(tre om man räknar två skadedrabbade som en) backar som inte är junisar med andra ord. Ingen av Norell, Englund eller Ollas är redo för den speltiden som de nu bär. Deilert platsar inte! EN speltid som nu kommer bli ännu större iom Holms skada.

Nej, läget har förändrats. Murray är den perfekta värvningen. Att vissa sen inte tror att han kommer platsa i DIF bara för att han inte är startspelare i NHL längre, det är ju bara sorgligt. Måttliga kriterier liksom. Det är sådana spelare vi ska söka. Att han sen är en kulturbärare och en urDjurgårdare, det är något man ska vara jävligt rädd om. Bara Honken och Tellan som finns kvar nu efter Ölvestad, Otto och Fimpen. En sådan värvning säljer souvenirer och lösbiljetter.

Rent spelmässigt då. Jaa han har en skridskoåkning som inte är sämre än Fernholms. Påminner en del om Englunds. Spelar egentligen ingen roll då han har skalle istället, vilket är minst lika viktigt som teknik i åkningen, Han vet var han ska vara, och han ser till att vara där i tid. Han vinner närkamper på ett sätt vi inte sett sedan Ragge var här. Han är alltid beredd att betala priset VARJE match. Sen såg vi senast han var här att han är en ledargestalt. Spelare tar rygg på honom. Bidrar både på isen, men kanske framförallt vid sidan av. Han skjuter bättre än många i detta lag, och han träffar mål. Skulle absolut kunna spela PP. Sen har vi den psykiska effekten. Klart det inte skadar med en spelare som motståndarna är rädda för.

Duger det som sakligt inlägg? Förstår faktiskt inte nu när vi fått Fernholms tråkiga besked, hur man kan tveka. Då funkar inte skridskoåkningsargumentet heller då det är Fernholms akilleshäl också. Skillnaden är att vi får en ännu bättre spelare på övriga plan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Oj, vi har verkligen olika uppfattningar om Murray som spelare och även lagbehov. Har inte tid för att möta ditt argument helt och hållet men för mig är Douglas en skön Djurgårdare som skulle vara en kul bonusvärvning. Inte en spelare vår säsong står och faller med alltså, vilket en förstacenter absolut skulle vara. Vi gör inga mål. Vårt PP är bland det värsta jag någonsin sett av ett elitlag. Jocke kan inte lira mest av alla forwards match efter match hela säsongen. Han har heller inte kvaliteterna för det. Om vi prioriterar Douglas kommer pengar prioriteras fel. Först när en center är landad kan man börja snegla på Murray.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
supreme

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av supreme »

Nu gissar jag, men om ledningen prioriterat en back före en center hade vi redan haft Murray i laget. Jag tror man avvaktar vilken center man kan få (och till vilket pris) innan man erbjuder Murray ett kontrakt. Men skadorna på våra backar, samt JVM som stundar, spetsar till situationen.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

supreme skrev:Nu gissar jag, men om ledningen prioriterat en back före en center hade vi redan haft Murray i laget. Jag tror man avvaktar vilken center man kan få (och till vilket pris) innan man erbjuder Murray ett kontrakt. Men skadorna på våra backar, samt JVM som stundar, spetsar till situationen.
Tror detsamma.
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Murray och en center borde in i laget. Fairplay pengarna läggs på center och lönen från Fernholm läggs på Murray.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jim Morrison skrev:Men ni som vill ha in Douglas kan väl åtminstone hålla med om att det laget verkligen behöver just nu är en center? Först och främst alltså. Jag tror inte ens vi hade tagit in en back om inte just Murray funnits tillgänglig.
Vi som vill ha in Murray menar nog att det bör finnas deg till både center och Murray, inte minst med tanke på Fernholms skadeproblematik.

Jag är nog dessutom av den uppfattningen att vi behöver få in en back oavsett om detta är Murray eller inte.

Murray är inte snabbast på rören, men han skulle inte heller ersätta någon speedkula direkt. Det han bidrar med är förutom pondus och massor av rutin också vilja, inställning och styrka. Kan inte vara kul att gå in framför mål om Murray är parkerad där. Vårt spel i inte minst BP skulle bli avsevärt starkare med Murray. Dessutom tror jag att han skulle locka en hel del extra publik till matcherna och inte minst sätt Murray tillsammans med en talang som Norell och jag misstänker att killen skulle växa enormt.

En backsida typ:

Högström - Arnesson

Murray - Norell

Nordlund - Englund

Falk - AOM

Hade i alla fall jag uppskattat.

Spelartyper som Holm och Deilert uppskattar inte undertecknad vilket gör att de får stå som reserver.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:Oj, vi har verkligen olika uppfattningar om Murray som spelare och även lagbehov. Har inte tid för att möta ditt argument helt och hållet men för mig är Douglas en skön Djurgårdare som skulle vara en kul bonusvärvning. Inte en spelare vår säsong står och faller med alltså, vilket en förstacenter absolut skulle vara. Vi gör inga mål. Vårt PP är bland det värsta jag någonsin sett av ett elitlag. Jocke kan inte lira mest av alla forwards match efter match hela säsongen. Han har heller inte kvaliteterna för det. Om vi prioriterar Douglas kommer pengar prioriteras fel. Först när en center är landad kan man börja snegla på Murray.
Att bara skylla PP på att vi har dåliga forwards tror jag är att leta i fel höstack. Där har exempelvis Högströms kladdande på blålinjen kostat oss en del. Nordlunds förmåga att ALDRIG skjuta likaså. Det är en psykisk faktor som jag inte tror att vi kan värva oss ur. Vafan vi spelar ju ofta bra i spelformen, men kan inte göra mål.

Tror Murray skulle höja hela laget. Hela vägen från Tellan och Mantas fram till sista anfallare. Att få in en så etablerad spelare, oavsett position, är moral och pondushöjande. Alla spelare kommer känna sig kaxigare och större. Såg inte folk lockouten senast? Murray kliver in och delar med sig av vad han har lärt sig i världens bästa liga. Han delar med sig av att han tycker att spelare som sitter på bänken, och inte är nästa lina som ska in, bör sitta ner för att förvirra och leda till felaktiga byten. Hux flux, så har det införts och följs av ALLA i truppen. På ett par matcher så har vi gått från att ha i stort sett ett stående bås till ett mera diciplinerat dito.

Det är ett tydligt exempel som många kanske inte lägger så stort värde i, men det är just sådana detaljer jag är ute efter. Tror vi ska tänka längre en bara position för position. Med Douglas Murray får vi in en kulturbärare, en ledare, en som säljer biljetter och inte minst, en bra spelare.

Gällande backpar så tror jag något sånt här skulle göra underverk:

Arnesson - Högström
Murray - Norell
Nordlund - Falk
Ollas-Mattsson/Englund (vid skador och som ersättare till bleka spelare)

Tro Murray skulle göra underverk med en spelare som Norell faktiskt.
Låst