Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
rikkard

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av rikkard »

Jag förstår inte varför ni är så upprörda. Jag har velat skära i våra administrativa kostnader länge. vi måste minska våra omkostnader utan att skära mer i truppen. När ingen riktigt kan säga vad han egentlige gjorde, känns det inte så farligt att förlora honom direkt. I vår ekonomiska situation kan vi inte ha utfyllnadspersonal. Det är kärnverksamheten som gäller. Det sänder dessutom bra signalen mot Järlan. Om du inte presterar ryker du!
DIF SJÖSTADEN
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

Det finns 2 olika infallsvinklar....

Det ena är att vi har slut på pengar och att vi blöder
Det andra är att vi skär i onödiga kostnader för att skapa utrymme åt investeringar i bland annat spelartruppen.

Är det alternativ 1 utan att styrelsen har gått ut med detta till oss medlemmar så skall styrelsen omgående ställa sina platser till förfogande, på grund av att det är dom som har satt DIF i situationen med bland annat värvningarna förra året...

Vi får se på årsmötet, jag kommer att vara där och vara väldigt obekväm och fråga mycket och kräva svar, den rätten har vi som medlemmar, och alla borde göra det.

Väntar med spänning på förklaring!

Just nu ser för övrigt truppen Allsvensk ut, kan vi få in lite goda nyheter nu tack!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

DIF SJÖSTADEN skrev: Vi får se på årsmötet, jag kommer att vara där och vara väldigt obekväm och fråga mycket och kräva svar, den rätten har vi som medlemmar, och alla borde göra det.

Väntar med spänning på förklaring!

Just nu ser för övrigt truppen Allsvensk ut, kan vi få in lite goda nyheter nu tack!
Holy hyperbole Batman!

Det ska fan bli riktigt jävla roligt att gå på det här mötet och få se precis hur obekvämt det kan bli. Hoppas att du håller den här nivån där. Kan bli skoj!
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Det vore en smärre SKANDAL om inte Djurgården, inom en snar framtid, går ut med ett officiellt uttalande på hemsidan där man själva får förklara hur man såg på Garpenlövs situation.

Allt detta för att dämpa lite av den där smått hysteriska ryktesspridning som nu har påbörjats...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Stadion

Inlägg av Stadion »

Fantastiskt att så många blir så upprörda över Garpenlöv när flertalet för knappt en dygn sedan inte ens visste vad Garpenlöv sysslade med inom Djurgården.

Ska bli spännande att gå på mötet och höra andra medlemmars kritiska frågor eller om det är mycket snack och liten verkstad som det oftast är. I hur många år har man inte hört att det ska sägas både ditten och datten men sen inte blir något av någon anledning.

KÄMPA DIF!
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Oavsett varför han fick gå så känns det inte ok att säga upp någon som jobbat för klubben i elva år över telefon.En McDonalds-anställd som får foten efter en vecka får ett personligt samtal då ska fan en person som tjänat DIF i elva år också ha det.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Stadion skrev: Fantastiskt att så många blir så upprörda över Garpenlöv när flertalet för knappt en dygn sedan inte ens visste vad Garpenlöv sysslade med inom Djurgården.

Haha...

Annars är det som "Soldaten från Flen sa", allt krut satsades på förra säsongen vad det gäller dyra & spektakulära spelarköp.
Nu är det budgetlösningar alá 2005/2006 som gäller.

Härliga DIF!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Lee Harvey Oswald skrev:
Stadion skrev: Fantastiskt att så många blir så upprörda över Garpenlöv när flertalet för knappt en dygn sedan inte ens visste vad Garpenlöv sysslade med inom Djurgården.

Haha...

Annars är det som "Soldaten från Flen sa", allt krut satsades på förra säsongen vad det gäller dyra & spektakulära spelarköp.
Nu är det budgetlösningar alá 2005/2006 som gäller.

Härliga DIF!
Hyfsad överdrift där va? Man borde väl blivit avtrubbad av detta VM i överdrifter som pågår, där vår uselhet överträffar alla lågvattenmärken. Ni tar väl inte sånt här på allvar ens själva?

Kom tillbaka Johan Eneqvist, allt är förlåtet...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

-daniel- skrev:
sportfåne skrev:ALLTSÅ VAD I HELVETE HÅLLER DIF HOCKEY PÅ MED! Jag blir helt galen på detta oprofessionella handlande som vi håller på med... Gör mediokra värvningar, skiter i gamla Djurgårdshjältar.... Jag håller med Wikegård till 100% man behöver personer som Garpen i sin förening.. Som sagt det räcker inte med att åka till slöddertälje för att scouta spelare... Avgå alla känns som ett ironiskt men bra uttalande...
Ja, för du har ju säkert jättebra koll på vad & vad inte Garpenlöv gjort för DIF senaste säsongerna. I likhet med Wikegård. :|

Kan folk någonsin anta att det DIF gör är för föreningens bästa? Eller tror någon annat det enbart är för vissa personers eget välbefinnande?
Kan du någon gång anta att det DIF gör är fel? Garpen har gjort så oerhört mycket för DIF, som han sa har han jobbat 11 år utanför isen. Sen får kicken på ett telefonsamtal!?
Tycker du DIF gjorde rätt? Sänder det rätt signaler utåt för att sedan plocka in någon ännu billigare för Garpens position? Går det ens att hitta? Hittar vi någon med ett sånt stort Djurgårdshjärta? Får vi en som besitter likadan kompetens som Garpen?

Tänker inte du på det ens?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

stolpskott skrev:
-daniel- skrev:
sportfåne skrev:ALLTSÅ VAD I HELVETE HÅLLER DIF HOCKEY PÅ MED! Jag blir helt galen på detta oprofessionella handlande som vi håller på med... Gör mediokra värvningar, skiter i gamla Djurgårdshjältar.... Jag håller med Wikegård till 100% man behöver personer som Garpen i sin förening.. Som sagt det räcker inte med att åka till slöddertälje för att scouta spelare... Avgå alla känns som ett ironiskt men bra uttalande...
Ja, för du har ju säkert jättebra koll på vad & vad inte Garpenlöv gjort för DIF senaste säsongerna. I likhet med Wikegård. :|

Kan folk någonsin anta att det DIF gör är för föreningens bästa? Eller tror någon annat det enbart är för vissa personers eget välbefinnande?
Kan du någon gång anta att det DIF gör är fel? Garpen har gjort så oerhört mycket för DIF, som han sa har han jobbat 11 år utanför isen. Sen får kicken på ett telefonsamtal!?
Tycker du DIF gjorde rätt? Sänder det rätt signaler utåt för att sedan plocka in någon ännu billigare för Garpens position? Går det ens att hitta? Hittar vi någon med ett sånt stort Djurgårdshjärta? Får vi en som besitter likadan kompetens som Garpen?

Tänker inte du på det ens?
Om vi ser bortom att uppsägning per telefon inte är värdigt.

Kan du inte förklara mer ingående vad Garpenlöv verkligen bidragit med? Konkret alltså.

Att han syns på J20-matcherna vet jag, för det har jag sett själv. Men KG Stoppel är ALLTID där, och oftast Järlan också. Så vilken funktion han skulle ha där som är oumbärlig förstår jag inte.

Att han åker runt på EHT med landslaget vet jag. Men vi jagar ju inte finnar, tjecker och slovaker. Och de svenska spelarna behöver vi ju knappast hålla koll på på plats. Knappast något oumbärligt scoutingarbete där heller.

Att han hälsar på Henke Lundqvist eller Nicklas Lidström för att försöka övertala dem att spela VM, vad tjänar DIF på det?

Jag skulle gärna vilja ha något mer matnyttigt här. Ett par personer har åtminstone insinuerat att de har koll på att han gjort stor nytta. Så hur?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Men herrejävlar, nyvaken som man är och så ser man att fem sidor i silly season-tråden har skrivits. Men inga rykten, bara Garpenlöv...
Starta en ny tråd om ni ska fortsätta diskussionen, för att det är så sjukt off topic detta så att jag inte vet vad.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:Men herrejävlar, nyvaken som man är och så ser man att fem sidor i silly season-tråden har skrivits. Men inga rykten, bara Garpenlöv...
Starta en ny tråd om ni ska fortsätta diskussionen, för att det är så sjukt off topic detta så att jag inte vet vad.
Försök har gjorts. De envisas dock med att fortsätta.

Någon som hört/läst något ytterligare om V Bartley? MrMadhawk skriver att det är klart. Är så? Har inte sett något officiellt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

AMMC skrev: Om vi ser bortom att uppsägning per telefon inte är värdigt.

Kan du inte förklara mer ingående vad Garpenlöv verkligen bidragit med? Konkret alltså.

Att han syns på J20-matcherna vet jag, för det har jag sett själv. Men KG Stoppel är ALLTID där, och oftast Järlan också. Så vilken funktion han skulle ha där som är oumbärlig förstår jag inte.

Att han åker runt på EHT med landslaget vet jag. Men vi jagar ju inte finnar, tjecker och slovaker. Och de svenska spelarna behöver vi ju knappast hålla koll på på plats. Knappast något oumbärligt scoutingarbete där heller.

Att han hälsar på Henke Lundqvist eller Nicklas Lidström för att försöka övertala dem att spela VM, vad tjänar DIF på det?

Jag skulle gärna vilja ha något mer matnyttigt här. Ett par personer har åtminstone insinuerat att de har koll på att han gjort stor nytta. Så hur?
Garpen har varit den s.k "sista utposten" på värvningssidan i sportkommitén som jag har förstått det. Det jag menar är att DIF kommer verkligen förlora mer än vad dom tjänar på att kicka Garpenlöv.

Att Garpen har annat intresse än just DIF, i detta fall Tre Kronor är knappast på DIF's bekostnad. Så det bör väl inte vara något problem?

Vi är en anrik förening och bör uppskatta det hästjobb som Garpen, i detta fall gör. Mycket mer. Annars är vi inte bättre än sillastryparna från götet...

Sorry OT : Back to business nu ladies!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

stolpskott skrev:
AMMC skrev: Om vi ser bortom att uppsägning per telefon inte är värdigt.

Garpen har varit den s.k "sista utposten" på värvningssidan i sportkommitén som jag har förstått det. Det jag menar är att DIF kommer verkligen förlora mer än vad dom tjänar på att kicka Garpenlöv.

Att Garpen har annat intresse än just DIF, i detta fall Tre Kronor är knappast på DIF's bekostnad. Så det bör väl inte vara något problem?

Vi är en anrik förening och bör uppskatta det hästjobb som Garpen, i detta fall gör. Mycket mer. Annars är vi inte bättre än sillastryparna från götet...

Sorry OT : Back to business nu ladies!
Tyckte du verkligen att du konkret förklarade vad för så kallat "hästjobb" Garpenlöv gjort där?
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fortsätt diskussionen om Garpenlöv HÄR.

Pekade om länken till Salas tråd. //Mod.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst