Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
olympusPr1me

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av olympusPr1me »

Tobbenboy skrev:Verkar inte hända så mycket innan jul ?
Man blir trött med alla dessa skador, vi var chanslösa idag mot LHC tycker jag :(
Kan inte Wennberg komma hem å bryta sin dåliga form? [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
http://www.hockeysverige.se/2014/11/29/ ... msstarten/
Hoppas något händer snart innan vi tappar för mycket poäng..
ingen idé Alexander har kontrakt med Frölunda fram till 30 April 2015, det kommer vara Frölunda som har första ching på honom om det skulle bli aktuellt. Samt att Wennberg har sagt i medierna att han varit förberedd att kriga i AHL om så skulle krävas.
Samt att Olimb som är center har varit svagt ryktad till KHL, i alla fall kontraktförslag.
så det blir tyvärr nog svårt.
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

Agera nu för fan DIF. För ni samtal med Murray? In med han,korttidskontrakt vad som helst. Men in med han. Vi måste få stabilitet där bak.
Användarvisningsbild
Mattemadskill
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Mattemadskill »

Jaha. Fick just info att Daniel Fernholm mår sämre. Ska vara i stillhet – igen. Säsongen kan vara över. Tyvärr.

Från Ros twitter.
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Trist att det verkar helt dödt på värvningsfronten. Vi måste ersätta Fernholm, han lär säkert sitta på ett rätt bra kontrakt så en del pengar måste finnas över för en etablerad back. Sen måste en center in, vi kan inte bara sitta och vänta
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har hört att Douglas vill signa för DIF om han inte får ett NHL-kontrakt före jul. Vi har uppehåll 13-26 dec.. Får se vad som händer då.

Även om försäkringskassan såklart tar över en del av Fernholms lön så kommer det ju tyvärr tvingas ta kapital från den eventuella centervärvningen som vi vill göra över 1,5 år.. :/
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Snälla DIF, tänk logiskt nu. Vad är viktigast? En förstacenter eller Murray?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Snälla DIF, tänk logiskt nu. Vad är viktigast? En förstacenter eller Murray?
Jag förstår inte riktigt behovet att "muskler framför mål" som Thomas Johansson sagt flera gånger är vi bäst i serien på att hålla rent framför kassen. Såklart det kommer ske mål i det området ändå. Men vi minimerar det bättre än majoriteten av dom andra lagen.
Expert.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Bara jag som tycker det låter aningen arrogant att bara leta efter 1.5 års signing?

En sak i taget - målet för i år är att överleva.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:Bara jag som tycker det låter aningen arrogant att bara leta efter 1.5 års signing?

En sak i taget - målet för i år är att överleva.
Tycker det låter sunt att börja där i alla fall. Annars måste man börja om processen igen till nästa säsong. Men självklart, om man inte lyckas hitta någon så kommer ju det bli ett kontrakt för säsongen ut. Johan Larsson efter jul då kanske?

Tror ni förresten att vi kollar in Robin Press någonting? Om SSK misslyckas ta steget upp dvs. Stockholmsdude och allt vad det innebär.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bluebrigade08

En back och en center måste in. Är rädd för att vi väntar och väntar och sen blir det inget.
Violator77

Inlägg av Violator77 »

Gör inte om samma misstag igen DIF!

Analys efter säsongen 2013 när vi missade kvalet till SHL:

"Berglund säger också att det finns anledning att vara självkritisk, framförallt när det gäller rekryteringen av yngre spelare. Ett exempel var att när backen Nils Andersson drog av korsbandet i spetember. Då valde Djurgården att inte ta in någon ny direkt - utan satte sitt hopp till att andra backar skulle utvecklas.

– I efterhand känner jag att där gjorde jag fel. Vi valde att spara de pengar som Nils kostade för att förstärka i januari. Men det gjorde vi inte, i januari hittade vi inga backar som kunde ersätta. Man kanske skulle agerat på en gång, istället för att vänta. Jag är oerhört självkritisk och det är sådana saker som jag i efterhand tänker att, fan att jag inte gjorde så. Man har gjort rätt och man har gjort fel, problemet är att felet var för stort."
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Violator77 skrev:Gör inte om samma misstag igen DIF!

"Berglund säger också att det finns anledning att vara självkritisk, framförallt när det gäller rekryteringen av yngre spelare. Ett exempel var att när backen Nils Andersson drog av korsbandet i spetember. Då valde Djurgården att inte ta in någon ny direkt - utan satte sitt hopp till att andra backar skulle utvecklas.

– I efterhand känner jag att där gjorde jag fel. Vi valde att spara de pengar som Nils kostade för att förstärka i januari. Men det gjorde vi inte, i januari hittade vi inga backar som kunde ersätta. Man kanske skulle agerat på en gång, istället för att vänta. Jag är oerhört självkritisk och det är sådana saker som jag i efterhand tänker att, fan att jag inte gjorde så. Man har gjort rätt och man har gjort fel, problemet är att felet var för stort."
Precis, in med en center nu snarast innan det är för sent. Murray kommer inte försvinna från marknaden om det inte är till ett NHL-lag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Violator77 skrev:Gör inte om samma misstag igen DIF!

Finns ju en del skillnader i dom här situationerna dock. Det året hade vi inte direkt några andra behov utöver att ersätta Nils, det har vi nu. Då hade vi inte heller nio andra backar under kontrakt, det har vi nu. Nils 12/13 hade förmodligen tagit en mycket större roll i DIF än Fernholm 14/15 gjort hittills.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Snälla DIF, tänk logiskt nu. Vad är viktigast? En förstacenter eller Murray?
Jag förstår inte riktigt behovet att "muskler framför mål" som Thomas Johansson sagt flera gånger är vi bäst i serien på att hålla rent framför kassen. Såklart det kommer ske mål i det området ändå. Men vi minimerar det bättre än majoriteten av dom andra lagen.
Vi har ju stora starka backar. Högström, Englund, AOM och Arnesson kan väl räknas in i den kategorin.
Fernholm har väl inte varit så bra så behovet av ersättare är jättestor. Så länge Högström, Arnesson och Nordlund fortsätter spela bra.
Det som oroar mest är kommande jvm om Holm och Fernholm är borta och Norell och Englund spelar jvm. Isf är vi bara 6 backar. Vilka finns i J20-laget som kan gå in och avlasta som sjundeback? Och det får verkligen inte bli några mer skador under den perioden.
Kan vi återkalla Westlund från Hästen under JVM?

Får vi in en riktigt bra center är jag nöjd. Backarna klarar sig med viss tvekan under JVM.
Bluebrigade08

Instämmer att prioritera en center först sen en back. Men agera inte för sent.
Låst