Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
HCCL

Inlägg av HCCL »

Buford skrev: 2022-01-17 19:03:43
HCCL skrev: 2022-01-17 18:01:29
Jim Morrison skrev: 2022-01-17 17:05:50
Martboy78 skrev: 2022-01-17 16:48:16 KG säger inget om tränare i sportrapport v3.
Nån som vet vad som händer där?
Märks att marknaden är skral. Snacket från KG har nu reducerats till en forward och en målvakt eventuellt in. En av dom är väl Tim Söderlund till fjärdekedjan.
Det känns ju aningen oroväckande om man inte tittar efter en ny tränare.. :?
Oroväckande är bara förnamnet, borde ju vara prio ett!
Jo definitivt, det är ju ingen större vits med flashiga värvningar om vi inte har en HC som kan få ihop bitarna...
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Manijock skrev: 2022-01-17 18:46:27 Fagervall sparkas. Nu finns en headcoach på marknaden! Sluta Skyll på att marknaden är skral. Vi behöver en huvudansvarig med rutin. Finns flera. Sätt igång och jobba för helvete. Skit I det långsiktiga. Det är nuet som gäller.

Skiter snart i vem det blir. Ge mig ett jävla namn. Kan inte bli sämre än att vara enda laget utan...

Håller med till 100%. Nu är det bara att kliva in på nån!
jensa öhling #11

Inlägg av jensa öhling #11 »

Patetiskt faktiskt att det gått flera månader nu utan att vi tagit in någon tränare. Riv kontraktet med Garpen eller vem det nu är som är klar till nästa säsong, om det är det det hänger på.

Enda prion måste vara att få in den bäst lämpade för att klara sig kvar i kvalet.
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Har haft personlig kontakt med hånberg, han bara väntar på att få packa väskorna… fattar inte varför man inte tar in honom eller redan GJORT för minst en månad sedan iomed hans uttalande, hans personliga vilja och driv för denna uppgift.
Där har vi haft en tränare som hade kunnat kommit in för 5-6 matcher sedan… det är bara att köra på honom även om det är en kortsiktig lösning som ska vara fram till efter ett eventuellt kval?!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om Fagervall vill och får(avlönad av Malmö?) så tar jag mer än gärna in honom. Malmö har bra underliggande statistik och ska ligga mycket bättre än vad dom ligger nu, till skillnad från oss. Dom har blivit straffade av väldigt dåligt målvaktsspel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Låt säga att vi åker ur. Vilka spelare kan man tänkas få med sig? Alltså vilka kommer inte lämna?

På målvaktssidan är ju Mantas körd. Svedberg bör man kunna fixa tycker jag!

Backsidan: Högström slutar. Tom, Warg, Arnesson och Gragnani är för bra. Pontus är redan klar för ny klubb. Hedström och Brännstam kommer stanna. Bör kunna fixa Bengtsson! Alldeles för dålig för SHL men en stark offensiv uppsida i HA.

Centrar: Josefson slutar. Strandberg och Rensfeldt lämnar. Engsund och Berglund borde kunna behållas. Bjerselius stannar.

Anfallare: Axelsson slutar. Eklund är borta! Sörensen, Cederqvist och Rhett är för bra HA. Carey städas bort. Ågren? Försvinner säkert. Återstår Öhgren, Bergfors och Forsberg. Samtliga lär stanna.

Ger oss en trupp som i bästa fall består av:

Svedberg

Hedström
Brännstam
Bengtsson

Engsund
Berglund
Bjerselius
Bergfors
Forsberg
Öhgren

Såjävla munter läsning :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev: 2022-01-18 08:18:33 Om Fagervall vill och får(avlönad av Malmö?) så tar jag mer än gärna in honom. Malmö har bra underliggande statistik och ska ligga mycket bättre än vad dom ligger nu, till skillnad från oss. Dom har blivit straffade av väldigt dåligt målvaktsspel.
Fagervall är ju en sådan dystergök så det finns inte. Han har inte fått ihop gruppen, fått gänget att känna någon glädje. Alldeles för spretigt och stjärnfyllt lagbygge som inte spelat "för varandra". Vi behöver inte en sådan som Fagervall i det här läget.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Mvildma skrev: 2022-01-17 23:14:30 Har haft personlig kontakt med hånberg, han bara väntar på att få packa väskorna… fattar inte varför man inte tar in honom eller redan GJORT för minst en månad sedan iomed hans uttalande, hans personliga vilja och driv för denna uppgift.
Där har vi haft en tränare som hade kunnat kommit in för 5-6 matcher sedan… det är bara att köra på honom även om det är en kortsiktig lösning som ska vara fram till efter ett eventuellt kval?!
Jag håller med. Hade gärna sett att man tagit in honom direkt när han blev ledig. Jag är mycket nyfiken vems beslut det är att inte göra så, och på vilka grunder...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: 2022-01-18 08:50:52
Jim Morrison skrev: 2022-01-18 08:18:33 Om Fagervall vill och får(avlönad av Malmö?) så tar jag mer än gärna in honom. Malmö har bra underliggande statistik och ska ligga mycket bättre än vad dom ligger nu, till skillnad från oss. Dom har blivit straffade av väldigt dåligt målvaktsspel.
Fagervall är ju en sådan dystergök så det finns inte. Han har inte fått ihop gruppen, fått gänget att känna någon glädje. Alldeles för spretigt och stjärnfyllt lagbygge som inte spelat "för varandra". Vi behöver inte en sådan som Fagervall i det här läget.
Faktiskt inte så stor koll på hans personlighet utan går enbart på statistik nu. Vet att det varit splittringar i Malmö men är det på grund av honom eller spelargrupperingar?

Vet bara att vi inte kan fortsätta med Falk och Aaro och tydligen verkar vi inte vilja ha in Hånberg som har dom egenskaperna vi söker i en person. Med tanke på att vi har hans tidigare assisterande i laget och han uttryckt uppenbart intresse så hade han varit här nu om vi velat.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-01-18 09:08:09, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

supreme skrev: 2022-01-18 09:00:17
Mvildma skrev: 2022-01-17 23:14:30 Har haft personlig kontakt med hånberg, han bara väntar på att få packa väskorna… fattar inte varför man inte tar in honom eller redan GJORT för minst en månad sedan iomed hans uttalande, hans personliga vilja och driv för denna uppgift.
Jag håller med. Hade gärna sett att man tagit in honom direkt när han blev ledig. Jag är mycket nyfiken vems beslut det är att inte göra så, och på vilka grunder...
Samma här, men hela grejen runt tränarfrågan är väldigt vag och diffus från DIF. Ena stunden letas det, nästa stund inte. Hur tänker man egentligen, vem vill man ha om ens någon? KG sa dessutom tidigare att man inte letar specifikt efter just en tränare till ledarstaben, vad det nu innebär...
mb81

Inlägg av mb81 »

Ja vad väntar vi på med tränarfrågan???

Vi kommer inte vända det här med Falk och Aaro som huvudansvariga. Ingen förbättring har skett där även fast böse Barry och Jocke försvann.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev: 2022-01-18 09:07:26
Faktiskt inte så stor koll på hans personlighet utan går enbart på statistik nu. Vet att det varit splittringar i Malmö men är det på grund av honom eller spelargrupperingar?

Vet bara att vi inte kan fortsätta med Falk och Aaro och tydligen verkar vi inte vilja ha in Hånberg som har dom egenskaperna vi söker i en person. Med tanke på att vi har hans tidigare assisterande i laget och han uttryckt uppenbart intresse så hade han varit här nu om vi velat.
Jag kan inte påstå jag har 100% koll heller men brukar se intervjuer med Fagervall efter Malmös matcher, och han utstrålar en sömnighet som är värre än sin egen när man pallrar sig upp kl 05 på söndagsmornarna för att ungarna har satt eld på gardinen... noll energi. Noll utstrålning. Bitter sur gubbjävel.

Tror att det varit en kombination i Malmö med för många egon och en tränare som inte fått ihop gruppen. Fagervall är en skicklig tränare, det vet jag sen hans tidigare karriär men att ta in en som nästan förlorat lika mycket som vi gjort den här säsongen känns som det skickar fel signaler.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: 2022-01-18 09:40:54
Jim Morrison skrev: 2022-01-18 09:07:26

Jag kan inte påstå jag har 100% koll heller men brukar se intervjuer med Fagervall efter Malmös matcher, och han utstrålar en sömnighet som är värre än sin egen när man pallrar sig upp kl 05 på söndagsmornarna för att ungarna har satt eld på gardinen... noll energi. Noll utstrålning. Bitter sur gubbjävel.

Tror att det varit en kombination i Malmö med för många egon och en tränare som inte fått ihop gruppen. Fagervall är en skicklig tränare, det vet jag sen hans tidigare karriär men att ta in en som nästan förlorat lika mycket som vi gjort den här säsongen känns som det skickar fel signaler.
Nej, du kanske har rätt. Känns bara som att vi snart inte har råd att vara allt för kräsna för jag tror inte att vi överlever ett kval med Falk och Aaro.

Han känns ju inte Peter Andersson-isk åtminstone utan snarare Säcken-bitter? Men jag har faktiskt ingen koll på hans personlighet.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Man kan ju dock misstänka att Fagervall är inte skulle ha något emot att sänka Malmö i ett kval. Det är förmodligen en drivkraft som är starkare än både hjärta och ID och allt vad det nu heter. Ur askan i elden.
Martboy78

Inlägg av Martboy78 »

Vad betyder personlig kontakt? Nyfiken.
Alltid ------- Oavsett
Låst