Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Janzoo »

Jack Daniel skrev:Kul med Åberg men läser man interjun med honom här på hemsidan, så framstår det som han inte alls fattat att han spelar i ett LAG och han verkar inte bry sig om DIF för fem öre. Är ingen nyhet direkt, samhälle och idrotten ser ut som den gör, men ibland så framstår det så jävla tydligt vilken egoism som härskar inom idrotten.
Nu ska jag inte skydda honom då jag inte vet hur det ligger till, men tänk på att i intervjuer som dessa så tar man oftast bort intervjuarens frågor. Åberg har alltså svarat på frågor som senare har blivit exkluderade från intervjun.

Nu har jag inte läst intervjun och har inte tid för tillfället, men det låter nästan som att man har tagit hans svar ur sin helhet.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jack Daniel: Hur tänkte du nu egentligen? Är det bättre att spelarna inte vill utvecklas?

Problemet i årets KS var inte främst att vi saknade kunnandet. Problemet var att hela laget utsattes för en mental kollaps. Det är inte svårt att räkna ut att vi lär bjudas på en deja vu, om samma lag ska försöka sig på KS nästa år igen. Därför: behåll gärna några gamlingar, men se för bövelen till att ta in nya spelare, som kan bidra med ett helt annat lugn. Typ Johner, Lidström och Ljung.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Jack Daniel: Hur tänkte du nu egentligen? Är det bättre att spelarna inte vill utvecklas?

Problemet i årets KS var inte främst att vi saknade kunnandet. Problemet var att hela laget utsattes för en mental kollaps. Det är inte svårt att räkna ut att vi lär bjudas på en deja vu, om samma lag ska försöka sig på KS nästa år igen. Därför: behåll gärna några gamlingar, men se för bövelen till att ta in nya spelare, som kan bidra med ett helt annat lugn. Typ Johner, Lidström och Ljung.
Finns ingenting som säger att exakt samma lag skulle råka ut för en liknande mental kollaps; det var så mycket som ackumulerades under förra säsongen som gjorde att det helt enkelt mer eller mindre var upplagt att laget skulle åka ur när väl KS kom.

Sen att vi hade ett felbalanserat lag har vi redan konstaterat 200 gånger förut, men den truppen vi besatt ska under inga som helst normala omständigheter kunna förlora flera matcher mot skitlag som Rögle, Leksand, Timrå osv.

Sen förespråkar jag verkligen att vi förnyar, vilket vi också kommer göra och redan har gjort. Tror det kommer bli bra i slutändan, bara inte Mackan bestämmer sig för att stanna med hänvisning till något konstigt formulerat kontrakt med samma lön som han hade förra året. :|
Metal Machine

-daniel- skrev:
Metal Machine skrev:Jack Daniel: Hur tänkte du nu egentligen? Är det bättre att spelarna inte vill utvecklas?

Finns ingenting som säger att exakt samma lag skulle råka ut för en liknande mental kollaps; det var så mycket som ackumulerades under förra säsongen som gjorde att det helt enkelt mer eller mindre var upplagt att laget skulle åka ur när väl KS kom.

Sen att vi hade ett felbalanserat lag har vi redan konstaterat 200 gånger förut, men den truppen vi besatt ska under inga som helst normala omständigheter kunna förlora flera matcher mot skitlag som Rögle, Leksand, Timrå osv.

Sen förespråkar jag verkligen att vi förnyar, vilket vi också kommer göra och redan har gjort. Tror det kommer bli bra i slutändan, bara inte Mackan bestämmer sig för att stanna med hänvisning till något konstigt formulerat kontrakt med samma lön som han hade förra året. :|
Håller med dig om det sista. Mackan vill jag helst inte se nästa säsong. Inte för att han är dålig, utan för att jag föredrar en ung, talangfull spelare på väg uppåt - som Ljung.

Jag tror nog att spelarna skulle känna sig alltför pressade att gå upp på en gång, om vi behöll exakt samma manskap. Nuvarande lag har också det som mål, men jag tror att spelarna från förra året kan hämmas av de dåliga erfarenheter som årets KS förde med sig. Nya spelare - och då speciellt sådana som kommer utifrån - lär antagligen inte alls känna av pressen på samma sätt.

Dåliga erfarenheter sätter sig i huvet. Jämför Finland. Och SAIK. ;)
mb81

Inlägg av mb81 »

Har gärna Mackan kvar men då ska han fan ta sitt ansvar likt Jimmie och Ölve att gå ner i lön. Du är rik som ett troll redan och du kan nog få tillbaka kärleken som gick förlorad förra året om du gör en grym säsong.

Ge han en fet bonus om vi går upp istället! Då har han nåt att spela för!
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

http://gronvitasumo.blogg.se/2012/may/h ... under.html

Efter att läst detta så får jag uppfattningen att det lutar att han lägger av, förstår honom att det inte lika lätt att flytta/spela på annan ort när familjen är i Skåne.
Visserligen tror jag inte vi kommer att presentera en ny målvakt innan efter VM, Men känner att Tellan är ännu längre bort,
Vad har vi för alternativ om han inte kommer hem? Vad jag tror kan vi nog räkna bort Hadelöv
Alltid, Oavsett
Frajn

Inlägg av Frajn »

mb81 skrev:Har gärna Mackan kvar men då ska han fan ta sitt ansvar likt Jimmie och Ölve att gå ner i lön. Du är rik som ett troll redan och du kan nog få tillbaka kärleken som gick förlorad förra året om du gör en grym säsong.

Du menar Jimmie och Fimpen? :P
Ur spår bönder!
mb81

Inlägg av mb81 »

Frajn skrev:
mb81 skrev:Har gärna Mackan kvar men då ska han fan ta sitt ansvar likt Jimmie och Ölve att gå ner i lön. Du är rik som ett troll redan och du kan nog få tillbaka kärleken som gick förlorad förra året om du gör en grym säsong.

Haha klart jag gör! Fastnade framför en film samtidigt så lite förvirrad!
Btw de som tycker vi har för likt lag så har vi egentligen bara rensat ut de som inte presterade som vi ville förra året. Almtorp, Carlsson, Brodin, Cehlin, Tjärnqvist jr, kyle. Kempe skulle varit bra att ha kvar men de som stannat hittils är ju juniorer som ändå gjorde det godkänt i elitserien och spelare som gjorde förhållandevis bra säsonger(Jimmie, Tim, Fimpen, Åberg). Vi kan ju knappast byta ut 25 spelare!
Frajn

Inlägg av Frajn »

mb81 skrev:
Frajn skrev:

Haha klart jag gör! Fastnade framför en film samtidigt så lite förvirrad!
Btw de som tycker vi har för likt lag så har vi egentligen bara rensat ut de som inte presterade som vi ville förra året. Almtorp, Carlsson, Brodin, Cehlin, Tjärnqvist jr, kyle. Kempe skulle varit bra att ha kvar men de som stannat hittils är ju juniorer som ändå gjorde det godkänt i elitserien och spelare som gjorde förhållandevis bra säsonger(Jimmie, Tim, Fimpen, Åberg). Vi kan ju knappast byta ut 25 spelare!
Delar din uppfattning i den frågan, tror absolut att man inte kan byta ut alla spelare men samtidigt att man vill byta ut vissa för att få in lite annat tänk och perspektiv. Så om man inte ska byta ut alla återstår frågan vilka man vill ha kvar och inte och jag gillar det jag ser än så länge.
Ur spår bönder!
vr6power

Inlägg av vr6power »

Det man funderar mest över är backarna, Vi har 3st och ingen av dom ser ju direkt hotfulla ut mest ganska klena och spinkiga behövs ju fylla på med nå större starkare pjäser oxå.

Nån som vet om det är på ingång nytt eller hur det blir med printz, tjärna, claesson, kyle osv? nåt konkret då inte bara lösa rykten på forum?
mb81

Inlägg av mb81 »

vr6power skrev:Det man funderar mest över är backarna, Vi har 3st och ingen av dom ser ju direkt hotfulla ut mest ganska klena och spinkiga behövs ju fylla på med nå större starkare pjäser oxå.

Nån som vet om det är på ingång nytt eller hur det blir med printz, tjärna, claesson, kyle osv? nåt konkret då inte bara lösa rykten på forum?
Vi har iofs 5 backar! Men behöver verkligen in lite klassbackar nu!
vr6power

Inlägg av vr6power »

mb81 skrev:
vr6power skrev:Det man funderar mest över är backarna, Vi har 3st och ingen av dom ser ju direkt hotfulla ut mest ganska klena och spinkiga behövs ju fylla på med nå större starkare pjäser oxå.

ok såg bara på första sidan där frasse skrivit men glömde holm och arnesson=) men det hjälper ju inte fortfarande bara barn, behövs bättre starkare men framför allt mer erfarna=/
Metal Machine

vr6power skrev:
mb81 skrev:

ok såg bara på första sidan där frasse skrivit men glömde holm och arnesson=) men det hjälper ju inte fortfarande bara barn, behövs bättre starkare men framför allt mer erfarna=/
Starkare? För att vara så unga har våra backar väldigt bra fysik. Titta på Arnesson i träningsklippet t.ex. Han är sjukt vältränad och stark, trots att han bara är 18 år. Gustafsson har, enligt hemsidan, lagt på sig en hel del vikt under det senaste året och Holm väger runt 90 kilo, precis som inför den senaste säsongen. Det är fan inte att leka med! Lennhammer skulle däremot gott kunna lägga på sig nåt kilo mer. Och naturligtvis håller jag med dig om att vi behöver få in några mer erfarna backar.
mb81

Inlägg av mb81 »

vr6power

Inlägg av vr6power »

Metal Machine skrev:
vr6power skrev:
mb81 skrev:

Starkare? För att vara så unga har våra backar väldigt bra fysik. Titta på Arnesson i träningsklippet t.ex. Han är sjukt vältränad och stark, trots att han bara är 18 år. Gustafsson har, enligt hemsidan, lagt på sig en hel del vikt under det senaste året och Holm väger runt 90 kilo, precis som inför den senaste säsongen. Det är fan inte att leka med! Lennhammer skulle däremot gott kunna lägga på sig nåt kilo mer. Och naturligtvis håller jag med dig om att vi behöver få in några mer erfarna backar.

Jo men jag menar som en kombo av allt. Ta tex claesson han var ju så stark före med bra fysik men under säsongen såg man inget av det han spelade mer eller mindre som en rädd hare=/ ändå hade han Printz och DT vid sin sida sticker dom vad har vi kvar då?.
Har ju hellre en öldrickande tjockis med c kupa på isen som gör sitt jobb hårt och brutalt än en vältränad kille som är rädd=) vill fan inte vara kvar i AS hur länge som helst=(
Låst