Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

swallat skrev:
kaminor skrev:Seriöst. Vad är det som händer.
– Jag tycker det är jätteviktigt att ha en sån scoutingtjänst, att vara ett bra stöd för Janne (Järlefelt, sportchefen), och hjälpa honom i det arbete som han har. Ska han resa runt och se alla Euro Hockey Tour (EHT)-turneringar och åka till NHL, då får han börja resa rejält nu. Då kan man inte bara åka till Södertälje.
Det här är ett enda stort hån. Marie Hallmans blogg gör det ju plågsamt uppenbart att DIF inte bara håller på att skjuta sig i sin ena fot utan typ i båda knäskålarna. Det känns helt bisarrt. VAD FAN HÄNDER? Jag är ledsen, men den här silly season håller på att knäcka mig. För fan, skärp er DIF, ni håller på att tappa all kontroll, och dessutom all respekt mot det som de facto ÄR DIF! Agera proffsigt i alla fall. Ta ett personligt samtal, sköt inte såna här saker på telefon. Är ni födda igår? Patetiskt.
kan inte vi alla suportrar rösta bort JJ från styrelsen nästa årsmöte, Sundin in som SC skulle inte va fel
Ja, fixa det du.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vad är problemet? Garpenlöv har säkert varit duktigt splittrad i sitt jobb med Tre Kronor; DIF kände att det inte riktigt känns vettigt att slänga ut X antal pengar för en tjänst som känns halvt överflödig.

Förstår verkligen inte vad problemet är.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

-daniel- skrev:Vad är problemet? Garpenlöv har säkert varit duktigt splittrad i sitt jobb med Tre Kronor; DIF kände att det inte riktigt känns vettigt att slänga ut X antal pengar för en tjänst som känns halvt överflödig.

enligt mig är problemet att man avskedar han per telefon.. så pissigt så det inte är sant.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Billx skrev:
-daniel- skrev:Vad är problemet? Garpenlöv har säkert varit duktigt splittrad i sitt jobb med Tre Kronor; DIF kände att det inte riktigt känns vettigt att slänga ut X antal pengar för en tjänst som känns halvt överflödig.

enligt mig är problemet att man avskedar han per telefon.. så pissigt så det inte är sant.
Äh, känns lagom elakt. Har man varit borta X antal veckor med Tre Kronor är det väl knappast DIF's fel?
kaminor

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:
Billx skrev:

Äh, känns lagom elakt. Har man varit borta X antal veckor med Tre Kronor är det väl knappast DIF's fel?

DIF har ju själva gått med på att han fick vara deltidsanställd av Tre Kronor och deltidsanställd av DIF. Sen har han ju parallellt kunnat scouta för DIF under den tid har får betalt av landslaget. Så det argumentet köper jag inte för fem öre. Han var ju uppenbarligen hemma i Sverige igen. Hur svårt är det att ta ett möte på kontoret?
– Jag har ju sett tre till fyra elitseriematcher i veckan, har sett alla träningar, alla hockeygymnasiets träningar och andra träningar på kvällarna och så EHT och NHL och AHL och KHL på det… ska han (Järlefelt) åka iväg på EHT och NHL och så, då drar det iväg, konstaterar Garpenlöv.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

kaminor skrev:
-daniel- skrev:
Billx skrev:

DIF har ju själva gått med på att han fick vara deltidsanställd av Tre Kronor och deltidsanställd av DIF. Sen har han ju parallellt kunnat scouta för DIF under den tid har får betalt av landslaget. Så det argumentet köper jag inte för fem öre.
Blalblablabla "så synd om Garpenlöv" blablablal. En kostnad som är relativt tung och säkerligen inte tillför sådär ofantligt mycket; vad är felet om han får sluta, liksom? Visst man kunde säkert ha tillkallat ett möte men är det ens värt att kommentera när nu Garpen går ut och gråter om fallet i media? Hade han varit DIF trogen och velat satsa 110% på den posten så hade han naturligtvis inte tagit uppdraget med landslaget samtidigt. Att sen få beskedet per telefon är väl kanske inte supersnyggt men helt ärligt hur fan kan man bry sig? Det händer dagligen i arbetslivet, varför skulle personer i DIF behandlas på annat sätt?
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

ALLTSÅ VAD I HELVETE HÅLLER DIF HOCKEY PÅ MED! Jag blir helt galen på detta oprofessionella handlande som vi håller på med... Gör mediokra värvningar, skiter i gamla Djurgårdshjältar.... Jag håller med Wikegård till 100% man behöver personer som Garpen i sin förening.. Som sagt det räcker inte med att åka till slöddertälje för att scouta spelare... Avgå alla känns som ett ironiskt men bra uttalande...
DIF <3
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

-daniel- skrev:
kaminor skrev:
-daniel- skrev:
Billx skrev:

DIF har ju själva gått med på att han fick vara deltidsanställd av Tre Kronor och deltidsanställd av DIF. Sen har han ju parallellt kunnat scouta för DIF under den tid har får betalt av landslaget. Så det argumentet köper jag inte för fem öre.
Blalblablabla "så synd om Garpenlöv" blablablal. En kostnad som är relativt tung och säkerligen inte tillför sådär ofantligt mycket; vad är felet om han får sluta, liksom? Visst man kunde säkert ha tillkallat ett möte men är det ens värt att kommentera när nu Garpen går ut och gråter om fallet i media? Hade han varit DIF trogen och velat satsa 110% på den posten så hade han naturligtvis inte tagit uppdraget med landslaget samtidigt. Att sen få beskedet per telefon är väl kanske inte supersnyggt men helt ärligt hur fan kan man bry sig? Det händer dagligen i arbetslivet, varför skulle personer i DIF behandlas på annat sätt?

Ja vi vet att han kanske är en tung kostnad men jag tycker fortarande att man kan ta ett möte och berätta hur man tänkt och kommit fram till att han ska gå.. Garpen har gjort mycket nytta.. det är så jag tycker iaf :) eftersom garpen varit i DIF länge och gjort mycket nytta kanske det inte är för mycket begärt?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sportfåne skrev:ALLTSÅ VAD I HELVETE HÅLLER DIF HOCKEY PÅ MED! Jag blir helt galen på detta oprofessionella handlande som vi håller på med... Gör mediokra värvningar, skiter i gamla Djurgårdshjältar.... Jag håller med Wikegård till 100% man behöver personer som Garpen i sin förening.. Som sagt det räcker inte med att åka till slöddertälje för att scouta spelare... Avgå alla känns som ett ironiskt men bra uttalande...
Ja, för du har ju säkert jättebra koll på vad & vad inte Garpenlöv gjort för DIF senaste säsongerna. I likhet med Wikegård. :|

Kan folk någonsin anta att det DIF gör är för föreningens bästa? Eller tror någon annat det enbart är för vissa personers eget välbefinnande?
kaminor

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:En kostnad som är relativt tung och säkerligen inte tillför sådär ofantligt mycket; vad är felet om han får sluta, liksom? Visst man kunde säkert ha tillkallat ett möte men är det ens värt att kommentera när nu Garpen går ut och gråter om fallet i media? Hade han varit DIF trogen och velat satsa 110% på den posten så hade han naturligtvis inte tagit uppdraget med landslaget samtidigt. Att sen få beskedet per telefon är väl kanske inte supersnyggt men helt ärligt hur fan kan man bry sig? Det händer dagligen i arbetslivet, varför skulle personer i DIF behandlas på annat sätt?
Tror inte det är en tung lönepost. Snicksnack. Den var ju tyngre när han hade heltidstjänst, om nåt. Men då var det tydligen okej. Trots att han nu utfört många av desamma tjänsterna "gratis" under betalning från hockeyförbundet.

Varför personer i DIF skulle behandlas på ett annat sätt? Kanske för att DIF ska vara bättre än en vanlig unken arbetsplats där man kan behandla folk hur som helst? I synnerhet folk som under mer än ett årtionde arbetat för föreningen i deras hjärta. Vill man sprida signaler om att DIF är en klubb som agerar respektlöst är det här emellertid ett jättebra sätt att gå tillväga på. Som hade varit så fruktansvärt enkelt att undvika.
Senast redigerad av kaminor den 2011-05-21 23:42:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

kaminor skrev:
-daniel- skrev:En kostnad som är relativt tung och säkerligen inte tillför sådär ofantligt mycket; vad är felet om han får sluta, liksom? Visst man kunde säkert ha tillkallat ett möte men är det ens värt att kommentera när nu Garpen går ut och gråter om fallet i media? Hade han varit DIF trogen och velat satsa 110% på den posten så hade han naturligtvis inte tagit uppdraget med landslaget samtidigt. Att sen få beskedet per telefon är väl kanske inte supersnyggt men helt ärligt hur fan kan man bry sig? Det händer dagligen i arbetslivet, varför skulle personer i DIF behandlas på annat sätt?
Tror inte det är en tung lönepost. Snicksnack. Den var ju tyngre när han hade heltidstjänst, om nåt. Men då var det tydligen okej. Trots att han nu utfört många av desamma tjänsterna "gratis" under betalning från hockeyförbundet.

Varför personer i DIF skulle behandlas på ett annat sätt? Kanske för att DIF ska vara bättre än en vanlig unken arbetsplats där man kan behandla folk hur som helst? I synnerhet folk som under mer än ett årtionde arbetat för föreningen i deras hjärta.
Jo, men du sitter ju säkerligen inne med all fakta i fallet...? Folk är alltid så jävla onyanserade när det gäller vad DIF Hockey väljer att göra. Finner det tämligen skrämmande. Våga för en gångs skull lita på att klubben gemensamt fattar ett beslut som är för vårt eget bästa.
Användarvisningsbild
FabbeK
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av FabbeK »

-daniel- skrev:Jo, men du sitter ju säkerligen inne med all fakta i fallet...? Folk är alltid så jävla onyanserade när det gäller vad DIF Hockey väljer att göra. Finner det tämligen skrämmande. Våga för en gångs skull lita på att klubben gemensamt fattar ett beslut som är för vårt eget bästa.
Jag börjar bli så förbannat trött på dig och ditt skitsnack. Det är alltid samma visa när DIF kritiseras: Kritikerna vet ingenting och drar förhastade slutsatser.

Vad vet du om någonting egentligen? Eller är det kanske Järlan själv bakom spakarna?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

FabbeK skrev:
-daniel- skrev:Jo, men du sitter ju säkerligen inne med all fakta i fallet...? Folk är alltid så jävla onyanserade när det gäller vad DIF Hockey väljer att göra. Finner det tämligen skrämmande. Våga för en gångs skull lita på att klubben gemensamt fattar ett beslut som är för vårt eget bästa.
Jag börjar bli så förbannat trött på dig och ditt skitsnack. Det är alltid samma visa när DIF kritiseras: Kritikerna vet ingenting och drar förhastade slutsatser.

Vad vet du om någonting egentligen? Eller är det kanske Järlan själv bakom spakarna?
Så du vet alltså bättre och ditt gnäll skall alltid tas på allvar? :shock:

F'låt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skiter egentligen i hur avskedandet av Garpen gått till även om det säkerligen finns snyggare sätt att lösa de sakerna på.

Det jag däremot gillar är att någon med ansvar för värvningar har fått gå för detta har skötts bedrövligt de senare säsongerna. Om detta sedan är Garpens fel eller någon annans vill jag låta vara osagt. egentligen vill jag att alla personer inblandade / ansvariga för värvningarna som gjorts skall bort.

Garpens kommentar om att det inte bara duger med att åka till Södertälje är dock så klockren att man borde trycka upp en t-shirt med just detta meddelande.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

-daniel- skrev:
kaminor skrev:

Varför personer i DIF skulle behandlas på ett annat sätt? Kanske för att DIF ska vara bättre än en vanlig unken arbetsplats där man kan behandla folk hur som helst? I synnerhet folk som under mer än ett årtionde arbetat för föreningen i deras hjärta.
Jo, men du sitter ju säkerligen inne med all fakta i fallet...? Folk är alltid så jävla onyanserade när det gäller vad DIF Hockey väljer att göra. Finner det tämligen skrämmande. Våga för en gångs skull lita på att klubben gemensamt fattar ett beslut som är för vårt eget bästa.
Naturlig reaktion att blir förbannad om en DIF-profil blir kickad :)

Förstår dock inte hur folk kan uttala sig om det är en för stor/liten lönepost han fyller.. vem fan härinne har en aning om det? :? den som har det kan ju skicka ett PM tilll mig direkt.
Låst