Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Det testet kommer. Leksand har haft sin svacka, Luleå också. Saik gjort typ 6 mål de senaste 5 matcherna. Brynäs ännu ej ur den de befinner sig i (?) och FBK löser sin lagom till Jul. Klart våran kommer så småningom.
Tja, då lär matchtrådarna vara något jag håller mig långt borta ifrån. Då känns det härligt att luta sig mot gruvornas son Säcken.
Tja, då lär matchtrådarna vara något jag håller mig långt borta ifrån. Då känns det härligt att luta sig mot gruvornas son Säcken.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Fast vi kanske hade vår svacka i början men lyckades ändå ta många poäng. Sen är det ju inte skrivet i sten att alla lag har stora svackor.BOMBOM BOUCHARD skrev:Det testet kommer. Leksand har haft sin svacka, Luleå också. Saik gjort typ 6 mål de senaste 5 matcherna. Brynäs ännu ej ur den de befinner sig i (?) och FBK löser sin lagom till Jul. Klart våran kommer så småningom.
Men är fortfarande väldigt orolig för att behöva kvala.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
För mig handlar en svacka om att man inte tar poäng.mb81 skrev:Fast vi kanske hade vår svacka i början men lyckades ändå ta många poäng. Sen är det ju inte skrivet i sten att alla lag har stora svackor.BOMBOM BOUCHARD skrev:Det testet kommer. Leksand har haft sin svacka, Luleå också. Saik gjort typ 6 mål de senaste 5 matcherna. Brynäs ännu ej ur den de befinner sig i (?) och FBK löser sin lagom till Jul. Klart våran kommer så småningom.
Men är fortfarande väldigt orolig för att behöva kvala.
Tro mig, vår kommer. Vi är ett heroiskt, ungt och kämpande lag som spelat över förväntan. Naturligtvis kommer vi förlora 4-5 matcher i följd under säsongen vad det lider. Media kommer älska det, forumet kommer vibrera av avgångar och glåpord.
Början imorgon? Mycket möjligt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Visst, för var dag som går kanske utbudet minskar, men samtidigt växer vår kassa också för var dag. Vilket ger oss bättre ekonomi den dagen vi måste värva något.
Inte så vi ska vänta bara därför så klart, men det känns ju inte direkt som vi behöver hetsa med tanke på rådande läge.
Dessutom tror jag på trygghet i ett lag, självklart är konkurrens viktigt, men att ge spelarna trygghet i form utav "Vi är nöjda med er, fortsätt utvecklas i er takt och vi jagar ingen ny" tror jag är viktigt.
Jobbigt att kunna utvecklas på rätt sätt med vetskapen att ledningen egentligen vill ha någon annan ist för mig. Tror jag.
Inte så vi ska vänta bara därför så klart, men det känns ju inte direkt som vi behöver hetsa med tanke på rådande läge.
Dessutom tror jag på trygghet i ett lag, självklart är konkurrens viktigt, men att ge spelarna trygghet i form utav "Vi är nöjda med er, fortsätt utvecklas i er takt och vi jagar ingen ny" tror jag är viktigt.
Jobbigt att kunna utvecklas på rätt sätt med vetskapen att ledningen egentligen vill ha någon annan ist för mig. Tror jag.
Using Tapatalk
Det folk glömmer är att de poäng som vi plockar nu har precis samma värde som vi plockar sen.. En ny center behövs så att vi på riktigt kan börja utnyttja våra PP:n. Fortsätter vi ånga på till en av direktplatserna till slutspelet kan vi också räkna in minst 2st fullsatta hemmamatcher till kassan. Går vi vidare därifrån.. Ja då lär vi fylla globen ett par gånger till den här säsongen..sparwen skrev:Visst, för var dag som går kanske utbudet minskar, men samtidigt växer vår kassa också för var dag. Vilket ger oss bättre ekonomi den dagen vi måste värva något.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vore väldigt spännande att få veta vilka spelare vi kollar in.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Leksand hade väl bara spelare som inte passade in i deras spelform? Någon svacka tror jag inte dem har haft ännuBOMBOM BOUCHARD skrev:Det testet kommer. Leksand har haft sin svacka, Luleå också. Saik gjort typ 6 mål de senaste 5 matcherna. Brynäs ännu ej ur den de befinner sig i (?) och FBK löser sin lagom till Jul. Klart våran kommer så småningom.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Jag har ingen aning om varför han ryker n, men tidigare i karriären har han haft stora problem med alkohol och narkotika...mb81 skrev:Tvåårskontrakt för Karalahti alltså. Lite konstigt på en 39 åring kan man tycka men han verkar vara riktigt bra fortfarande. Någon med koll på khl som kan säga varför han ryker från Jokerit? Pulverapa?Jepe skrev:Yan Statsny klar för Mora. (Enligt Ros)
Och även fast det inte hör hit så drar jag in Jere Karalahti klar för HV också.
Han har iaf bra siffror med mycket speltid ok poäng, bra +/-.
Tolka det som ni vill, men en spelare i Djurgården har nyligen blivit vän med Kyle Klubertanz...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Har svårt att se den värvningen framför mig.
Avskaffa tre mot tre.
Känns som en oerhört bra förebildTúrin Turambar skrev:Jag har ingen aning om varför han ryker n, men tidigare i karriären har han haft stora problem med alkohol och narkotika...mb81 skrev:Tvåårskontrakt för Karalahti alltså. Lite konstigt på en 39 åring kan man tycka men han verkar vara riktigt bra fortfarande. Någon med koll på khl som kan säga varför han ryker från Jokerit? Pulverapa?Jepe skrev:Yan Statsny klar för Mora. (Enligt Ros)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Vet inte riktigt varför Jokerit valde att släppa honom. De känner väl att kan undvaras, de går rätt bra nu i KHL och kan "chansa" lite mer med deras yngre spelare. Är inte alls insatt i just den biten tyvärr. Möjligtvis har Robert Pettersson på hockeysverige.se skrivit någon om det.mb81 skrev:Tvåårskontrakt för Karalahti alltså. Lite konstigt på en 39 åring kan man tycka men han verkar vara riktigt bra fortfarande. Någon med koll på khl som kan säga varför han ryker från Jokerit? Pulverapa?Jepe skrev:Yan Statsny klar för Mora. (Enligt Ros)
Kan det möjligen vara så att dom har spelat tillsammans? Jag gillar och läsa om rykten och som du skriver så får man ta det för va det är. Men jag har svårt att se honom komma tillbaka efter hoten han fick. Jag va en av dom som gillade Klubertanz och skulle gärna se honom i våran tröja! Då får vi även tillbaka Countryn i omklädningsrummet.DIFtomppa skrev:Tolka det som ni vill, men en spelare i Djurgården har nyligen blivit vän med Kyle Klubertanz...
Kluberklant i DIF - skulle inte tro det
Absolut omöjligt. Varför skulle Kyle vilja komma tillbaka till en klubb med fans som betedde sig såpass kriminellt vidrigt mot honom? Han var väl verkligen den som felaktigt fick bära hundhuvudet den säsongen... Helt vrickat!
Jag älskar Klubertanz. Fantastisk spelare och en fantastisk karaktär.
Jag älskar Klubertanz. Fantastisk spelare och en fantastisk karaktär.