Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
superfast

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av superfast »

På eliteprospects står det nu att Petr Kalus ska spela i HK Dukla Trencin i Slovakien. Jag undrar om det är ett tillfälligt kontrakt eller om detta nu betyder att han är förlorad för oss.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9231
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

superfast skrev:På eliteprospects står det nu att Petr Kalus ska spela i HK Dukla Trencin i Slovakien. Jag undrar om det är ett tillfälligt kontrakt eller om detta nu betyder att han är förlorad för oss.

Går man in på Dukla´s hemsida så skriver dem att han skall vara hos dem i 1 månad från och med igår.

Kanske snarare är possitivt för vår del :)
ad majorem DIF gloriam
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

TobbeONE skrev:
superfast skrev:På eliteprospects står det nu att Petr Kalus ska spela i HK Dukla Trencin i Slovakien. Jag undrar om det är ett tillfälligt kontrakt eller om detta nu betyder att han är förlorad för oss.

Går man in på Dukla´s hemsida så skriver dem att han skall vara hos dem i 1 månad från och med igår.

Kanske snarare är possitivt för vår del :)

Det gillar vi!! :D
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

Det var nån på upptaktsträffens forum som skrev att Challe hade kontaktat Kalus i lördags.
Vet inte om det diskuterats eller om det bara är nonsens.

Hoppas stålarna räcker så vi kan få in honom på kontrakt likt förra säsongen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det var förvisso väldigt dålig mottagning just då för websändningen från lördagens match, men jag vill minnas Challe sa något om "Sen får vi också se vad vi behöver efter de här matcherna" (dvs efter European Trophy), vilket tyder på att man kanske inte riktigt vet om man är i behov av en forward eller back till. Hos mig är valet självklart dock.

Att vi skall få råd att plocka in både Printz och Kalus ser jag som en omöjlighet.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

...Men det vore en otroligt skön höstpresent med både Printz och Kalus
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

sensei skrev:...Men det vore en otroligt skön höstpresent med både Printz och Kalus
Kalus är tydligen klar för den slovakiske klubben HK Dukla Trencin enligt eliteprospects.

Tycker att nu kan DP lägga cashen på Printz så vi får den defenivt starke back vi så väl behöver få in.
Användarvisningsbild
Challen

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Challen »

Tuzzen skrev:
sensei skrev:...Men det vore en otroligt skön höstpresent med både Printz och Kalus
Kalus är tydligen klar för den slovakiske klubben HK Dukla Trencin enligt eliteprospects.

Tycker att nu kan DP lägga cashen på Printz så vi får den defenivt starke back vi så väl behöver få in.
DP lägger nog inte några pengar alls. DH kanske gör det dock :)
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av cCat »

Challen skrev:
Tuzzen skrev:

DP lägger nog inte några pengar alls. DH kanske gör det dock :)
Kalus är klar för en månad med den slovakiska klubben..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Att detta lagbygge allra mest behöver en defensivt säker och pålitlig back borde en blind dåre kunna se.

En tung defensiv backpjäs kanske inte är så sexigt, men gör en ruskig nytta i bakgrunden.

Tänk en back som kan gå in och hålla rent bakåt 28-30 minuter per match...
Rix

Inlägg av Rix »

Kall-El skrev:Att detta lagbygge allra mest behöver en defensivt säker och pålitlig back borde en blind dåre kunna se.

En tung defensiv backpjäs kanske inte är så sexigt, men gör en ruskig nytta i bakgrunden.

Självklart, synd att vi satt oss i sån sits att både Timmy och Lidström kunde förlänga, för vi hade behövt fått ut någon av dem för att ha råd med en lön för en riktigt backbjässe.
nevyn

Inlägg av nevyn »

Å andra sidan är det defensiven som alla pratar sig varm om. Lyssna exempelvis på Jocke Erikssons intervju från upptaktsträffen. Som han säger har vi ju inte riktigt provat på det där med att lyckas offensivt som spelförande lag, som vi ju sett tidigare är nyckeln i HA. Det är därför vi vann mot Leksand och Örebro (kolla var de är nu) och förlorade mot bottenlagen.

Själv har jag ingen aning.
Kanske hålla på slantarna ett tag tills vi sett vad årets lag går för, och skjuta in dem där de behövs bäst? Å andra sidan blir ju utbudet på attraktiva spelare mindre ju längre säsongen går. Inte lätt att vara Challe =)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Rix skrev:
Kall-El skrev:Att detta lagbygge allra mest behöver en defensivt säker och pålitlig back borde en blind dåre kunna se.

Självklart, synd att vi satt oss i sån sits att både Timmy och Lidström kunde förlänga, för vi hade behövt fått ut någon av dem för att ha råd med en lön för en riktigt backbjässe.
Lidström signades väl på två säsonger så där hade vi nog inget val alls.

Dumheten var ju att ge en sådan option som bara spelaren kunde utnyttja som fallet verkar ha varit med Timmy.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Hur blir det Kalus? Har han hittat någon annan klubb? Eller har vi tackat nej?

Tycker det hade varit viktigt att få in honom i truppen. Någon som pallar när det går lite trögt och blåser motvind. Han var även duktig på att tagga igång laget om så behövdes.

Många ungtuppar och finlirare nu som jag är tveksam håller i en lång serie (Huddinge). Honken gillar jag och lär bli viktig med sin rutin men hur många matcher kommer han lira.

Jocke Eriksson också bra rutin men går i bräschen o visar vägen om det går knackigt? Skaderisk?
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

fidyekcoh skrev:Hur blir det Kalus? Har han hittat någon annan klubb? Eller har vi tackat nej?

Tycker det hade varit viktigt att få in honom i truppen. Någon som pallar när det går lite trögt och blåser motvind. Han var även duktig på att tagga igång laget om så behövdes.

Många ungtuppar och finlirare nu som jag är tveksam håller i en lång serie (Huddinge). Honken gillar jag och lär bli viktig med sin rutin men hur många matcher kommer han lira.

Jocke Eriksson också bra rutin men går i bräschen o visar vägen om det går knackigt? Skaderisk?
Jag tror Kalus ger energi till laget, vem vill bli sedd slöåka i samma byte som honom.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Låst