Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Marcus Nilson går trögt i HV, verkar totalt omotiverad av att spela där. Undrar hur länge det dröjer innan de river kontraktet, och vad som händer sedan.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
rikkard skrev:Marcus Nilson går trögt i HV, verkar totalt omotiverad av att spela där. Undrar hur länge det dröjer innan de river kontraktet, och vad som händer sedan.

Expert.
rikkard skrev:Marcus Nilson går trögt i HV, verkar totalt omotiverad av att spela där. Undrar hur länge det dröjer innan de river kontraktet, och vad som händer sedan.
Gnihet behöver all förstärkning de kan få! Bara de betalar rätt så får de honom. Killen gör ju vad som helst för pengar!
Så länge vi vinner och ligger där vi ligger finns det väl fler fördelar att inte värva mot att värva?
Using Tapatalk
Absolut, men det finns ju också rätt tydliga tendenser med vad vi saknar i laget. En 2-vägs back och 1:A center. I hockey går det fort ibland och rätt vad det är kan vi stå där med 5-6 förluster i baken och vara riktigt desperata på nya spelare.sparwen skrev:Så länge vi vinner och ligger där vi ligger finns det väl fler fördelar att inte värva mot att värva?
Om vi har chans att plocka in en spelare som Lander redan nu ser jag ingen anledning att vänta med det.
- Jim Morrison
Nja, spelare försvinner från marknaden hela tiden. Finns en nackdel med att vänta för länge också. Dessutom är det bara bra att värva så snabbt som möjligt så spelaren kan få acklimatisera sig fort.sparwen skrev:Så länge vi vinner och ligger där vi ligger finns det väl fler fördelar att inte värva mot att värva?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
SirDIFalot skrev:rikkard skrev:Marcus Nilson går trögt i HV, verkar totalt omotiverad av att spela där. Undrar hur länge det dröjer innan de river kontraktet, och vad som händer sedan.
Haha, här finns ett utmärkt spår att starta en rolig diskussion.
Jag börjar: Jag tror inte att det finns en chans att han kan komma tillbaks. Oavsett välvilja så är det ganska ovanligt tror jag att parter som tidigare legat i tvister återfinner varandra.
Sportsligt så skulle jag självklart välkomna honom dock.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Klart vi inte ska vänta för väntadets skull. Men nu är vi iaf i en situation då vi inte måste värva första bästa center som rehabtränat med St Louis.Jim Morrison skrev:Nja, spelare försvinner från marknaden hela tiden. Finns en nackdel med att vänta för länge också. Dessutom är det bara bra att värva så snabbt som möjligt så spelaren kan få acklimatisera sig fort.sparwen skrev:Så länge vi vinner och ligger där vi ligger finns det väl fler fördelar att inte värva mot att värva?
- Jim Morrison
Nä, och det är det som K-G sagt hela tiden, även när det inte gick bra. Man vill skriva ett kontrakt för denna och även nästa säsong. En center som passar laget, gruppen och identiteten. Vi kommer ju knappast värva Pavel Brendl liksom. Dyker det upp ett namn som passar så är det bara att värva direkt, ser ingen anledning alls till att vänta.mb81 skrev:Klart vi inte ska vänta för väntadets skull. Men nu är vi iaf i en situation då vi inte måste värva första bästa center som rehabtränat med St Louis.Jim Morrison skrev:Nja, spelare försvinner från marknaden hela tiden. Finns en nackdel med att vänta för länge också. Dessutom är det bara bra att värva så snabbt som möjligt så spelaren kan få acklimatisera sig fort.sparwen skrev:Så länge vi vinner och ligger där vi ligger finns det väl fler fördelar att inte värva mot att värva?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Nu har vi ju satt oss i en så pass bra sits att vi kan leta mer noggrant efter någon som är villig att signa över nästa säsong också. Att överleva 14/15 är inte lika akut som tidigare.
Expert.
Det går fort i hockey...SirDIFalot skrev:Nu har vi ju satt oss i en så pass bra sits att vi kan leta mer noggrant efter någon som är villig att signa över nästa säsong också. Att överleva 14/15 är inte lika akut som tidigare.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ouch...SirDIFalot skrev:Nu har vi ju satt oss i en så pass bra sits att vi kan leta mer noggrant efter någon som är villig att signa över nästa säsong också. Att överleva 14/15 är inte lika akut som tidigare.
Vi har onödigt bra backar.....
Det där inlägget var imponerande vågat.
Skulle vilja ha den insikten själv. Jag sitter mest och funderar hur sjutton vi ska lyckas skrapa ihop de 70-tal poäng som troligen kommer krävas.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Vi kommer att kriga i botten när det närmar sig. Men läget är inte lika akut som tidigare. Vi har skapat oss möjligheten att ha lite is i magen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ouch...SirDIFalot skrev:Nu har vi ju satt oss i en så pass bra sits att vi kan leta mer noggrant efter någon som är villig att signa över nästa säsong också. Att överleva 14/15 är inte lika akut som tidigare.
Skulle vilja ha den insikten själv. Jag sitter mest och funderar hur sjutton vi ska lyckas skrapa ihop de 70-tal poäng som troligen kommer krävas.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag hoppas det. Tycker vi gjort en maximal insats utifrån mina egna förväntningar. Jag ser oss verkligen inte som ett lag för övre halvan. Tittar hela tiden nedåt. Väntar på vår formsvacka och fall nedåt i tabellen. Skulle därför snarast vilja förstärka.SirDIFalot skrev:Vi kommer att kriga i botten när det närmar sig. Men läget är inte lika akut som tidigare. Vi har skapat oss möjligheten att ha lite is i magen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ouch...SirDIFalot skrev:Nu har vi ju satt oss i en så pass bra sits att vi kan leta mer noggrant efter någon som är villig att signa över nästa säsong också. Att överleva 14/15 är inte lika akut som tidigare.
Å andra sidan dröjde det väl till omgång 53 innan jag verkligen förstod att vi var ett riktigt topplag senaste silversäsongen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Det stora testet kommer när vi förlorar 4-5 matcher i rad. Klarar vi av att resa oss då eller sjunker vi som en sten?
Expert.