Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Går det egentligen att ha en åsikt i frågan? Inte en jävel vet ju vad Garpen haft för roll, vad han tjänat.
Går inte att utvärdera hans arbete för fem öre.
Expert.
Jag tror Garpenlöv sa vad han tyckte om JJs värvningar och det tycktes inte om.
Känns rätt meningslöst att spekulera kring vad som hänt. Wikegård har ju uppenbarligen noll koll och ventilerar bara för att han är vän med Garpenlöv. Hur många här vet vad Garpenlöv arbetat med ens?
Jag väntar helst tills vi får något matnyttigare innan jag bedömer det här.
Jag väntar helst tills vi får något matnyttigare innan jag bedömer det här.
http://na.se/sporten/ishockey/1.1081384 ... -gundersonSirDIFalot skrev:Går det egentligen att ha en åsikt i frågan? Inte en jävel vet ju vad Garpen haft för roll, vad han tjänat.
"säger Djurgårdens värvningsansvariga Johan Garpelöv "
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Nått sånt ja..oskais skrev:Jag tror Garpenlöv sa vad han tyckte om JJs värvningar och det tycktes inte om.
- SirDIFalot
Han har varit det en gång i tiden ja, innan Järlan kom in.Billx skrev:http://na.se/sporten/ishockey/1.1081384 ... -gundersonSirDIFalot skrev:Går det egentligen att ha en åsikt i frågan? Inte en jävel vet ju vad Garpen haft för roll, vad han tjänat.
"säger Djurgårdens värvningsansvariga Johan Garpelöv "
Örebros lokaltidning skrev det där. Räcker så.
Expert.
Jag tror att han sa att Järlefelt hade en lustig hatt, sånt tolereras inte i DIF.Äppelmos skrev:Nått sånt ja..oskais skrev:Jag tror Garpenlöv sa vad han tyckte om JJs värvningar och det tycktes inte om.
Den här föreningen håller uppenbarligen på att begå självmord. Inte nog med att man ignorerar bra folk som faktiskt vill hit, utan nu ska man dessutom börja sparka de goda resurser man har. Håller med Wikegård rakt igenom.
Som medlem i föreningen och supporter till laget vill jag ha en förklaring av DIF och det är nu på en gång!
Som medlem i föreningen och supporter till laget vill jag ha en förklaring av DIF och det är nu på en gång!
Avgå Jocke.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
AMMC skrev:Jag tror att han sa att Järlefelt hade en lustig hatt, sånt tolereras inte i DIF.Äppelmos skrev:Nått sånt ja..oskais skrev:Jag tror Garpenlöv sa vad han tyckte om JJs värvningar och det tycktes inte om.
Tror att han kritiserat Hardy för att inte kunna ha en mer flexibel spelide och Kritiserat JJ och TE för de värvningar som är gjorda och dom vi missat på sistone bland annat.
Men den största tvisten är nog mellan honom och Hardy,tror att han sa nåt i stil med antingen går han eller så går jag! Den som skulle ha fått sparken var och är inte Garpen el Hardy utan JJ vi måste ha Sveriges sämsta sportchef alla kategorier.
NU VILL JAG SE ACTION!!!! In med kompetens NU,i ledningen och på isen
Dåså, Garpenlöv-frågan utredd. Det finns alltid anledningar till varför saker händer och så även här. Vi får hoppas DIF och Garpen skiljdes som vänner.
Nu, back to the barbie.
Nu, back to the barbie.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Garpen ska enbart jobba med landslaget! Klart som f-n att han inte hinner med DIF och landslaget!? Jag skulle inte bli förvånad om Mats Sundin kommer ta över Garpens roll. Han har ju sagt själv att han vill vara med i föreningen. Vilket vore en dröm!
Dogge
Vill du se Kent "Nubben" Norberg i DIF som sportchef? Han måste ju alltså vara bättre än Järlan, alla kategorier...DIF SJÖSTADEN skrev:AMMC skrev:Jag tror att han sa att Järlefelt hade en lustig hatt, sånt tolereras inte i DIF.Äppelmos skrev:Nått sånt ja..oskais skrev:Jag tror Garpenlöv sa vad han tyckte om JJs värvningar och det tycktes inte om.
Tror att han kritiserat Hardy för att inte kunna ha en mer flexibel spelide och Kritiserat JJ och TE för de värvningar som är gjorda och dom vi missat på sistone bland annat.
Men den största tvisten är nog mellan honom och Hardy,tror att han sa nåt i stil med antingen går han eller så går jag! Den som skulle ha fått sparken var och är inte Garpen el Hardy utan JJ vi måste ha Sveriges sämsta sportchef alla kategorier.
NU VILL JAG SE ACTION!!!! In med kompetens NU,i ledningen och på isen
Ge dig nu, du har ju liksom vi andra inte en aning om vad som hänt mellan DIF och Garpenlöv. Bara för att du (och andra) är förbannade för att vi inte värvat så namnkunnigt som ni vill så är det inte okej att vända allt som händer till bevis för att ni har rätt.
Vad har Garpenlöv gjort det senaste året som gör honom oersättlig i DIF Hockey?B.I.B.A skrev:Den här föreningen håller uppenbarligen på att begå självmord. Inte nog med att man ignorerar bra folk som faktiskt vill hit, utan nu ska man dessutom börja sparka de goda resurser man har. Håller med Wikegård rakt igenom.
Detta är en uppriktig fråga som jag anser måste besvaras om ett uttalande som ditt ska kunna tas på allvar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3062104.ab
"Vad var anledningen?
– De sa att det var av ekonomiska skäl. De har inte råd att betala min deltidslön."
"Vad var anledningen?
– De sa att det var av ekonomiska skäl. De har inte råd att betala min deltidslön."
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har egentligen inga problem med valen som ledningen gjort. Det jag emellertid har oerhört svårt för är att man vägrar stå till svars för sina handlingar.
Jag tycker det är sliskigt agerat och jag hoppas verkligen att de är beredda på en kaskad av frågeställningar på årsmötet, för det har de gjort sig förtjänta av.
Jag tycker det är sliskigt agerat och jag hoppas verkligen att de är beredda på en kaskad av frågeställningar på årsmötet, för det har de gjort sig förtjänta av.
Säg den glädje som varar