Sen kan man kanske inte bygga ett lag för om alla spelare går sönder. Möjligt om 2 är borta. Ska något in är det en spets, inte 2-3 bredd.
Sen som någon föreslog, att leta bland bottenlagen, nej tack! Har hellre junisar än någon från ett sämre lag.
Sen kan man kanske inte bygga ett lag för om alla spelare går sönder. Möjligt om 2 är borta. Ska något in är det en spets, inte 2-3 bredd.
En snabb center som tar en roll i fjärde kanske då. Men lycka till att hitta en som gör det och är en bättre C än Costmar. Fattar inte varför vi skulle bränna 1 mille av potentiell budget nästa år på några som ska konkurrera med Frondell, Grewe, Brodin, Wersäll, Larsson, Stockselius, Björck och Nilson om 2 FW platser. Eller med Ragge, Hammarn, Hävelid om 1 backplats.Osten östlund skrev: ↑2025-01-23 11:19:56Svår fråga att svara på.dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 11:06:12Har vi verkligen behov att ösa rejäla överpriser på spelare som sen inte platsar i laget? Finns typ inget av intresse i bottenlagen i år. Då tar jag hellre ingenting och lirar våra bra juniorer.EspenK skrev: ↑2025-01-23 10:58:09 Verkar vara extremt dött på marknaden. Och rör det sig inte i shl eller i Liiga så finns det ju inte heller någon som blir över för lägre ligorna.
Gäller nog att buda på ngn i ha vars klubb behöver stålarna.
Finns nåt i Tingsryd? I Östersund eller Vimmerby?
Eller kan man köpa loss nån från annan liga. Tror pengarna inte räcker till det.
Tiden tickar på mot deadline.
Förra året kan jag förstå, då var vi tunna i truppen. Nu har vi 3 FW och 2 back borta men ställer ändå ett bra lag på banan.
Givetvis vill man ha så bra som möjligt. Lyckas nå SHL, så är det värt varenda krona!
Sen kan det ju även vara bra med bred, så våra befintliga stjärnor orkar.
Går kvart och semi till 6-7 matcher. Så lär det inte vara så mycket mer "sprutt i våra gubbar ". Börja förlita sig på junisarna i finalen!?
HV hade väll en jättetrupp, när dom gick upp
Jag tror snarare att Wiken menar precis det han säger. Det ska till något riktigt bra för att göra oss bättre än vad vi är och vi ska inte värva bara för att. Målvakt är väl tröskeln lägst att vi faktiskt hittar något.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-23 11:42:44Känns ändå ganska bra tycker jag.EspenK skrev: ↑2025-01-23 10:58:09 Verkar vara extremt dött på marknaden. Och rör det sig inte i shl eller i Liiga så finns det ju inte heller någon som blir över för lägre ligorna.
Eller kan man köpa loss nån från annan liga. Tror pengarna inte räcker till det.
Känslan är ju att Wikegård redan hade ett par namn när han gick ut med insamlingen.
Och när han nu ser att det går bra så har han påbörjat arbetet.
Det är iallafall vad jag tror. Han känns lite lurig på det sättet.
Jag tror faktiskt det kommer komma in en spelare/målvakt ganska snabbt efter insamlingen är klar och att vi sedan är klara långt innan fönstret stänger.
Håller inte med.dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 14:07:28Jag tror snarare att Wiken menar precis det han säger. Det ska till något riktigt bra för att göra oss bättre än vad vi är och vi ska inte värva bara för att. Målvakt är väl tröskeln lägst att vi faktiskt hittar något.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-23 11:42:44Känns ändå ganska bra tycker jag.EspenK skrev: ↑2025-01-23 10:58:09 Verkar vara extremt dött på marknaden. Och rör det sig inte i shl eller i Liiga så finns det ju inte heller någon som blir över för lägre ligorna.
Känslan är ju att Wikegård redan hade ett par namn när han gick ut med insamlingen.
Jag tror faktiskt det kommer komma in en spelare/målvakt ganska snabbt efter insamlingen är klar och att vi sedan är klara långt innan fönstret stänger.
Då avblåser vi företagare och pausar våra bidragdr111DIF skrev: ↑2025-01-23 14:04:23En snabb center som tar en roll i fjärde kanske då. Men lycka till att hitta en som gör det och är en bättre C än Costmar. Fattar inte varför vi skulle bränna 1 mille av potentiell budget nästa år på några som ska konkurrera med Frondell, Grewe, Brodin, Wersäll, Larsson, Stockselius, Björck och Nilson om 2 FW platser. Eller med Ragge, Hammarn, Hävelid om 1 backplats.Osten östlund skrev: ↑2025-01-23 11:19:56Svår fråga att svara på.dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 11:06:12Har vi verkligen behov att ösa rejäla överpriser på spelare som sen inte platsar i laget? Finns typ inget av intresse i bottenlagen i år. Då tar jag hellre ingenting och lirar våra bra juniorer.EspenK skrev: ↑2025-01-23 10:58:09 Verkar vara extremt dött på marknaden. Och rör det sig inte i shl eller i Liiga så finns det ju inte heller någon som blir över för lägre ligorna.
Förra året kan jag förstå, då var vi tunna i truppen. Nu har vi 3 FW och 2 back borta men ställer ändå ett bra lag på banan.
Givetvis vill man ha så bra som möjligt. Lyckas nå SHL, så är det värt varenda krona!
Går kvart och semi till 6-7 matcher. Så lär det inte vara så mycket mer "sprutt i våra gubbar ". Börja förlita sig på junisarna i finalen!?
Ja vi måste ha hopp om värvning till 100%DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-23 14:19:40Håller inte med.dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 14:07:28Jag tror snarare att Wiken menar precis det han säger. Det ska till något riktigt bra för att göra oss bättre än vad vi är och vi ska inte värva bara för att. Målvakt är väl tröskeln lägst att vi faktiskt hittar något.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-23 11:42:44Känns ändå ganska bra tycker jag.EspenK skrev: ↑2025-01-23 10:58:09 Verkar vara extremt dött på marknaden. Och rör det sig inte i shl eller i Liiga så finns det ju inte heller någon som blir över för lägre ligorna.
Wikegård gillar ju inte ens dessa insamlingar. Han sa det i videon och han har varit tydlig med det i TV innan.
Jag tror snarare det är så att vi har något/några namn som han kände att "Wow" det här kan gå. Men videon la han upp som en liten varning typ för att folk inte skulle bli besvikna ifall det blir ett Nej, från spelaren.
Jag tror även det var därför det dröjde med insamlingen.
Men som sagt, man kan bara gissa.
Blir det någon värvning så är det spets? Bredden är ju dom namn som uppgavs. Svårt att hitta spets dock, men inte orolig att Wiken hugger om det kommer.GULD skrev: ↑2025-01-23 14:25:23Då avblåser vi företagare och pausar våra bidragdr111DIF skrev: ↑2025-01-23 14:04:23En snabb center som tar en roll i fjärde kanske då. Men lycka till att hitta en som gör det och är en bättre C än Costmar. Fattar inte varför vi skulle bränna 1 mille av potentiell budget nästa år på några som ska konkurrera med Frondell, Grewe, Brodin, Wersäll, Larsson, Stockselius, Björck och Nilson om 2 FW platser. Eller med Ragge, Hammarn, Hävelid om 1 backplats.Osten östlund skrev: ↑2025-01-23 11:19:56Svår fråga att svara på.dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 11:06:12Har vi verkligen behov att ösa rejäla överpriser på spelare som sen inte platsar i laget? Finns typ inget av intresse i bottenlagen i år. Då tar jag hellre ingenting och lirar våra bra juniorer.EspenK skrev: ↑2025-01-23 10:58:09 Verkar vara extremt dött på marknaden. Och rör det sig inte i shl eller i Liiga så finns det ju inte heller någon som blir över för lägre ligorna.
Det är min tolkning av inlägg
Och det var faktiskt 2 andra företagare som fick mej att titta på det
?
Nypovich skrev: ↑2025-01-23 14:33:59Blir det någon värvning så är det spets? Bredden är ju dom namn som uppgavs. Svårt att hitta spets dock, men inte orolig att Wiken hugger om det kommer.GULD skrev: ↑2025-01-23 14:25:23Då avblåser vi företagare och pausar våra bidragdr111DIF skrev: ↑2025-01-23 14:04:23En snabb center som tar en roll i fjärde kanske då. Men lycka till att hitta en som gör det och är en bättre C än Costmar. Fattar inte varför vi skulle bränna 1 mille av potentiell budget nästa år på några som ska konkurrera med Frondell, Grewe, Brodin, Wersäll, Larsson, Stockselius, Björck och Nilson om 2 FW platser. Eller med Ragge, Hammarn, Hävelid om 1 backplats.Osten östlund skrev: ↑2025-01-23 11:19:56Svår fråga att svara på.dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 11:06:12
Har vi verkligen behov att ösa rejäla överpriser på spelare som sen inte platsar i laget? Finns typ inget av intresse i bottenlagen i år. Då tar jag hellre ingenting och lirar våra bra juniorer.
?
Nej absolut inte. Precis som Wikegård säger, OM något dyker upp som gör oss bättre så har vi isf pengar. Helt öppen med att det kanske inte blir något heller. Att vi ska leta värvningar i Tingsryd bara för att? Nej tack.GULD skrev: ↑2025-01-23 14:25:23Då avblåser vi företagare och pausar våra bidragdr111DIF skrev: ↑2025-01-23 14:04:23En snabb center som tar en roll i fjärde kanske då. Men lycka till att hitta en som gör det och är en bättre C än Costmar. Fattar inte varför vi skulle bränna 1 mille av potentiell budget nästa år på några som ska konkurrera med Frondell, Grewe, Brodin, Wersäll, Larsson, Stockselius, Björck och Nilson om 2 FW platser. Eller med Ragge, Hammarn, Hävelid om 1 backplats.Osten östlund skrev: ↑2025-01-23 11:19:56Svår fråga att svara på.dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 11:06:12Har vi verkligen behov att ösa rejäla överpriser på spelare som sen inte platsar i laget? Finns typ inget av intresse i bottenlagen i år. Då tar jag hellre ingenting och lirar våra bra juniorer.EspenK skrev: ↑2025-01-23 10:58:09 Verkar vara extremt dött på marknaden. Och rör det sig inte i shl eller i Liiga så finns det ju inte heller någon som blir över för lägre ligorna.
?
Absolut inte något HA vrak det finns många bra Centrar Fw i AHL som kanske skulle gå att få loss !dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 15:35:59Nej absolut inte. Precis som Wikegård säger, OM något dyker upp som gör oss bättre så har vi isf pengar. Helt öppen med att det kanske inte blir något heller. Att vi ska leta värvningar i Tingsryd bara för att? Nej tack.GULD skrev: ↑2025-01-23 14:25:23Då avblåser vi företagare och pausar våra bidragdr111DIF skrev: ↑2025-01-23 14:04:23En snabb center som tar en roll i fjärde kanske då. Men lycka till att hitta en som gör det och är en bättre C än Costmar. Fattar inte varför vi skulle bränna 1 mille av potentiell budget nästa år på några som ska konkurrera med Frondell, Grewe, Brodin, Wersäll, Larsson, Stockselius, Björck och Nilson om 2 FW platser. Eller med Ragge, Hammarn, Hävelid om 1 backplats.Osten östlund skrev: ↑2025-01-23 11:19:56Svår fråga att svara på.dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 11:06:12
Har vi verkligen behov att ösa rejäla överpriser på spelare som sen inte platsar i laget? Finns typ inget av intresse i bottenlagen i år. Då tar jag hellre ingenting och lirar våra bra juniorer.
?
Hur många centrar där är villiga att åka hit nu? Hur många har spelat på stor rink innan? Tror det är ett jäkla långskott att försöka ta hit någon nu som passar in i truppen därifrån. Då har man i stort sett ingen aning om vad man får förutom vad statistiken säger. För stor risk så här sent på säsongen enligt mig.GULD skrev: ↑2025-01-23 15:41:15Absolut inte något HA vrak det finns många bra Centrar Fw i AHL som kanske skulle gå att få loss !dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 15:35:59Nej absolut inte. Precis som Wikegård säger, OM något dyker upp som gör oss bättre så har vi isf pengar. Helt öppen med att det kanske inte blir något heller. Att vi ska leta värvningar i Tingsryd bara för att? Nej tack.GULD skrev: ↑2025-01-23 14:25:23Då avblåser vi företagare och pausar våra bidragdr111DIF skrev: ↑2025-01-23 14:04:23En snabb center som tar en roll i fjärde kanske då. Men lycka till att hitta en som gör det och är en bättre C än Costmar. Fattar inte varför vi skulle bränna 1 mille av potentiell budget nästa år på några som ska konkurrera med Frondell, Grewe, Brodin, Wersäll, Larsson, Stockselius, Björck och Nilson om 2 FW platser. Eller med Ragge, Hammarn, Hävelid om 1 backplats.Osten östlund skrev: ↑2025-01-23 11:19:56
Svår fråga att svara på.
?
Ser man senaste säsongerna har det ju inte kommit loss något sådant. Vi är inte överst i ordningen heller utan flera i SHL letar. Vi har pengarna i plånboken och är redo. Allt man kan begära.GULD skrev: ↑2025-01-23 15:41:15Absolut inte något HA vrak det finns många bra Centrar Fw i AHL som kanske skulle gå att få loss !dr111DIF skrev: ↑2025-01-23 15:35:59Nej absolut inte. Precis som Wikegård säger, OM något dyker upp som gör oss bättre så har vi isf pengar. Helt öppen med att det kanske inte blir något heller. Att vi ska leta värvningar i Tingsryd bara för att? Nej tack.GULD skrev: ↑2025-01-23 14:25:23Då avblåser vi företagare och pausar våra bidragdr111DIF skrev: ↑2025-01-23 14:04:23En snabb center som tar en roll i fjärde kanske då. Men lycka till att hitta en som gör det och är en bättre C än Costmar. Fattar inte varför vi skulle bränna 1 mille av potentiell budget nästa år på några som ska konkurrera med Frondell, Grewe, Brodin, Wersäll, Larsson, Stockselius, Björck och Nilson om 2 FW platser. Eller med Ragge, Hammarn, Hävelid om 1 backplats.Osten östlund skrev: ↑2025-01-23 11:19:56
Svår fråga att svara på.
?
Doyle 1 skrev: ↑2025-01-23 16:51:50 Enda fördelen som jag ser att en toppkandidat kan välja oss är publiktrycket och chansen att bli ihågkommen för att hjälpa DIF till SHL o bli helgonförklarad. Vem faan vill gå till Cluben eller Örebro som slås att undvika kval o nedflyttning till allsvenskan. Deras karriärer riskerar ju då att hamna i total misär..
Alltså mitt positiva hopp för insamlingen..
Enda svaret där är ju pengar. Att få kanske en miljon mer i högre klubb är nog självklart för mångaGULD skrev: ↑2025-01-23 17:16:44Doyle 1 skrev: ↑2025-01-23 16:51:50 Enda fördelen som jag ser att en toppkandidat kan välja oss är publiktrycket och chansen att bli ihågkommen för att hjälpa DIF till SHL o bli helgonförklarad. Vem faan vill gå till Cluben eller Örebro som slås att undvika kval o nedflyttning till allsvenskan. Deras karriärer riskerar ju då att hamna i total misär..
Alltså mitt positiva hopp för insamlingen..
Exakt låter ju episkt DIF till SHL
Fullsatt hovet tror faktiskt det kan betyda en hel del
Och betyder det inget så har dom inte här och göra o andra sidan