Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Henkos »

Tror inte det nämnts här men Heljanko påstås vara klar för DEL.
Lite synd kan jag tycka. Var vi ej intresserade? Tänker att vi borde kunna mäta oss med tyska ligan.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Henkos skrev: 2025-01-22 18:39:55 Tror inte det nämnts här men Heljanko påstås vara klar för DEL.
Lite synd kan jag tycka. Var vi ej intresserade? Tänker att vi borde kunna mäta oss med tyska ligan.
Nämndes någon sida bak.
Tror definitivt vi hade varit där om han inte hade haft ett år till kvar på kontraktet.
Var nog alldeles för dyrt.
Karlander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Karlander »

Dichow känns väl realistisk i alla fall: https://hockeynews.se/nyheter/orden-inf ... n-en-flytt
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-22 18:39:31
dr111DIF skrev: 2025-01-22 18:21:23
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-22 17:22:09 Enligt Hockeynews vill Kärpät släppa Miika Koivisto.
https://hockeynews.se/nyheter/forre-sm- ... -marknaden

Kanske är en för hög hylla för oss? Annars vore det en grym förstärkning.
Troligen hugger något lag i bättre betalande liga eller rent av Finland. Sen lite varning på 34-åring som är petad i finska ligan.

Prio 1 måste rimligen vara en så bra målvakt man bara kan hitta. Vässa stenhårt på Dichow som vill spela men inte får det i HV.

Prio 2 är för mig en till naturlig center efter att vi släppte Linus. Costmar bättre som vinge. Gärna målnäsa och rightare, dock svårt att hitta. Skridskostark breddcenter som köper en mindre roll kan även funka.
Petad för att man plockade in Pokka och Björk, men ja, du är helt rätt på det anser jag, på Prio 1 och 2.

Dichow hade varit ett bra val eftersom det faktiskt inte finns något bättre på marknaden.
Kommer in med en, förmodligen, enorm revanschlust. Och borde vara en bra målvakt på den här nivån.

Nu kommer inte Vesel vara tillgänglig men det är direkt den spelartypen jag tänker på när jag ser Prio 2.
Jag tror inte Brynäs släpper Vesel ändå. Vi kommer nog ha riktigt svårt att hitta en offensivt inriktad center som kan färga tillräckligt. Skulle vara hyggligt nöjd om vi hittar någon för nedre 6 med speed och rätt ålder (23-28) som köper rollen och ersätter det vi förlorade i Linus.

Rensfeldt kan flyttas upp i hierarkin. Skulle kunna passa fint med Kelleher.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Karlander skrev: 2025-01-22 18:47:26 Dichow känns väl realistisk i alla fall: https://hockeynews.se/nyheter/orden-inf ... n-en-flytt
Frågan är om vi inte redan signat honom i så fall? Om vi letar målvakt så måste Wiken va iskall och hoppas något bättre dyker upp (Mantas?), eller så är det ett tecken på att vi faktiskr inte letar målvakt.
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Henkos skrev: 2025-01-22 18:39:55 Tror inte det nämnts här men Heljanko påstås vara klar för DEL.
Tror inte vi mäter oss riktigt i vad vi kan kasta upp för lön för en spetsvärvning.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

dr111DIF skrev: 2025-01-22 18:48:27
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-22 18:39:31
dr111DIF skrev: 2025-01-22 18:21:23
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-22 17:22:09 Enligt Hockeynews vill Kärpät släppa Miika Koivisto.
https://hockeynews.se/nyheter/forre-sm- ... -marknaden

Kanske är en för hög hylla för oss? Annars vore det en grym förstärkning.
Troligen hugger något lag i bättre betalande liga eller rent av Finland. Sen lite varning på 34-åring som är petad i finska ligan.

Prio 1 måste rimligen vara en så bra målvakt man bara kan hitta. Vässa stenhårt på Dichow som vill spela men inte får det i HV.

Prio 2 är för mig en till naturlig center efter att vi släppte Linus. Costmar bättre som vinge. Gärna målnäsa och rightare, dock svårt att hitta. Skridskostark breddcenter som köper en mindre roll kan även funka.
Petad för att man plockade in Pokka och Björk, men ja, du är helt rätt på det anser jag, på Prio 1 och 2.

Dichow hade varit ett bra val eftersom det faktiskt inte finns något bättre på marknaden.
Kommer in med en, förmodligen, enorm revanschlust. Och borde vara en bra målvakt på den här nivån.

Nu kommer inte Vesel vara tillgänglig men det är direkt den spelartypen jag tänker på när jag ser Prio 2.
Jag tror inte Brynäs släpper Vesel ändå. Vi kommer nog ha riktigt svårt att hitta en offensivt inriktad center som kan färga tillräckligt. Skulle vara hyggligt nöjd om vi hittar någon för nedre 6 med speed och rätt ålder (23-28) som köper rollen och ersätter det vi förlorade i Linus.

Rensfeldt kan flyttas upp i hierarkin. Skulle kunna passa fint med Kelleher.
Tror inte heller Vesel men den spelartypen.
Någon nämnde Topping, hade också varit bra.

Får se, jag håller alla tummar för en målvakt främst.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Undrar vad Västerås pris är för Komarek ?
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Osten östlund skrev: 2025-01-22 18:56:19 Undrar vad Västerås pris är för Komarek ?
Dom tackade väl nej förra året på ett bud på 2mille ?
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

fryppe skrev: 2025-01-22 19:48:55
Osten östlund skrev: 2025-01-22 18:56:19 Undrar vad Västerås pris är för Komarek ?
Dom tackade väl nej förra året på ett bud på 2mille ?
Yes, från SHL klubbar.
Och de har även gått ut (idag tror jag) med att det inte blir försäljningar i år.
EspenK

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Verkar vara extremt dött på marknaden. Och rör det sig inte i shl eller i Liiga så finns det ju inte heller någon som blir över för lägre ligorna.

Gäller nog att buda på ngn i ha vars klubb behöver stålarna.

Finns nåt i Tingsryd? I Östersund eller Vimmerby?

Eller kan man köpa loss nån från annan liga. Tror pengarna inte räcker till det.

Tiden tickar på mot deadline.
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

EspenK skrev: 2025-01-23 10:58:09 Verkar vara extremt dött på marknaden. Och rör det sig inte i shl eller i Liiga så finns det ju inte heller någon som blir över för lägre ligorna.

Eller kan man köpa loss nån från annan liga. Tror pengarna inte räcker till det.

Har vi verkligen behov att ösa rejäla överpriser på spelare som sen inte platsar i laget? Finns typ inget av intresse i bottenlagen i år. Då tar jag hellre ingenting och lirar våra bra juniorer.

Förra året kan jag förstå, då var vi tunna i truppen. Nu har vi 3 FW och 2 back borta men ställer ändå ett bra lag på banan.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

dr111DIF skrev: 2025-01-23 11:06:12
EspenK skrev: 2025-01-23 10:58:09 Verkar vara extremt dött på marknaden. Och rör det sig inte i shl eller i Liiga så finns det ju inte heller någon som blir över för lägre ligorna.

Har vi verkligen behov att ösa rejäla överpriser på spelare som sen inte platsar i laget? Finns typ inget av intresse i bottenlagen i år. Då tar jag hellre ingenting och lirar våra bra juniorer.

Förra året kan jag förstå, då var vi tunna i truppen. Nu har vi 3 FW och 2 back borta men ställer ändå ett bra lag på banan.
Svår fråga att svara på.

Givetvis vill man ha så bra som möjligt. Lyckas nå SHL, så är det värt varenda krona!

Sen kan det ju även vara bra med bred, så våra befintliga stjärnor orkar.

Går kvart och semi till 6-7 matcher. Så lär det inte vara så mycket mer "sprutt i våra gubbar ". Börja förlita sig på junisarna i finalen!?

HV hade väll en jättetrupp, när dom gick upp
Användarvisningsbild
agne
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av agne »

Vi behöver spets men även bredd. Går Krüger, Axelsson, Thoresen eller Klasen sönder så är det lite tunt.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Känns ändå ganska bra tycker jag.
Känslan är ju att Wikegård redan hade ett par namn när han gick ut med insamlingen.
Och när han nu ser att det går bra så har han påbörjat arbetet.
Det är iallafall vad jag tror. Han känns lite lurig på det sättet.

Jag tror faktiskt det kommer komma in en spelare/målvakt ganska snabbt efter insamlingen är klar och att vi sedan är klara långt innan fönstret stänger.
Skriv svar