Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Vinge

Inlägg av Vinge »

Skulle kännas jävligt bra med stabil topp center , alternativt en BRA fw. Typ en Thoresen. Tror att han kan ta kampen framför mål och kan snurra på bra med Wille i offensiv zon. Om Rhett har klubban I isen och gör sig spelbar så kommer han lätt kunna göra ett dussin mål innan säsongen är över. Istället för att transportera puck och ligga på arslet varje byte.

Ett problem vi har , eller här kan jag gå med på att kalla det för en ""utmaning"", är att någon av Wille, Sörensen och Dick INTE bör spela tillsammans. Ganska säker att Falk inte heller tänker så. Men det innebär att vi behöver tydliga roll/kamp spelar i varje kedja tillsammans med dessa .

Ska Wille gå fw med Rhett, och vi söker en center, behöver vi få in en Lander eller Rensfeldt typ. En som klarar av att ta kampen och vinna insidan.
Dvs inte en Strandberg, Engsund Holland eller Videll. (Och självklart inte Allsvenska medelmåttan Berglund)
Vi kan inte ha tre st i samma kedja där ingen vinner, eller knappt försöker, att vinna den viktiga insidan.

Något som jag är lite delad i, är tanken att spela Dick Basse och Bergfors som en tredje.
Tycker att alla tre är rätt dåliga defensivt, och de väger inte upp för det offensivt. Dick förmodligen ursäktad.
Tror att deras kedja kommer spela klart minus i +/- under säsongen som är kvar. Och tror inte det är tanken med en tredje kedja som får 14-16 min per match.
Dock KAN det vara tungan på vågen när vi möter Timrå i ett negativt kval. Det kanske är det man får rätta sig efter.
I min värld , i det läget vi är i nu, behöver vi två hårt arbetande kedjor, vars prio ett alltid ska vara att aldrig (!) gå bort sig, aldrig tappa tredje eller ens fjärde man. Hård back check osv.
Sen hoppas att willes och Sörens kedjor gör det dom ska. Vinna matchen åt oss med Mantas.
Rädd att vår tredje inte klarar det. Tycker basse är en klenis, han förlorar ofta närkamper, ingen kräver av Dick att han ens ska på defensiv planhalva (typ). Bergfors kan, men har inte farten längre.
Som sagt, tror vi kommer få se ett tydligt minus i +/- efter 10 matcher i Shl med dess herrar på isen.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Pantern värvade precis fimpen, så nu kan väll sanny mfl avskriva den skrönan :lol:

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... en-eklund/
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

AirQ skrev: 2022-01-12 14:57:09 Pantern värvade precis fimpen, så nu kan väll sanny mfl avskriva den skrönan :lol:

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... en-eklund/
Avgå!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av klintan85 »

Knickedick skrev: 2022-01-12 11:10:52 Vad hände med Tim Söderlund undrar jag?
Bra fråga, om man tittar på eliteprospects så står inget om att han ska byta klubb. Och under intervjun med Stoppel så nämnde han inget om Tim. Han pratade om Schilling men inte Tim.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

schilling är ju klar man pratar inte so ofta om spelare som inte har skrivit på
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Verkar inte finnas någon dialog längre med Storhammar. Frågan är dock hur mycket det byx-smsas direkt med thore. Han verkar ju sugen, så dom Kanske smider på något bra.

Hade vart en riktig käftsmäll för norrmänen om vi fans kunde hjälpt till att få ihop en del av summan för att kunna lösa ut honom.
Delägare
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hepsnastian skrev: 2022-01-12 16:57:43 Verkar inte finnas någon dialog längre med Storhammar. Frågan är dock hur mycket det byx-smsas direkt med thore. Han verkar ju sugen, så dom Kanske smider på något bra.

Hade vart en riktig käftsmäll för norrmänen om vi fans kunde hjälpt till att få ihop en del av summan för att kunna lösa ut honom.
Någonstans handlar det ju om att ha lite självrespekt och sätta gränser än att försöka få ihop till den skrattretande summan dom kräver för att försöka utnyttja vår situation.

Sägs ju att Thoresen är duktigt förbannad på Storhamar så jag hoppas han fortsätter kampen på egen hand.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Christijjan

Inlägg av Christijjan »

Starta en insamling för thoresen nuuuuuuu
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Christijjan skrev: 2022-01-12 18:13:36 Starta en insamling för thoresen nuuuuuuu
Går inte när vi inte vet hur mycket norrmännen vill ha. Vilket jag antar är miljoner och det är han inte värd.
Avskaffa tre mot tre.
Christijjan

Inlägg av Christijjan »

Kosta vad det kosta vill. Det eller allsvenskan nästa år
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Någon som tittat på hultströms instagram story?
Köpt hus is Sverige eller? Svenska flyttkartonger iallafall, och hans VItjaz podolsk missar slutspel.
Kan det vara något på G?
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Mvildma skrev: 2022-01-12 18:36:00 Någon som tittat på hultströms instagram story?
Köpt hus is Sverige eller? Svenska flyttkartonger iallafall, och hans VItjaz podolsk missar slutspel.
Kan det vara något på G?
Inte vart inne så ofta på hans profil men det att han skrivit Linköping 🇸🇪 gör ju att man undrar om det verkligen blir hem till DIF och Stockholm igen.... men som sagt vet inte om han kanske haft det där stått skrivet länge heller.

Bild
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

TheForsa skrev: 2022-01-12 18:46:14
Mvildma skrev: 2022-01-12 18:36:00 Någon som tittat på hultströms instagram story?
Kan det vara något på G?
Inte vart inne så ofta på hans profil men det att han skrivit Linköping 🇸🇪 gör ju att man undrar om det verkligen blir hem till DIF och Stockholm igen.... men som sagt vet inte om han kanske haft det där stått skrivet länge heller.

Bild
ej stått där länge, men tror du han skulle välja linköping framför dif i detta läge? klubbhjärta, det har fan fan.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Mvildma skrev: 2022-01-12 18:47:44
Kan det vara något på G?

Bild
ej stått där länge, men tror du han skulle välja linköping framför dif i detta läge? klubbhjärta, det har fan fan.
Jag både hoppas och vill tro att han har ett starkt Djurgårdshjärta... men det har jag trott om 3 spelare som bevisat fullständigt skita i oss när vi ligger där vi ligger. Man får villigt erkänna att det sved rejält. Sen om det bara berodde på Jocke eller annat det vet jag inte men att inte prioritera att hjälpa Djurgårn när det går som absolut sämst, då är man inte Alltid Oavsett. Hoppas verkligen Hulta väljer oss om han kommer hem och inte bränner hela sitt omdöme för ett plastigt skitlag som lhc.
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

TheForsa skrev: 2022-01-12 18:56:08
Mvildma skrev: 2022-01-12 18:47:44
Kan det vara något på G?

Bild
Jag både hoppas och vill tro att han har ett starkt Djurgårdshjärta... men det har jag trott om 3 spelare som bevisat fullständigt skita i oss när vi ligger där vi ligger. Man får villigt erkänna att det sved rejält. Sen om det bara berodde på Jocke eller annat det vet jag inte men att inte prioritera att hjälpa Djurgårn när det går som absolut sämst, då är man inte Alltid Oavsett. Hoppas verkligen Hulta väljer oss om han kommer hem och inte bränner hela sitt omdöme för ett plastigt skitlag som lhc.
Ja alltså det borde vara pga jocke främst, Åberg sa ju att det kändes bäst med Timrå då han fick känslan att dem " verkligen ville ha honom" hur i H har jocke fått det som att vi inte vill ha honom? Inte ens en kontakt med Timashov lixom.
Jag hoppas och tror att vi får se hultström hjälpa oss, blir en helt ny dimension i PP och trygghet i egen zon isåfall, och ja, ge han en bonus om vi håller oss kvar likväl som dick.
Tror KG är rätt man för att få hem honom.
Låst