Kaka på kaka?Enbom skrev:Fan. Nästa säsong vill jag ha Engqvist om vi ska värva en svensk center från KHL. Mårtensson skulle bli kaka på kaka.
Skulle vi inte vara i behov av två toppcentrar?
Kaka på kaka?Enbom skrev:Fan. Nästa säsong vill jag ha Engqvist om vi ska värva en svensk center från KHL. Mårtensson skulle bli kaka på kaka.
hmmm,Tanne Jauer skrev:Ja tack till Mårtensson. DIF skulle va dumma om dom tackade nej till en sån spelare. Det är heller inte första gången han hyllar DIF-fansen, vill minnas att han gjorde det efter någon match då han spelade för LHC.
Det där med att han är "gnagare" tar jag lätt på. Han har aldrig spelat för dom, det är inte som om vi skulle värva Blomdahl...
Hört talas om profisioaniltetBengan08 skrev:hmmm,Tanne Jauer skrev:Ja tack till Mårtensson. DIF skulle va dumma om dom tackade nej till en sån spelare. Det är heller inte första gången han hyllar DIF-fansen, vill minnas att han gjorde det efter någon match då han spelade för LHC.
Det där med att han är "gnagare" tar jag lätt på. Han har aldrig spelat för dom, det är inte som om vi skulle värva Blomdahl...
AIK är väl annars den klubb som ligger dig närmast?
– Hade AIK spelat i SHL hade jag självklart velat spela där, men nu när dom är i allsvenskan känns det inte aktuellt. Jag vill spela på högsta nivå och känner väl att jag håller några år till för det.
Nej, det tror jag var ett nytt ord för oss flesta.hatred skrev:Hört talas om profisioaniltetBengan08 skrev:hmmm,Tanne Jauer skrev:Ja tack till Mårtensson. DIF skulle va dumma om dom tackade nej till en sån spelare. Det är heller inte första gången han hyllar DIF-fansen, vill minnas att han gjorde det efter någon match då han spelade för LHC.
– Hade AIK spelat i SHL hade jag självklart velat spela där, men nu när dom är i allsvenskan känns det inte aktuellt. Jag vill spela på högsta nivå och känner väl att jag håller några år till för det.
hahahaha priceless!SirDIFalot skrev:Nej, det tror jag var ett nytt ord för oss flesta.hatred skrev:Hört talas om profisioaniltetBengan08 skrev:hmmm,Tanne Jauer skrev:Ja tack till Mårtensson. DIF skulle va dumma om dom tackade nej till en sån spelare. Det är heller inte första gången han hyllar DIF-fansen, vill minnas att han gjorde det efter någon match då han spelade för LHC.
Man testar gränserna, men det kommer straffa sig ju längre in i serien vi kommer, fullständigt livsfarligt.Fricke skrev:Norell numera -14. Stoppel är fan inte klok som låter det här fortsätta. Att över så många matcher starta Deilert, Norell, Englund och AOM som 4 av 6 backar är bara för jävla korkat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Håller inte med om att Norell är dålig. Men vi har 10(!) backar under kontrakt. Tycker du verkligen han ska signa fler? Vi har tre skadade nu som gör att vissa får fler och tuffare minuter än dom kan hantera. Men sån är livetFricke skrev:Norell numera -14. Stoppel är fan inte klok som låter det här fortsätta. Att över så många matcher starta Deilert, Norell, Englund och AOM som 4 av 6 backar är bara för jävla korkat.
Det är samma gamla vanliga visa som folk aldrig någonsin verkar tänka på. En junior/ung back får alldeles för stort ansvar/roll eftersom dom tilltänkta ledande backarna antingen går sönder eller spelar sämre än förväntat. Backar som Norell, Englund och AOM ska spela skyddade minuter och tillåtas växa utan press. Och ser man det på det viset har dom gjort det helt ok. Vad fan, Norell har spelat 22 matcher i Allsvenskan innan den här säsongen. Englund 19. AOM gör sin seniordebut i princip.SirDIFalot skrev:Håller inte med om att Norell är dålig. Men vi har 10(!) backar under kontrakt. Tycker du verkligen han ska signa fler? Vi har tre skadade nu som gör att vissa får fler och tuffare minuter än dom kan hantera. Men sån är livetFricke skrev:Norell numera -14. Stoppel är fan inte klok som låter det här fortsätta. Att över så många matcher starta Deilert, Norell, Englund och AOM som 4 av 6 backar är bara för jävla korkat.
Norell hade ju för övrigt tillsammans med Holm bäst +/- av våra backar ifjol. Det är inte direkt en typ av statistik man kan förlita sig på.
Du ser väl matcherna? Norell är bajsman en masse. Allt han rör vid blir skit, men det är ju skit kul att han hade fin statistik förra året i allsvenskan. Även om +/- är trubbigt kvarstår faktumet att det haglar in puckar när han är på isen.SirDIFalot skrev:Håller inte med om att Norell är dålig. Men vi har 10(!) backar under kontrakt. Tycker du verkligen han ska signa fler? Vi har tre skadade nu som gör att vissa får fler och tuffare minuter än dom kan hantera. Men sån är livetFricke skrev:Norell numera -14. Stoppel är fan inte klok som låter det här fortsätta. Att över så många matcher starta Deilert, Norell, Englund och AOM som 4 av 6 backar är bara för jävla korkat.
Norell hade ju för övrigt tillsammans med Holm bäst +/- av våra backar ifjol. Det är inte direkt en typ av statistik man kan förlita sig på.
Jag tror inte alla håller med om att vi har ett problem på backsidan. Håller inte med i det du säger om Norell heller.Fricke skrev:Du ser väl matcherna? Norell är bajsman en masse. Allt han rör vid blir skit, men det är ju skit kul att han hade fin statistik förra året i allsvenskan. Även om +/- är trubbigt kvarstår faktumet att det haglar in puckar när han är på isen.SirDIFalot skrev:Håller inte med om att Norell är dålig. Men vi har 10(!) backar under kontrakt. Tycker du verkligen han ska signa fler? Vi har tre skadade nu som gör att vissa får fler och tuffare minuter än dom kan hantera. Men sån är livetFricke skrev:Norell numera -14. Stoppel är fan inte klok som låter det här fortsätta. Att över så många matcher starta Deilert, Norell, Englund och AOM som 4 av 6 backar är bara för jävla korkat.
Säga vad man vill om Challe men han hanterade problem när de uppstod.
Det är väl inte så svårt. Vi har inte en enda back som klarar av att spelarna mot toppspelarna, och dom backarna som får göra det kommer se sämst ut. Den här säsongen har det varit Norell.Debacle skrev:Att sitta och försvara Norell just nu måste vara ett skämt. En av de absolut bästa första halvan av förra säsongen absolut, men trots snabbhet och en relativ styrka i kroppen så har han varit klappkass i år och bör sättas på sidan ett tag.
Iofs så försvarade han inte Norell utan backbesättningen i sin helhet vilket han gör med rätta. Vi ligger 5:a med ett lag som alla tippat i botten och folk klagar, just nu på backsidan, tidigare på forwardsidan, helt sjukt. Att Norell haft det lite tungt några matcher är ju heller inte något unikt, i princip alla spelare har ju dippar och det bästa man kan göra är att peppa istället för att dissa.Debacle skrev:Att sitta och försvara Norell just nu måste vara ett skämt. En av de absolut bästa första halvan av förra säsongen absolut, men trots snabbhet och en relativ styrka i kroppen så har han varit klappkass i år och bör sättas på sidan ett tag.