Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIF_Soldier skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Okej. DT, Kyle och Kim - det duger åt mig iaf! :P
(OBS: synd att vi fortfarande saknar offensiv spets)
Va? Offensiv spets? Det är ju det vi får för mycket av nästan.
Eller du kanske tänker på anfallssidan...
Yes buddy, självklart menar jag forwardssidan som fortfarande är en jämngrå massa. Men skit samma, in med ett par bra backar nu så ordnar det sig säkert. Årets trupp var ju fenomenal på pappret men knappast på isen.

Har börjat vänja mig med truppen vi har och nu känns den trots allt helt okej. Har skrivit det tusen ggr förr men jag är bara orolig för PP och kreativiteten i stort. Menmen, det behöver inte ältas mer nu.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SkönaDjurgårn skrev:
DIF_Soldier skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Okej. DT, Kyle och Kim - det duger åt mig iaf! :P
(OBS: synd att vi fortfarande saknar offensiv spets)
Va? Offensiv spets? Det är ju det vi får för mycket av nästan.
Eller du kanske tänker på anfallssidan...
Yes buddy, självklart menar jag forwardssidan som fortfarande är en jämngrå massa. Men skit samma, in med ett par bra backar nu så ordnar det sig säkert. Årets trupp var ju fenomenal på pappret men knappast på isen.

Har börjat vänja mig med truppen vi har och nu känns den trots allt helt okej. Har skrivit det tusen ggr förr men jag är bara orolig för PP och kreativiteten i stort. Menmen, det behöver inte ältas mer nu.
Poweplay kommer byggas bakifrån tror jag, med spelfördelning från blå med mycket backskott och styrningar framför mål. Därför känns nog Bartleys flykt som en stor smäll av fler än ett skäl, och därför kommer hans ersättare sannolikt vara en back med fokus på offensiven. Där passar väl Kyle mer än perfekt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DrDyngrak

Inlägg av DrDyngrak »

Mäklaren skrev:Om Hannula går till Modo så får det vara droppen. Då har jag inget som helst förtroende kvar för Järlan och company.
+1 på den.
Att Mika går till ett annat lag som vi får möta kommande säsong vore ett stort hån.
Har han någon som helst skam i kroppen så borde valet av lag inte vara något problem om han måste göra ett till år i Sverige.
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Håller Kims kropp och knopp är jag helt övertygad om att han är Elitseriens bästa back.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Hur är egentligen läget med Kim? Jag hatar den här tystnaden.
Ska han spela igen, eller är han nöjd med att kunna slappa i en lyxvilla där borta i USA?

Det vore ju grymt om vi skulle kunna få in DT, KK och KJ innan säsongen börjar, samt kunna bli av med Lassen, men det känns väl som en aningen hög förhoppning. Med om man leker med tanken, så är det en trevlig syn som ändå inte är helt orealistisk förmodligen:
Tjärnqvist - Johnsson
BomBom - Printz
Kyle - Honken
Claesson

Tjärnqvist och Johnsson, vilket jävla backpar alltså.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kall-El skrev:Håller Kims kropp och knopp är jag helt övertygad om att han är Elitseriens bästa back.
Ja, dar snackar vi klassback! Kul att hora att det inte ar helt kort dar an.

Soldaten>> Ja, bara backarna har klubban inat och vi har fullt av folk pa mal sa far de garna spela sa. SkonaDIF <3 Kyle.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas i alla fall att vi får in minst en av dom. Två vore helt fantastiskt. Tre... Det borde vi inte ens prata om nästan. Nästan på samma nivå som när folk snackar om Nicklas Kronwall som nyförvärv så fort någon säger "bomb".
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Frasse skrev:
-daniel- skrev:Tänkte på övriga backar, Jonas Ahnelöv tycker jag fortfarande vore ett intressant val. Nu nämnde ju Frasse att han skulle stanna i nordamerika ett år till men ser inte ut som han kritat på något nytt kontrakt.

Ingen PP-lirare direkt men känns som en relativt stabil 2-vägs back vilket inte är helt fel.
Kim är inte borta ur diskussionen men familjen har inte kommit till ett beslut om bostads ort ännu.
Vad jag har förstått så önskar Jonas art spela kvar over there.
Har det kommit så långt som till kontraktsförhandlingar?
DIF SJÖSTADEN

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

Kan någon upplysa mig om vilka skatteregler som gäller kring DT,vad tjänar Daniel T på att vänta med att skriva på och vad tjänar DIF på det?
Är det ingen som har reflekterat över Fernholm?kan han vara aktuell??
Vi bör ta in 3 backar för att få stabilitet,Johnsson känns aldeles för mkt chansning.

Hur går det för Kyle i Calder Cup,hur långt kvar av säsongen?
Vi bör dessutom ta in 1 forward till det borde vara Mika H.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Om Bartley och Lassen lämnar borde det väl tas in tre backar?

Daniel Tjärnqvist ersätter Kronwall/Ragge.

Kyle ersätter Barley.

Och Kim ersätter Lassen då jag tror att Kim inte har möjlighet att kräva jättehög lön då han mer eller mindre lagt av med hockeyn. D v s ett osäkert kort.

Då har vi fan en av de bästa backuppsättningarna elitserien någonsin har sett.

Skulle det sluta såhär så skulle jag... Jag vet inte vad jag skulle göra. Antagligen ligga på mentalsjukhus då chansen känns minimal.
i
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tjärnqvist-Holmqvist
Johnsson-Boumedienne
Klubertanz-Printz

Om detta går i uppfyllelse skiter jag fan i forwards. Något av det bästa jag sett, på pappret mind you, i Elitserien. Hoppas.

Edit: Ja, som du skrev "isolerad" så ser det väldigt bra ut om det blir så.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

För ett par år sen var Fernholm absolut inte ett alternativ framför allt bland fansen av olika anledningar. Hur kommer det sig att det har förändrats helt plötsligt? Själv är jag nog neutral i frågan.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

diffarn1 skrev:För ett par år sen var Fernholm absolut inte ett alternativ framför allt bland fansen av olika anledningar. Hur kommer det sig att det har förändrats helt plötsligt? Själv är jag nog neutral i frågan.
Vill också minnas det. En massa hatramsor och annat trams, sen vill man slicka hans röv? Va?
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Janzoo skrev:
diffarn1 skrev:För ett par år sen var Fernholm absolut inte ett alternativ framför allt bland fansen av olika anledningar. Hur kommer det sig att det har förändrats helt plötsligt? Själv är jag nog neutral i frågan.
Vill också minnas det. En massa hatramsor och annat trams, sen vill man slicka hans röv? Va?
Haha det handlar inte om att slicka röv, det handlar om att folk som ni är så jävla enögda. Killen gick dit pengarna fanns, vem hade inte gjort det? Skulle du jobba för 20 tusen på ett ställe men du får dubbla eller mer hos ett annat företag för exakt samma jobb? Skulle inte tro det.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

reservjesus skrev:
Janzoo skrev:
Haha det handlar inte om att slicka röv, det handlar om att folk som ni är så jävla enögda. Killen gick dit pengarna fanns, vem hade inte gjort det? Skulle du jobba för 20 tusen på ett ställe men du får dubbla eller mer hos ett annat företag för exakt samma jobb? Skulle inte tro det.
Så vad är meningen med att ens hålla på ett lag som inte erbjuder dig den bästa produkten? Du kan ju få bättre valuta för pengarna någon annanstans. Verkar ju fånigt att köpa en sämre produkt av nånslags nostalgiska skäl, så funkar inte världen.
Låst