Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
5/11 2013 gick Fernholm till Finland. Om jag inte missminner mig var Challe i Finland för att scouta vid samma tid. Det kanske tyder på att man hållt ögonen på Daniel Fernholm under säsongen som varit.
OscarHafS skrev:5/11 2013 gick Fernholm till Finland. Om jag inte missminner mig var Challe i Finland för att scouta vid samma tid. Det kanske tyder på att man hållt ögonen på Daniel Fernholm under säsongen som varit.
Att han kikat i finland bekräftas här: http://www.difhockey.se/artikel/2671/
Är Mikhail Anisin en rimlig värvning? Han skulle älska fansen om vi visade kärlek.
Detta skulle kunna funka även om jag hellre skulle se Ahnelöv och Högström som backpar i ett sådant läge.mb81 skrev:Får vi in Ahnelöv och Fernholm så är jag nöjd.
Ahnelöv- Englund
Fernholm- Högström
Nils- Norell
Holm och AOM som extra. Det här är dessutom en rätt billig lösning.
Det finns dock en otroligt viktig ingrediens som MÅSTE finnas med i kombinationerna ovan.
Nyman.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag är av en helt annan uppfattning, Nyman måste bort.Praetori skrev:Detta skulle kunna funka även om jag hellre skulle se Ahnelöv och Högström som backpar i ett sådant läge.mb81 skrev:Får vi in Ahnelöv och Fernholm så är jag nöjd.
Ahnelöv- Englund
Fernholm- Högström
Nils- Norell
Det finns dock en otroligt viktig ingrediens som MÅSTE finnas med i kombinationerna ovan.
Nyman.
Du får gärna utveckla!Sjöwall skrev:Jag är av en helt annan uppfattning, Nyman måste bort.
Fick precis ett samtal om att Ahnelöv inte förlänger med Frölunda. Vilken klubb han är på väg till vet man inte. Så man kan ju bara hoppas.
Kom igen nu Challe och Jonas. Finns bara ett val!mårten skrev:Fick precis ett samtal om att Ahnelöv inte förlänger med Frölunda. Vilken klubb han är på väg till vet man inte. Så man kan ju bara hoppas.
Varför ska Nyman bort? det känns väldigt skumtSjöwall skrev:Jag är av en helt annan uppfattning, Nyman måste bort.Praetori skrev:Detta skulle kunna funka även om jag hellre skulle se Ahnelöv och Högström som backpar i ett sådant läge.mb81 skrev:Får vi in Ahnelöv och Fernholm så är jag nöjd.
Ahnelöv- Englund
Fernholm- Högström
Nils- Norell
Nyman.
Ptja, familjen bor i Huddinge. Kusinen kommer att träna med vårt A-lag, förmodligen spela någon match här och där. Känns klart.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Möller var/är gnagare. Det sa han i en intervju tidigare. "Spelade bara i Djurgårn ett år" typ.Jerka skrev:Jag skulle vilja reda ut en sak.
Många här inne skriver då och då att Oscar Möller är Djurgårdare, och nu på senare tid har några föreslagit Zackrisson som möjlig värvning. Nån enstaka sa också Videll.
Samtliga av dessa tre har jag tidigare hört är AIKare. Zackrisson ska tydligen också ha varit på väg till AIK när de värvade Rosén och Videll för några år sen, men fick KHL-pengar och drog.
Nu påstår ju ingen här att Zacke skulle varit Djurgårdare, utan vill ju bara ha en högst kompetent Center, men i fallet Möller så undrar jag om någon VET att han håller på Djurgården eller bara baserar det på att han spelat ett år i föreningen som, junior?
Expert.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Andreas Falk sägs bli kvar i Köln två år till.
Expert.
Han bor också i Huddinge sedan i helgen vad jag förstod det som. Både han, hans fru/sambo och deras barn.Enbom skrev:Ptja, familjen bor i Huddinge. Kusinen kommer att träna med vårt A-lag, förmodligen spela någon match här och där. Känns klart.
Asplöven var de ända som kommit med kontraktsförslag enligt honom.
Läst i GP.se
*edit
http://www.gp.se/sport/ishockey/1.23362 ... lyttat-hem
Om Wennberg skulle skriva på för Columbus och sedan ska lånas ut, väljer Wennberg själv vart han vill lånas ut då? Elr har Frölunda "förtur" så att säga?
Är väl columbus som bestämmer typ?bastis7 skrev:Om Wennberg skulle skriva på för Columbus och sedan ska lånas ut, väljer Wennberg själv vart han vill lånas ut då? Elr har Frölunda "förtur" så att säga?