Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
sticker wennberg blir jag lack, ett bra år och sticka....då kan vi ställa han på malmskilnadsgatan direkt
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Ziga Pavlic i Troja?, läste på twitter att många tycker han är bra men tt det fortfarande krävs nått år i HA enligt dom, om inte något av bottenlagen i ES tar en chansning på honom
Jag tycker Säcken ska upp i seniorbåset nästa säsong. Det är alldeles för mycket kompetens av att leda seniorlag för att vara nere i J20. Jag har inget emot en trio med Zabel/Bäcklin/Säcken till nästa säsong. Alternativt flytta ner Bäcklin till J20, om det är något han vill.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Känns som onödig grej. Zabel och Bäcklin har fungerat bra och skulle inte peta där i onödan. Tror dessutom inte att Säcken-hockey skulle funka tillsammans med Zabel. Eller att Bäcklin skulle vara pigg på att ta över J20.Staten skrev:Jag tycker Säcken ska upp i seniorbåset nästa säsong. Det är alldeles för mycket kompetens av att leda seniorlag för att vara nere i J20. Jag har inget emot en trio med Zabel/Bäcklin/Säcken till nästa säsong. Alternativt flytta ner Bäcklin till J20, om det är något han vill.
Expert.
Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Är så jävla less på sånt snack. I hans ålder handlar det om utveckling, och om han känner att han utvecklas bättre någon annanstans är det självklart att han ska ta chansen.Nyberabb skrev:sticker wennberg blir jag lack, ett bra år och sticka....då kan vi ställa han på malmskilnadsgatan direkt
Sv: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Jag är tveksam på Otto och även Ölvestad. Vi får en sämre ekonomi nästa säsong och jag tycker inte att de har kunnat leverera när vi behövt det som mest. Vi måste scouta extremt bra. Problemet är att det finns andra lag än DIF att välja idag. Jag misstänker att vi kommer att få ett publiktapp år för år dessutom. All heder till klacken och de som gått på matcherna. För egen del har det inte blivit någon match i år då jag bor i Skellefteå. En galen hockeystad.
Här snackas det hockey överallt. Hockey tar stor plats i lokalpressen. Hela stan bakom laget och många sponsorer. En talangfabrik som spottar fram nya spelare. Här finns allt DIF borde ha. Trist konstaterande.
Här snackas det hockey överallt. Hockey tar stor plats i lokalpressen. Hela stan bakom laget och många sponsorer. En talangfabrik som spottar fram nya spelare. Här finns allt DIF borde ha. Trist konstaterande.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Jag hoppas inte detta kommer att tolkas fel.
Vi borde hitta någon som ersätter Tony Zabel, Han har förvisso gjort ett strålande jobb med de förutsättningar som han fick.(Han lyckades att vända ett sjunkande skepp)
Men tror att vi skulle må gott av att få in en helt ny röst i båset o på träningarna.
Lek med tanken att vi har haft en som Lenny Eriksson i vårat bås denna säsong.
Vi har garanterat matreal för att köra på med något liknande o grisigt spel som Bik.
Biks spel var egentligen en light variant av vad Djurgården var förr, visst att vi inte gnällde o filmade lika mycket men vi retade skiten ur våra motståndare, och blev på så sett jävligt jobbiga att möta.
Vilka matcher var det som vi var allra bäst. Det var de matcher som vi fullföljde i varje närkamp låg på hårt framför mål, vi vart extremt jobbiga att möta.
Visst att i slut ändan så är det spelarna som måste genomföra det, och visst att de svek Zabel
Tror att han hade receptet på hur de skulle lösa detta, men han fick inte spelarna att som ett LAG ställa upp på detta. Jävligt tråkigt för jag gillar Zabel han har alltid ställt upp när det har blåst i motvind, det ska han ha ett jävla cred för.
Vi kan ta vårat kära hat lag ajk, vad hade de varit utan Roger Melin, det var garanterat inte truppen som var så in i helvete bra. Spelarna spelade inte för ajk utan de spelade o krigade för Roger, det är vad jag tror.
Så för att återgå till mina tankar så tror jag att en helt ny röst i båset måste hittas.
Då menar jag inte att vi ska leta efter någon gammal ledare som vi på något sätt har fattat tycke för likt Niklas Wikegård med flera.
Nej nu ska det fram ett helt nytt namn.
Har ett förslag som dock har DIF anknytningar Jeff Hällegard, där har vi en tränare med en jävla skön inställning till hockey o hur man ska bygga upp lag känsla, har dock ett år kvar på sitt kontrakt i Gnesta, som han i övrigt är på väg att lyfta upp i ettan.
Finns nog många fler bra tränare ute i Sverige om man bara lyssnar och söker runt.
Det behöver inte vara någon avdankad elitserie tränare som vi söker.
Vi spelar ju inte i elitserien så varför ska man leta efter en sådan.
Vi behöver en tränare som fattar att gamla meriter är bara skit just nu, tränaren vi söker är en som får våra spelare att kriga skiten ur sig, om inte för skölden så åtminstone för tränaren.
Luddigt inlägg men jag hoppas att ni fattar vad jag menar
Vi borde hitta någon som ersätter Tony Zabel, Han har förvisso gjort ett strålande jobb med de förutsättningar som han fick.(Han lyckades att vända ett sjunkande skepp)
Men tror att vi skulle må gott av att få in en helt ny röst i båset o på träningarna.
Lek med tanken att vi har haft en som Lenny Eriksson i vårat bås denna säsong.
Vi har garanterat matreal för att köra på med något liknande o grisigt spel som Bik.
Biks spel var egentligen en light variant av vad Djurgården var förr, visst att vi inte gnällde o filmade lika mycket men vi retade skiten ur våra motståndare, och blev på så sett jävligt jobbiga att möta.
Vilka matcher var det som vi var allra bäst. Det var de matcher som vi fullföljde i varje närkamp låg på hårt framför mål, vi vart extremt jobbiga att möta.
Visst att i slut ändan så är det spelarna som måste genomföra det, och visst att de svek Zabel
Tror att han hade receptet på hur de skulle lösa detta, men han fick inte spelarna att som ett LAG ställa upp på detta. Jävligt tråkigt för jag gillar Zabel han har alltid ställt upp när det har blåst i motvind, det ska han ha ett jävla cred för.
Vi kan ta vårat kära hat lag ajk, vad hade de varit utan Roger Melin, det var garanterat inte truppen som var så in i helvete bra. Spelarna spelade inte för ajk utan de spelade o krigade för Roger, det är vad jag tror.
Så för att återgå till mina tankar så tror jag att en helt ny röst i båset måste hittas.
Då menar jag inte att vi ska leta efter någon gammal ledare som vi på något sätt har fattat tycke för likt Niklas Wikegård med flera.
Nej nu ska det fram ett helt nytt namn.
Har ett förslag som dock har DIF anknytningar Jeff Hällegard, där har vi en tränare med en jävla skön inställning till hockey o hur man ska bygga upp lag känsla, har dock ett år kvar på sitt kontrakt i Gnesta, som han i övrigt är på väg att lyfta upp i ettan.
Finns nog många fler bra tränare ute i Sverige om man bara lyssnar och söker runt.
Det behöver inte vara någon avdankad elitserie tränare som vi söker.
Vi spelar ju inte i elitserien så varför ska man leta efter en sådan.
Vi behöver en tränare som fattar att gamla meriter är bara skit just nu, tränaren vi söker är en som får våra spelare att kriga skiten ur sig, om inte för skölden så åtminstone för tränaren.
Luddigt inlägg men jag hoppas att ni fattar vad jag menar

Är det verkligen så självklart att Ölvestad skall vara kvar?
Hade förväntat mig mycket mer poäng av honom sett till motståndet och dessutom inget vidare imponerande plus minus heller.
Skall han vara kvar vill jag nog mena att lönen skall ner en hel del där.
I övrigt ser jag inget fel med att vi gör oss av med samtliga backar utom Arnesson, Holm och Andersson. ( den sistnämnda måste i alla fall ges chansen innan han döms ut. ) Känns väldigt uppenbart att Gustafsson redan lämnat oss mentalt, i alla fall om man ser till killens prestationer på slutet. Lidström, Pettersson och Granath tycker jag personligen inte alls levt upp till förväntningarna och man kan tänka sig att samtliga dessa dessutom har rätt bra löner. Känns inte direkt som att vi står och faller med någon av dessa spelare och ser gärna att alla tre byts ut mot andra alternativ. Lennhammer är jag spontant tveksam till att behålla, men visst kan man få honom till låg lön så varför inte.
Vågar man hoppas att Åberg och Wennberg signas av NHL-klubbar i sommar, men lånas ut en säsong till till oss?
Vore nog det bästa för alla parter skulle jag gissa.
Absolut viktigast just nu är i alla fall enligt mig att övertyga Otto om att spela vidare.
Är det någon person som skall ersättas är det rimligtvis Challe som signat ihop ett lag som misslyckats fullständigt samtidigt som han dessutom var tränare för det under en stor del av hösten.
Och återigen se nu för helvete till att bygga laget bakifrån denna gång!
Hade förväntat mig mycket mer poäng av honom sett till motståndet och dessutom inget vidare imponerande plus minus heller.
Skall han vara kvar vill jag nog mena att lönen skall ner en hel del där.
I övrigt ser jag inget fel med att vi gör oss av med samtliga backar utom Arnesson, Holm och Andersson. ( den sistnämnda måste i alla fall ges chansen innan han döms ut. ) Känns väldigt uppenbart att Gustafsson redan lämnat oss mentalt, i alla fall om man ser till killens prestationer på slutet. Lidström, Pettersson och Granath tycker jag personligen inte alls levt upp till förväntningarna och man kan tänka sig att samtliga dessa dessutom har rätt bra löner. Känns inte direkt som att vi står och faller med någon av dessa spelare och ser gärna att alla tre byts ut mot andra alternativ. Lennhammer är jag spontant tveksam till att behålla, men visst kan man få honom till låg lön så varför inte.
Vågar man hoppas att Åberg och Wennberg signas av NHL-klubbar i sommar, men lånas ut en säsong till till oss?
Vore nog det bästa för alla parter skulle jag gissa.
Absolut viktigast just nu är i alla fall enligt mig att övertyga Otto om att spela vidare.
Är det någon person som skall ersättas är det rimligtvis Challe som signat ihop ett lag som misslyckats fullständigt samtidigt som han dessutom var tränare för det under en stor del av hösten.
Och återigen se nu för helvete till att bygga laget bakifrån denna gång!
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Du säger så, men sticker han vill jag ALDRIG MER se honom i en DIF tröjasupreme skrev:Är så jävla less på sånt snack. I hans ålder handlar det om utveckling, och om han känner att han utvecklas bättre någon annanstans är det självklart att han ska ta chansen.Nyberabb skrev:sticker wennberg blir jag lack, ett bra år och sticka....då kan vi ställa han på malmskilnadsgatan direkt
Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Personligen tycker jag det om vi får möjligheten att behålla honom. Att frivilligt avstå från Jimmie skulle i min bok vara lika främmande som att byta färgerna på skölden. Ölvestad är så mycket Djurgårdare det går att bli.Kall-El skrev:Är det verkligen så självklart att Ölvestad skall vara kvar?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Till er som vill bli av med Ljungh, Henrik Eriksson och Granath. Är ni sugna på att köpa ut dem eller vem tycker ni ska göra det? Respektera spelarnas kontrakt i stället, det är inget vi kan göra något åt.
Avgå Jocke.
Har suttit och knåpat nu i nån timme för att försöka få ihop en ok laguppställning. Så svårt när man inte vet budget samt vad folk tjänar. Men tycker att min uppställning blev rätt rimlig ändå:
Åberg-Johner-Wennberg
Printz-Kunes
Guter-Hobson-Sörensen
Lidström-Holm
Kalus-Holmqvist-Ölvestad
Andersson-Granath
H. Eriksson-Ljungh-Nilsson
Arnesson-Falk
Pickard
Reideborn
Nyförvärv:
David Printz
Tim Kunes, Stavanger: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14684
Adam Hobson, Toledo Walleye: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9357
Johan Nilsson, Lillehammer: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2023
Eventuellt att man hellre tar in Berglind istället för Lidström. Så som Lidström spelat på slutet tycker jag absolut att han ska vara kvar.
Åberg-Johner-Wennberg
Printz-Kunes
Guter-Hobson-Sörensen
Lidström-Holm
Kalus-Holmqvist-Ölvestad
Andersson-Granath
H. Eriksson-Ljungh-Nilsson
Arnesson-Falk
Pickard
Reideborn
Nyförvärv:
David Printz
Tim Kunes, Stavanger: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14684
Adam Hobson, Toledo Walleye: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9357
Johan Nilsson, Lillehammer: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2023
Eventuellt att man hellre tar in Berglind istället för Lidström. Så som Lidström spelat på slutet tycker jag absolut att han ska vara kvar.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror du övervärderar norska ligan. Se bara på R.J Anderson i Malmö i år.
Expert.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inte heller alls lika säker på Ölvestad, personligen gillar jag Fimpen lika mycket..
Förväntade mig dessutom mycket mer av Jimmie en vad han visade upp iår.
Kan bara Fimpen hålla sig skadefri tycker jag han tillför mycket, han är en utmärkt tekare och boxplay spelare, benen går fortfarande som en junior på honom och tycker han besitter skaplig teknik, om man jämför med Jimmie..
Honken är också viktig, behåller lika gärna Fimpen och Honken som Jimmie, fast helst alla 3 såklart..
Desamma gäller Otto, viktiga urdjurgårdare allihopa..
Förväntade mig dessutom mycket mer av Jimmie en vad han visade upp iår.
Kan bara Fimpen hålla sig skadefri tycker jag han tillför mycket, han är en utmärkt tekare och boxplay spelare, benen går fortfarande som en junior på honom och tycker han besitter skaplig teknik, om man jämför med Jimmie..
Honken är också viktig, behåller lika gärna Fimpen och Honken som Jimmie, fast helst alla 3 såklart..
Desamma gäller Otto, viktiga urdjurgårdare allihopa..
Spela fult
Hockeymässigt har Ölvestad gått ner sig sen 2009-10 men han är nog en pådrivare och ledare i omklädningsrummet. Dom egenskaperna är viktiga men till vilket pris? Ölvestad har väl en relativit hög lön.