Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Ge järnet hit & dit; vi blir synade helt enkelt. Bluffen är synad sen länge. Få ett eller två mål mot DIF, vi får panik, motståndarna kan lugnt fortsätta äga matchen. De backar hem i tredje och låter oss få illussionen av att vi har kommandot. Tills nästa match upprepas det. Innuendo. Groundhog day, the hockey way. Yay.
Tror inte det var alls med flit. Hank är en så fruktansvärt usel skridskoåkare att han inte kunde rädda upp situationen även om det gick i snigelfart. Återigen så får vi betala för att vi tog tillbaka en spelare som faktiskt lyckas vara ännu sämre än föregående nr 17...
- SirDIFalot
Men du får det ju att låta som att han var helt överlägset sämst i laget. I tredje perioden igen så låg han ju bakom betydligt mer i anfallsväg än många många andra spelare. Hans formkurva pekar spikrakt neråt men du har ju knappt nämnt andra spelare som har hållit en lägre nivå och tycker du på allvar att Linkan gjorde en mer genuint bra hockeymatch än Landeskog så kommer jag aldrig att kunna ta ditt hockeykunnande på allvar igen.Mäklaren skrev:Håller du inte med om att Landeskog suger?-daniel- skrev:I praktiken det första du skriver i kväll som jag helt håller med om. Så oerhört jävla korkat agerat.Mäklaren skrev:Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
Jag tycker nog själva på-åkningen var i sin ordning, problemet är vad som händer sen. Självklart skall Hank söka upp en spelare i karlskrona, och tvinga denne att släppa handskarna. Två majors och allt hade blivit bra.
Alternativt avvaktat till spel 5-5.
Istället blev resultatet oerhört olyckligt.
Expert.
- SirDIFalot
Visst önskar man att det kunde vara så. Men i svensk hockey så fungerar det inte med "pay back" på samma sätt som i NHL och det är bara att följa reglerna och anpassa sig.sensei skrev:Men hur vill du att våra spelare skall agera när motståndaren börjar skära upp ögonen på våra stjärnor? Jag skriver ju att agerandet var fel-timat och lite olyckligt utfört, men i grunden var det naturligtvis helt korrekt.Mäklaren skrev:Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
Jag tycker nog själva på-åkningen var i sin ordning, problemet är vad som händer sen. Självklart skall Hank söka upp en spelare i karlskrona, och tvinga denne att släppa handskarna. Två majors och allt hade blivit bra.
Expert.
Landeskog, vilken djävla stjärna.sensei skrev:Men hur vill du att våra spelare skall agera när motståndaren börjar skära upp ögonen på våra stjärnor? Jag skriver ju att agerandet var fel-timat och lite olyckligt utfört, men i grunden var det naturligtvis helt korrekt.Mäklaren skrev:Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
Inte fan markerar man i så fall genom att trippa honom? Ska man markera så gör man det rejält, eller så avstår man.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det sorliga är att vi inte kommer ha en rimlig chans att gå upp förrän om några år, då hypen kring DIF har lagt sig. Då vi inte har lika stor press på oss, samma förväntningar. Fy fan vad trist.
Linkan har några smarta passningar, men i övrigt var även han dålig. Landeskog drällde ut pucken minst fem gånger i PP, sköt idiotiska skott i rundeln som det blev kontring på och så vidare. Vilket jag tycker att han har gjort flera matcher i rad.SirDIFalot skrev:Men du får det ju att låta som att han var helt överlägset sämst i laget. I tredje perioden igen så låg han ju bakom betydligt mer i anfallsväg än många många andra spelare. Hans formkurva pekar spikrakt neråt men du har ju knappt nämnt andra spelare som har hållit en lägre nivå och tycker du på allvar att Linkan gjorde en mer genuint bra hockeymatch än Landeskog så kommer jag aldrig att kunna ta ditt hockeykunnande på allvar igen.Mäklaren skrev:Håller du inte med om att Landeskog suger?-daniel- skrev:I praktiken det första du skriver i kväll som jag helt håller med om. Så oerhört jävla korkat agerat.Mäklaren skrev:Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Meddela gärna vilket år så kan man ta semester tills dess....Kentta skrev:Det sorliga är att vi inte kommer ha en rimlig chans att gå upp förrän om några år, då hypen kring DIF har lagt sig. Då vi inte har lika stor press på oss, samma förväntningar. Fy fan vad trist.
Så vi är överens om att Hanks intentioner var rätt då, och att själva utförandet lämnade en del övrigt att önska. Jag tror det räcker så.Mäklaren skrev:Landeskog, vilken djävla stjärna.sensei skrev:Men hur vill du att våra spelare skall agera när motståndaren börjar skära upp ögonen på våra stjärnor? Jag skriver ju att agerandet var fel-timat och lite olyckligt utfört, men i grunden var det naturligtvis helt korrekt.Mäklaren skrev:Det går inte, under några som helst omständigheter, att försvara Erikssons agerande. I mitt tycke är det där vi förlorar matchen. Vi är på väg att få grepp om händelserna, men då kliver denna otroligt dåliga hockeyspelare in i det hela med tidernas sämsta agerande.sensei skrev:Skälet till att Hank åker på Heino är naturligtvis att denne sprättade upp ögat på Landeskog.
Inte fan markerar man i så fall genom att trippa honom? Ska man markera så gör man det rejält, eller så avstår man.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sv: Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Lex Hammarby Fotboll. Nu har hypen runt dem lagt sig och visst fan kommer skitgänget ta sig upp nästa säsong.Kentta skrev:Det sorliga är att vi inte kommer ha en rimlig chans att gå upp förrän om några år, då hypen kring DIF har lagt sig. Då vi inte har lika stor press på oss, samma förväntningar. Fy fan vad trist.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- -daniel-
Fy fan vad laddad jag är inför lördag. 250 personer i en ishall som får min lokala hall här i närheten att se ut som rena Malmö arena. Ett tjurigt, ettrigt, tokladdat lag från Haparanda som kommer köra över våra silkesvantelirare med 3-4 puckar.
UPP MED TRÅD. NU SKALL DET BLI GUNG...
Re: Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Jag förstår vad du menar.Det var inte meningen att vara dryg eller så.DIFference skrev:Visst är det så. Det jag skrev var att de flesta lag spelar över sin förmåga mot just oss. Då måste vi än mer ge järnet.Boeman skrev:DIFference skrev:Har sett nästan alla matcher. Det märks tydligt hur de flesta lag krigar halvt ihjäl sig när de får chans att slå Djurgården. Så det handlar inte enbart om att spelet oftast inte funkat. Motståndarna verkar höja sig flera snäpp mot bara för att DIF är DIF. Tufft läge, men också helt logiskt. Ytterligare en klurig faktor ovanpå den redan kvalitativa hockeyallsvenskan.
Om spelarna gav järnet hela tiden så skulle det inte spela någon roll.Det borde man kunna kräva av ett hockeylag att alltid vara motiverade och taggade när man får syssla med det man älskar mest!?
- BaronVonDif
Alltså, allt hänger på att vi har för dåliga backar, dom är bra i mittzon men usla bakåt och ingen har ett bra skott offensivt, dom kan inte träffa mål, dom kan inte få en passning på bladet och tar korkade utvisningar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- minalman
Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012
Så lämpligt! Bättre straff kan våra killar inte få, faktiskt. Vilka sjukskriver sig tror ni?-daniel- skrev:Fy fan vad laddad jag är inför lördag. 250 personer i en ishall som får min lokala hall här i närheten att se ut som rena Malmö arena. Ett tjurigt, ettrigt, tokladdat lag från Haparanda som kommer köra över våra silkesvantelirare med 3-4 puckar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Dom verkar också lite tröga, då menar jag inte bara tröga i åkningen.....BaronVonDif skrev:Alltså, allt hänger på att vi har för dåliga backar, dom är bra i mittzon men usla bakåt och ingen har ett bra skott offensivt, dom kan inte träffa mål, dom kan inte få en passning på bladet och tar korkade utvisningar.