KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012
Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012
Ny tråd kanske är på tiden?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Nja, egentligen inte. Jag kan sammanfatta nästa matchtråd för dig redan nu.Bjurre skrev:Ny tråd kanske är på tiden?
-----------------------------------------
Sida 1-3:
Tips om vilket resultat vi förlorar med samt ett gäng bittra kommentarer.
Sida 4-17:
- "JAAAAAAAAAAAA!"
- "SÅ JÄVLA DÅLIGA VI ÄR!"
- "NEEEEEEEEEEEEEJ!"
- "HOOOOOOOORA!"
- "AVGÅ!"
- "NEEEEEEEEEEJ!"
- "FITTOR!"
Sida 18-30:
- "Allsvenskan här kommer Djurgårn."
- "Nu är det kört."
- "Hur kan vi vara så här jävla dåliga?"
- "Avgå Janne!"
- "DIF fortsätter att pissa på oss."
Så varsågod, i och med denna läsning så sparade du ungefär 1-2 timmar av ditt liv.
Salas skrev:Nja, egentligen inte. Jag kan sammanfatta nästa matchtråd för dig redan nu.Bjurre skrev:Ny tråd kanske är på tiden?
Sida 1-3:
Sida 4-17:
- "JAAAAAAAAAAAA!"
- "NEEEEEEEEEEEEEJ!"
- "HOOOOOOOORA!"
- "AVGÅ!"
- "NEEEEEEEEEEJ!"
- "FITTOR!"
Sida 18-30:
- "Nu är det kört."
- "Avgå Janne!"
Så varsågod, i och med denna läsning så sparade du ungefär 1-2 timmar av ditt liv.
Hahaha Tack för det. Men Mäklarens kommentarer gör en förlust mycket lättare.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Haha kunnde inte sagt det bättre själv.Salas skrev:Nja, egentligen inte. Jag kan sammanfatta nästa matchtråd för dig redan nu.Bjurre skrev:Ny tråd kanske är på tiden?
Sida 1-3:
Sida 4-17:
- "JAAAAAAAAAAAA!"
- "NEEEEEEEEEEEEEJ!"
- "HOOOOOOOORA!"
- "AVGÅ!"
- "NEEEEEEEEEEJ!"
- "FITTOR!"
Sida 18-30:
- "Nu är det kört."
- "Avgå Janne!"
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Dags att stänga denna tråd och titta framåt?SirDIFalot skrev:KOM TILL HOVET OM NI TÖRS!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Det funkar att bara sluta skriva i den också.minalman skrev:Dags att stänga denna tråd och titta framåt?SirDIFalot skrev:KOM TILL HOVET OM NI TÖRS!
Expert.
- minalman
SirDIFalot skrev:Det funkar att bara sluta skriva i den också.minalman skrev:Dags att stänga denna tråd och titta framåt?SirDIFalot skrev:KOM TILL HOVET OM NI TÖRS!

Ursäkta mig, jag använde fel ord, bänka är inte rätt. Sparka och värva en ny.
Snubbens positionsspel får vilken back som helst att bli nervös. Snubben är flaxxig, punkt slut.
Ska bli kul att se om han änns slår Bofors målvakt i en match.
Snubbens positionsspel får vilken back som helst att bli nervös. Snubben är flaxxig, punkt slut.
Ska bli kul att se om han änns slår Bofors målvakt i en match.

AIK vinner sm-guld också. Pissa på oss mer.
Jag hoppas vi kan bryta många kontrakt om vi åker ur. Gör om göra rätt.
Ser gärna att vi bygger vårat lag på skickliga allsvenska spelare än spelare som inte vet vad än puck är. (som de vi har idag)
Spelare som Ölvestad, Eklund, Cehlin och Brodin platsar inte i bra allsvenska lags 1:a/2:a lina. Säg inget annat, bevisades igår.
Jag hoppas vi kan bryta många kontrakt om vi åker ur. Gör om göra rätt.
Ser gärna att vi bygger vårat lag på skickliga allsvenska spelare än spelare som inte vet vad än puck är. (som de vi har idag)
Spelare som Ölvestad, Eklund, Cehlin och Brodin platsar inte i bra allsvenska lags 1:a/2:a lina. Säg inget annat, bevisades igår.
-
Jag är också lite kritisk till Wesslau. Han har många bra sidor, men fladdrar väldigt mycket i målet, släpper billiga puckar lite för ofta och returer alldeles för ofta. Dessutom är hans spel runt kassen helt obefintligt. TROTS DET är han en högklassig ES-målvakt. Som Tellan spelar nu är han dock inget nerköp jämfört med Wesslau.
- minalman
Jag tycker också att en bra målvakt under en säsong ska få ordning på sina försvarare. Som en fotbollsmålis med sin backlinje och en F1-förare sitt serviceteam. Här verkar inte Wesslau gjort något.Metal Machine skrev:Jag är också lite kritisk till Wesslau. Han har många bra sidor, men fladdrar väldigt mycket i målet, släpper billiga puckar lite för ofta och returer alldeles för ofta. Dessutom är hans spel runt kassen helt obefintligt. TROTS DET är han en högklassig ES-målvakt. Som Tellan spelar nu är han dock inget nerköp jämfört med Wesslau.
- SirDIFalot
Vänta nu... Tycker du det är Wesslaus ansvar att få ordning på backarna?minalman skrev:Jag tycker också att en bra målvakt under en säsong ska få ordning på sina försvarare. Som en fotbollsmålis med sin backlinje och en F1-förare sitt serviceteam. Här verkar inte Wesslau gjort något.Metal Machine skrev:Jag är också lite kritisk till Wesslau. Han har många bra sidor, men fladdrar väldigt mycket i målet, släpper billiga puckar lite för ofta och returer alldeles för ofta. Dessutom är hans spel runt kassen helt obefintligt. TROTS DET är han en högklassig ES-målvakt. Som Tellan spelar nu är han dock inget nerköp jämfört med Wesslau.
Och nej, det är inte riktigt så det funkar i fotboll heller. Allt handlar om att vara en bra målvakt för att ge sina försvarare trygghet.
Expert.
- minalman
jo, jag tycker faktiskt att en kille på 26 eller vad han är, skulle kunna berätta en hel del för junisarna hur det skall funka runt målet. Och i fotboll är det de bästa målvakterna som styr sin backlinje med tydlighet. Undrar alltid varför Wesslau kryper in i sin egen håla vid timeout och powerbreak i stället för att stötta resten av killarna och delta i snacket vid båset.SirDIFalot skrev:Vänta nu... Tycker du det är Wesslaus ansvar att få ordning på backarna?minalman skrev:Jag tycker också att en bra målvakt under en säsong ska få ordning på sina försvarare. Som en fotbollsmålis med sin backlinje och en F1-förare sitt serviceteam. Här verkar inte Wesslau gjort något.Metal Machine skrev:Jag är också lite kritisk till Wesslau. Han har många bra sidor, men fladdrar väldigt mycket i målet, släpper billiga puckar lite för ofta och returer alldeles för ofta. Dessutom är hans spel runt kassen helt obefintligt. TROTS DET är han en högklassig ES-målvakt. Som Tellan spelar nu är han dock inget nerköp jämfört med Wesslau.
Och nej, det är inte riktigt så det funkar i fotboll heller. Allt handlar om att vara en bra målvakt för att ge sina försvarare trygghet.
- SirDIFalot
Men lägg av.... Han ska vara inne i sin egen lilla bubbla och bara fokusera på att stoppa pucken. Inget annat. Varför skulle han kliva in och prata med backjunisar? Vi har tränare som är anställda för det och äldre mer rutinerade backar. Vad vet ens Wesslau om det? Han är målvakt. Wesslau har redan alldeles för mycket ansvar på sina axlar. Han ska fan inte ut och sköta något snack under powerbreaksen också. Då ska han såklart vila upp sig.minalman skrev:jo, jag tycker faktiskt att en kille på 26 eller vad han är, skulle kunna berätta en hel del för junisarna hur det skall funka runt målet. Och i fotboll är det de bästa målvakterna som styr sin backlinje med tydlighet. Undrar alltid varför Wesslau kryper in i sin egen håla vid timeout och powerbreak i stället för att stötta resten av killarna och delta i snacket vid båset.SirDIFalot skrev:Vänta nu... Tycker du det är Wesslaus ansvar att få ordning på backarna?minalman skrev:Jag tycker också att en bra målvakt under en säsong ska få ordning på sina försvarare. Som en fotbollsmålis med sin backlinje och en F1-förare sitt serviceteam. Här verkar inte Wesslau gjort något.Metal Machine skrev:Jag är också lite kritisk till Wesslau. Han har många bra sidor, men fladdrar väldigt mycket i målet, släpper billiga puckar lite för ofta och returer alldeles för ofta. Dessutom är hans spel runt kassen helt obefintligt. TROTS DET är han en högklassig ES-målvakt. Som Tellan spelar nu är han dock inget nerköp jämfört med Wesslau.
Expert.
- minalman
@SirDIFalot: Jag ser i bristen på kommunikation mellan målvakt och försvar samma brist som i resten av laget. Det är många som gör sitt eget jobb men ingen som bidrar till att bygga ett fungerande lag. Jag känner till många målisar som tydligare interagerar med sitt försvar än vad Wesslau gör. Men det här är ju typiskt. Det verkar inte finnas något som går att kritisera på honom. Jag är säker på att en så pass erfaren målis skulle kunna styra upp sitt försvar bättre. Hur många puckar har han inte släppt i år pga klantbackar i vägen. Sådant måste han tillsammans med tränarna öva bort på backarna mellan matcherna. Spelare har ett dubbelt ansvar, lyssna på tränarna, men också bidra med sin syn på hur laget ska fungera för att själv kunna göra sitt jobb. Kanske Hardy har skrämt skiten ur allihop?