Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:
BaronVonDif skrev:Hm,medlemsmöte på onsdag där man kan fråga om det sportsliga, det ser jag som ett tecken på att Challe sitter säkert.
Challe sitter garanterat säkert, åtminstone för stunden. Han har köpt sig lite mer tid eftersom vi ju "spelade upp oss när matchen redan var förlorad i går" (...).
Frågan man vill ställa är ju " ska Challe fortsätta som tränare" vilket verkar vara uppenbart, detta möte känns ju helt onödigt.Dom kan skriva "Challe sitter säkert och vi kämpar på som vanligt" på hemsidan och slopa mötet så vi kan gå tillbaks till gravölen. Vem orkar lyssna på alla klyschor, "vi måste jobba hårdare, vi tränar extra på pp, vi måste in framför kassen osv." Har det inte funkat hittills lär det inte funka nu heller.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Rogga
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av Rogga »

BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:
BaronVonDif skrev:Hm,medlemsmöte på onsdag där man kan fråga om det sportsliga, det ser jag som ett tecken på att Challe sitter säkert.
Challe sitter garanterat säkert, åtminstone för stunden. Han har köpt sig lite mer tid eftersom vi ju "spelade upp oss när matchen redan var förlorad i går" (...).
Frågan man vill ställa är ju " ska Challe fortsätta som tränare" vilket verkar vara uppenbart, detta möte känns ju helt onödigt.Dom kan skriva "Challe sitter säkert och vi kämpar på som vanligt" på hemsidan och slopa mötet så vi kan gå tillbaks till gravölen. Vem orkar lyssna på alla klyschor, "vi måste jobba hårdare, vi tränar extra på pp, vi måste in framför kassen osv." Har det inte funkat hittills lär det inte funka nu heller.

Skickat från min GT-I9305N
Du glömde "nuvarande lag/coach ska vända skeppet" :evil: I övrigt så har du ju helt rätt...
Div1Norra

Re: Challe Berglund

Inlägg av Div1Norra »

Axel_K skrev:
Kungen skrev:
Axel_K skrev:Personligen tror jag inte att det är Challe som är problemet. Det är det mentala som är problemet. Hur kommer det sig att vi kan spela bra och åka skridskor när vi i princip redan förlorat matchen, för att sedan när vi kvitterat har chansen att vinna, inte längre kan spela hockey?
Kan inte Bäcklin eller Zabel ta en liten MT-kurs?

Information om Mental Träning

Information om utbildningen samt priser
PAKETPRIS
PUMT + PTL, 29.000:- (exkl. moms 25%)
Inte sån dum idé, men helt orimligt då utbildningen tar 1-2 år. Hyr in en färdigutbildad snubbe istället, Nisse Ekman kan sponsra.
Har för mig att min lärare tog en kurs på en månad eller två, vilket skulle kunna vara rimligt om det händer NU.

Luleå tog in mental coach förra året, vann serien.
Kanske läge att lyfta den här frågan på onsdag. Varför inte ta med offerten?!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Inget tränarbyte. Challe sitter säkert.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5726364.ab
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:Inget tränarbyte. Challe sitter säkert.

Kareel:
"Men vi jobbar som fan på det och gjorde faktiskt tre mål i går, det var längesen vi gjorde det. Dessutom gjorde vi en bra tredjeperiod."

:lol: :lol:
JAG ORKAR INTE HÖRA MER! Gah.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fyfan vad tråkigt. Det enda man gått och hoppats på i flera veckor nu är ju att Challe ska bara bli sportchef och Säcken ta över i båset så vi kan börja "på riktigt".

Challe i båset känns fruktansvärt hopplöst och vi har sett noll förbättring hittills.

Antingen saknar Kareel helt hockeykunnande eller så har de helt enkelt inte ekonomiska förutsättningarna att göra förändringar och måste därför backa Challe.

Men Challe har ju själv sagt att han inte klarar av båda rollerna. Vafaaaaan...
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Den här föreningen är så körd i botten att man knappt kan beskriva det.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Jim Morrison skrev:Inget tränarbyte. Challe sitter säkert.

Känns knappt värt att gå då.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Man ger helt sonika upp den här säsongen. Går inte att tolka det annorlunda. Chansar hej vilt på att "laget skall göra en Rögle" och vända ett sjunkande skepp (Rögle bytte väl förvisso tränare under säsongen efter parkinson-sjukdomen på den andra tränaren som jag glömt namnet på).

Hoppas man på att Challe också skall få Parkinson eller vad är det frågan om? (nej jag vill inte bli bannad för det var inte allvarligt menat).
Staten

Inlägg av Staten »

Underbart. I år byter vi inte ens matchtröjor utan vi hoppas att det vänder ändå. Ambitionsnivån minskar för varje placering vi sjunker.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Blir intressant att se hur Challe relaterar till fansen på medlemsmötet. Kommer han sa "jävlig dum fråga"-attityd mot alla frågor som ställs som han alltid har i övrig media och delvis också i DIFTV?

Och vad ska man fråga honom? Egentligen?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Blir intressant att se hur Challe relaterar till fansen på medlemsmötet. Kommer han sa "jävlig dum fråga"-attityd mot alla frågor som ställs som han alltid har i övrig media och delvis också i DIFTV?

Har du något tips till helgens V75?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Blir intressant att se hur Challe relaterar till fansen på medlemsmötet. Kommer han sa "jävlig dum fråga"-attityd mot alla frågor som ställs som han alltid har i övrig media och delvis också i DIFTV?

Har du något tips till helgens V75?

Fråga Fimpen om roliga twittertips. Om han nu är där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

Challe Berglund

Inlägg av Jepe »

Om nu Challe sitter så jäkla säkert på tränarposten så är jag intresserad av att veta:

- Hur ser ekonomin EGENTLIGEN ut?
- Hur går ni vidare med fabriken och UCS? Om inte - VARFÖR?!
- Finns det något utrymme för nyförvärv ala Kronwall eller är det helt kört?

Finns möjligheten och det är en öppen dialog:

- Varför plockas inte Säcken upp?
- Vad är ambitionerna inför resten av säsongen när man inte är villig att göra förändringar?
- Det är ju inga dåliga spelare i laget i sig, varför plockar man inte in en mentalcoach?
2014-04-07, vad hände?
oskais

Inlägg av oskais »

Jahapp. Det var det. Styrelsen är som vanligt inkompetent eller totalt lusfattig och skuldsatt. Oavsett vad det är så är det kört. Spelet har aldrig varit bra. Att han uttalar sig om tre mål är direkt pinsamt.

Jag blir så deprimerad av att se våldtäkten av klubben. Börjar förstå hur makrillarna från GAIS känner sig..
Skriv svar