Säsongen 2011/2012
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2011/2012
Boumedienne är den back som ska ha den stora skopan skit. Utnämnd "klassback" med mängder av rutin som tar sig själv på för stort allvar och känns som den stora anledningen till varför vi spelat dåligt de senaste matcherna - dvs att någon (eller några) sprider negativ energi på och utanför isen, och jag vågar lägga mina slantar på honom.
Snacka går ju, men handling är tydligen svårare. Spelar inte Boumedienne bra mot Timrå bör han bli satt som extraback till förmån för Holm. Hoppas bara inte att Printz är skadad, för då innebär det att BomBom känner en större trygghet i att bara glida runt.
Räknar minst fem mål bakåt som han är inblandad i, varav tre igår, och inte har han bidragit något framåt än heller, vilket åtminstone var en tröst förra säsongen.
Snacka går ju, men handling är tydligen svårare. Spelar inte Boumedienne bra mot Timrå bör han bli satt som extraback till förmån för Holm. Hoppas bara inte att Printz är skadad, för då innebär det att BomBom känner en större trygghet i att bara glida runt.
Räknar minst fem mål bakåt som han är inblandad i, varav tre igår, och inte har han bidragit något framåt än heller, vilket åtminstone var en tröst förra säsongen.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-09-23 09:57:31, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Hoppas han spelar mer rejält i fortsättningen för jag tror verkligen han kommer bli en riktigt bra back men han har en bit kvar än. Sen ska vi väl chilla lite med att dissa honom för mycket. Grabben är bara 18 bast! Det är värre när de etablerade inte levererar som de ska! Kom igen nu 2 raka skulle vara så skönt och viktigt nu!Magnutz skrev:Ok, men då är han ju en dålig back då. Det är just snabba lösningar framåt i banan han måste va bra på. Defensivt. Han blir ju pressad i varje situation. Det är sällan våra backar får såsa omkring med pucken. Han måste alltså börja lära sig att ha tanken två steg före handling och veta vart han ska leverera pucken, framåt. När inga bra alternativ finns ska puckjäveln ut. Riktining framåt. Aja.. Han är ju inte ensam om att ha svårt med defensiven i årets trupp.mb81 skrev:Jo från det olyckliga att gjorde att det blev sudden i sjunde kvarten så har jag också kollat in Claesson extra mycket i egen zon. Han har väldigt svårt att bara slå ut pucken när han blir pressad och letar ett bra passningsläge och hamnar väldigt ofta i tidspress då och då blir det väldigt fjuttigt.android skrev:Beror väl på hur man bedömer defensiven också. Är väl främst i det defensiva spelet MED puck som jag tycker Fredrik brister lite. Kladdar för många gånger med pucken och tar en hel del felbeslut även utan puck. Nu hade jag ju lite spot på honom under derbyt. Skulle kanske uppmärksamma lika många misstag från övriga backar.-daniel- skrev:Jag håller verkligen med dig om Åberg, jätteskönt att vi har rejäl konkurrens på samtliga platser i laget (speciellt på forwardssidan när Zibanejad kommer hem..väljer att tänka positivt).
Claesson-resonemanget vet jag dock inte riktigt om jag köper, nu är det precis som du skriver sjukt svårt att analysera saker under ett derby men jag tyckte inte alls Fredrik gjorde en dålig match defensivt. Men återigen, nog bäst att man får se om matchen innan man kan yttra sig något vidare. Jag förstår lite hur Hardy & Montén tänker angående Claesson vs Holm; tar man bort Claesson nu tror jag han får en självförtroende-knock som inte är önskvärd. Holm visade ju dock på försäsongen att han verkligen kommer konkurrera om platserna så det lär ju inte krävas så enormt mycket felbeslut från någon back för att han skall få chansen fullt ut.
Förutom det tycker jag han ser bra ut!
TILLÄGG: Blogginlägg om Ölvestads tackling på Svenska Fans....
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Från nyhetsbrevet:
Varför skulle man vilja sitta på nån färja och kolla matchen när man kan åka ner?!Åk med på vår Djurgårdsfärja! Den 19 januari lättar vi ankar och under kvällen kan du se matchen Linköping-Djurgården på storbildsskärmar på båten, sedan fortsätter festen hela natten med band som Coca Carola och Samlare än Thord. Åldersgränsen är 21 år.
DIF!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Känns fel att inte försöka få folk att åka dit istället i alla fall.Daniel942 skrev:Från nyhetsbrevet:Varför skulle man vilja sitta på nån färja och kolla matchen när man kan åka ner?!Åk med på vår Djurgårdsfärja! Den 19 januari lättar vi ankar och under kvällen kan du se matchen Linköping-Djurgården på storbildsskärmar på båten, sedan fortsätter festen hela natten med band som Coca Carola och Samlare än Thord. Åldersgränsen är 21 år.
Expert.
- Christopher J
Dags att kasta om lite.
Ölvestad-Otto-Nilsson( Har lyckats tidigare, men ej spelat ihop denna säsong)
Carlsson-Almtorp-Eriksson( Tror att denna kedja skulle lyckas bra. Fart och skott villig kedja)
Kempe-Norman-Tjärnqvist( Snabbhet,hårt jobb och styrningar)
Cehlin-Eklund-Brodin( Fart och hårt jobbande kedja)
D.Tjärnqvist-Boumedienne
Printz-Klubertantz
Holmqvist-Claesson
Wesslau
Sandberg
Carlsson-Almtorp-Eriksson( Tror att denna kedja skulle lyckas bra. Fart och skott villig kedja)
D.Tjärnqvist-Boumedienne
Printz-Klubertantz
Holmqvist-Claesson
Wesslau
Sandberg
- swallat
OTTO SKA INTE SPELA I EN FÖRSTA LINA, byt plats på otto och Brodin, ser fel ut men jag tror det kan funkaChristopher J skrev:Dags att kasta om lite.
D.Tjärnqvist-Boumedienne
Printz-Klubertantz
Holmqvist-Claesson
Wesslau
Sandberg
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Jag vill ha tillbaka NICKY D
Sånt jävla onödigt och innehållslöst inlägg.Jokester skrev:Jag vill ha tillbaka NICKY D
Fan vilken nivå det här forumet har ibland..
Varför? Han är stekhet för andra säsongen i rad och skulle förmodligen tillföra massor. Sedan kanske han är för dyr just nu, men jag skulle ändå bli överlycklig om han krita på för oss igen.Kentta skrev:Sånt jävla onödigt och innehållslöst inlägg.Jokester skrev:Jag vill ha tillbaka NICKY D
Ja, men varför skrev du inte det från början då? Ganska ointressant att veta att du vill ha tillbaka dubbelfyran om du inte förklarar varför.Jokester skrev:Varför? Han är stekhet för andra säsongen i rad och skulle förmodligen tillföra massor. Sedan kanske han är för dyr just nu, men jag skulle ändå bli överlycklig om han krita på för oss igen.Kentta skrev:Sånt jävla onödigt och innehållslöst inlägg.Jokester skrev:Jag vill ha tillbaka NICKY D
Vi är ju i alla fall målgladast såhär långt, flest gjorda och flest insläppta. Jag trodde att det skulle vara tvärtom då jag tycker att back + målvaktssidan är otroligt mycket starkare än förra året, i alla fall på papperet.
Säsongen 2011/2012
Sitter och kollar Växjö - SAIK och fan så avis man blir. Sån jävla fart det är på Möller o Co. Snyggt spelar de också, passningar bakåt mellan benen som sitter på bladet och annat ögongodis.
Sant. Det ser en smula enklare ut. Jag blir också avis.JohanPez skrev:Sitter och kollar Växjö - SAIK och fan så avis man blir. Sån jävla fart det är på Möller o Co. Snyggt spelar de också, passningar bakåt mellan benen som sitter på bladet och annat ögongodis.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jokester skrev:Vi är ju i alla fall målgladast såhär långt, flest gjorda och flest insläppta. Jag trodde att det skulle vara tvärtom då jag tycker att back + målvaktssidan är otroligt mycket starkare än förra året, i alla fall på papperet.
flest insläppta får Hardy ta på sig. Bänkade Wesslau inför Luleå Fast han var het mot Aik Då Sandberg gjorde en Riktig platt match sen fick wesslau förtroende inför Timrå då gjorde han en mindre bra match.Jg tycker om Målvakten spelar stabilt och bra låt han stå !!
Det är en naturlig reaktion att målvakterna blir svajiga när det börjar hattas mellan två stycken. Man SKA låta förstamålvakten stå åtminstone de sex-sju matcher som inleder säsongen. Något annat är vansinne, men det verkar inte Hardy och co. hålla med om.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.