K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
victorr

Re: K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av victorr »

Helt jävla knäckt alltså ! Vill se en hel del förändringar tills nästa säsong !
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Återkommer med fler ord nån annan dag. Det var rätt kul så länge det varade. Synd för hockeysverige att ett renodlat skitlag går vidare från kvartsfinalen. Blir racerbana för SAIK.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

att komma igen från 0-3 e starkt men tyvärr kan vi inte spela Sudden Death. Helt makalöst
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Blir intressant att se vilka som blir kvar och vilka som lämnar.
Samt nyförvärv.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

warrant skrev:Blir intressant att se vilka som blir kvar och vilka som lämnar.
Samt nyförvärv.
Japp, det enda man ser fram emot nu är Silly Season.

Alltså fyfan vilken skit det här är.. 3 minuter från semi..
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Bra kämpat hockeykrigare. Så länge dom sliter och kämpar för världens vackraste sköld är ja nöjd.

Dagens match kunde gått hur som helst. Visst är det surt att vi förlorade, men Djurgårdsspelarna ska inte lastas för detta. Vi mötte ett bra lag.

ÄLSKA DJURGÅR´N - HATA AIK
Mash

Inlägg av Mash »

FabbeK skrev:
Det är en stor skillnad på när spelare faktiskt kämpar, som förra säsongen.

Jämfört med nu när vi har ett par stekare och ett par gubbar som åker runt på en gricka och tänker på vilken drink som ska testas på Stureplan.
Och vad fan kallar du det dom gjort i kvarten och 15-25 senaste gruppspelsmatcherna ?!

Förra året var det ett bättre lag, men med tiden så växte detta lag också ihop. Dom har kämpat och slitit, dom slog ner råttpacket totalt, dom visade luleå hur hockey skall liras. Sedan att pucken inte studsar med oss är en annan femma..
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

victorr skrev:Helt jävla knäckt alltså ! Vill se en hel del förändringar tills nästa säsong !
Också knäckt men fan.. så som vi lirat de 4 senaste (eller iaf 3/4) så behöver vi inte ändra så jävla mycket.. det är bara att sparka liv i asen så de offrar sig lite och då fan lirar vi bra!

Det som jag dock är rätt säker på är som ovan sagt, Falk pensionerar sig, Hannula drar, Widing drar, Krüger till NHL, Bombom försvinner och fan vet om vi inte tappar Marcus också...

Hoppas vi kan dra upp lite fler junisar och gärna några backar så har vi en grym stomme kvar och ett ungt och lovande lag för nästa säsong! Nyckeln är att Zibbe, Brodin, Claesson, Mark Cehlin och några till stannar av kidsen... samt de gamla rävarna i Otto, Jimpa, Tjärna, Kronwall osv...

Bryt ihop, spöa en jävla skoter-raggare och kom igen... snart är den ny säsong och då kommer vi äntligen återta SM-titeln.. det är jag HELT jävla övertygad om!
Senast redigerad av Capcash den 2011-03-20 19:40:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Arg på Canal+. Arg på dommarna. Arg på luleå. Arg på luleås jävla "klack" som skriker så fort en renskötare blir tacklad. Arg på reklamerna. Arg för att jag hostar så jävla mycket. Arg för att vi åkte ut. Arg för att vi inte får ett ända jävla pp. Fucklife.
Widing41

Inlägg av Widing41 »

Tårarna sprutar så det är sjukt o kan inte finna några ord förutom 4a st som jag hoppas alla här inne är överens om - ALLTID OAVSETT FÖREVIGT DJURGÅRDEN <3
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

helt jävla sjukt att vi inte får ett enda PP på HELA matchen. Finns inget lag som kan vinna en match på 73 minuter utan att överstrida reglerna en enda gång.

Tycker vissa spelare var rätt dåliga idag, t ex kronwall-printz, det backparet funkade inte alls denna match. ingen fart alls på dom. Tyckte tjärna och otto också gjorde en svag insats idag.

för övrigt så hatar jag thomas johansson.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

warrant skrev:Blir intressant att se vilka som blir kvar och vilka som lämnar.
Samt nyförvärv.
Kan vi bara få in några riktigt bra nyförvärv, så vi får igång samma hype som förra året. Så tror jag vi kommer gå långt i ett slutspel, samt kunna lira på Globen redan i grundserien, för att få in mer pengar.

Tror nästa säsong blir riktigt bra. Får vi bara in en bra och pålitlig målvakt(tellan), samt någon riktigt bra back och en center. Så kommer nästa säsong bli bra.
Bara vi inter gör som denna säsong och plockar in forwards istället för backar och centrar.
Bättre vi jobbar långsiktigt än kortsiktigt som vi gjorde denna säsong..
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:
FabbeK skrev:
Det är en stor skillnad på när spelare faktiskt kämpar, som förra säsongen.

Jämfört med nu när vi har ett par stekare och ett par gubbar som åker runt på en gricka och tänker på vilken drink som ska testas på Stureplan.
Så du tyckte inte spelarna kämpade i den här kvartsfinalserien? Jävla tomte.

:roll:
Om jag får svara på den frågan så måste jag säga att jag är kluven. Man kan inte säga att de inte kämpade och man kan inte säga att de kämpade.
Om de hade kämpat hårt så hade det inte blivit 0-3 från början.
DIF!
Rufus

Inlägg av Rufus »

Så nära, men ändå så långt borta. Så som vi kom tillbaka i den här serien förtjänade vi en vinst. Men tyvärr hade vi inte studsarna på vår sida. Men aja, nästa år vet i alla fall våra spleare(beroende vilka som stannar kvar) vad som krävs för att vinna matcher och vad det innebär att kriga för märket på bröstet! Nästa år, då tar vi det!

Sjung för gamla Djurgår'n
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

NorpaN skrev:för övrigt så hatar jag thomas johansson.
Skojja inte!?.. den jävla hak-lösa fittan sitter och ylar av glädje så fort hans ren-knullare gör något och grinar som värsta Abbott när något går emot Luleå.. .Jag har redan skickat 11 mail (samma 11 gånger) till Canal+ att de måste byta ut sina partiska fittkommentatorer.. annars kommer fan inte en jävel orka pejja och kolla på deras sändningar!...
Låst