Kall-El skrev:Är det diskbråck på Honken kan ledningen redan nu börja leta efter ersättare.
De skadorna räknar man i månader för att läka och vill det sig riktiga jävla illa är karriären tvärkörd.
Hur går det för Victor Bartley i Nashville?
Norris Trophy kandidat!
Nej ingen aning. Sjukt förresten att David Schneider inte spelat en minut sedan de där 11 matcherna han gjorde i Schweiz säsongen efter han lämnade oss..
Wikipedia:
"David currently works on Wall Street as an institutional equity salesman."
Tolkar det som att det går bra nu, slår säkert att gneta i något 3:e backpar iaf.
Vilken snidare!
Tråkigt med Honken, bara hoppas det går över snabbt. Mest oroad för närmaste framtiden om D.Tjärnqvist också blir borta...är inte Printz tillbaka är det ju snudd på katastrofalt tunn backuppsättning.
Nu verkar det ju inte vara så allvarligt som befarat med Honken. Men om någon av våra backar nu ska skada sig kan väl Bombom lika gärna vara den som ser matcherna från läktarplats. Han kanske t.o.m. kan ta plats i kommentatorshytten!
Känns stabilit med 3 ordinariebackar borta... snart går väl DT eller Kyle sönder också. Måste ändå säga att vi efter förutsättningarna gör det jävligt bra försvarsmässigt.
Men vad är felet med Boumedienne? Förkyld?
Vi har alltså:
Honken = diskbråck
Printz = ljumske
Boumedienne = förkyld (?)
Fimpen = arm
Tycker det får räcka nu. Börjar ju fan likna Timrå under Challe-eran.
Förhoppningsvis så slipper vi skadeelände senare under säsongen. Nu har vi även fått spela igång Holm, Gustafsson och Claesson. Jag tycker att alla tre håller högre klass än Lassen som tur är. Även om dessa gör misstag också såklart.
android skrev:Förhoppningsvis så slipper vi skadeelände senare under säsongen. Nu har vi även fått spela igång Holm, Gustafsson och Claesson. Jag tycker att alla tre håller högre klass än Lassen som tur är. Även om dessa gör misstag också såklart.
I nuläget rankar jag dem enligt följande
1. Holm
2. Claesson
3. Gustafsson
medan det verkar som att Hardy skulle byta plats på ettan och tvåan.
Jag tycker helt enkelt Holm ser bättre ut både offensivt och defensivt, är snabbare på rören, har större offensivlusta men framförallt kyligare och smartare med puck i egen zon.
android skrev:Förhoppningsvis så slipper vi skadeelände senare under säsongen. Nu har vi även fått spela igång Holm, Gustafsson och Claesson. Jag tycker att alla tre håller högre klass än Lassen som tur är. Även om dessa gör misstag också såklart.
I nuläget rankar jag dem enligt följande
1. Holm
2. Claesson
3. Gustafsson
medan det verkar som att Hardy skulle byta plats på ettan och tvåan.
Jag tycker helt enkelt Holm ser bättre ut både offensivt och defensivt, är snabbare på rören, har större offensivlusta men framförallt kyligare och smartare med puck i egen zon.
Jag håller med dig till 100%. Holm har ju trots allt en hel del rutin från A-lagsspel sedan tidigare. Claesson gör en hel del små misstag. Som i dagens match på 1-1 målet. Backen passar ner till Bellmare (stavning), och Claesson är där, han är först på pucken, men släpper den förbi sig. Inte helt optimalt. Med mer rutin och pondus kommer han slipa bort dessa misstag. Då blir det riktigt bra.
Jag tror att Gustafsson har potential att kliva om Claesson på din lista. Han är riktigt bra (på juniornivå förvisso) på att avgöra när han ska kliva fram vid offensiv-blå och när han ska backa av. Inte ofta nån kommer förbi där. Det visade han prov på idag.
Ja, det har du rätt i. Efter hans praktusla debut för tre matcher sedan (premiärnerver?) har han spelat upp sig och visat sig från sin bästa sida, bortsett från obligatoriska junismissar. Sedan har ju Erik det något otacksamma läget att vara back, där misstag uppmärksammas enklare.
Det blir tuff konkurrens helt klart. Personligen står jag vid åsikten att bäst för dagen ska spela. Hardy Nilsson däremot gör det inte, vilket han visar gång efter annan. Där är det besluten som tas på försäsongen som gäller. Synd.
Ja, Holm har varit en ruggigt trevlig överraskning på mig - men även Gustavsson har som sagt gjort det tämligen bra efter debutmatchen. Det är riktigt bra med lite konkurrens i backleden, personligen hoppas jag på en bänkning av Boumedienne när vi har full styrka och om han inte levererar.
Holm har gått in och spelat oerhört moget och bra. Både offensivt och defensivt.
Gustafsson hade ju säkerligen haft en trevligare infasning i A-laget med kanske 1-2 skador på Claesson och BomBom. Inte behöva slängas in i ett första backpar och spela 18 minuter som igår. Men nu i efterhand är det ju lika bra att han är "inne i det".
-daniel- skrev:Ja, Holm har varit en ruggigt trevlig överraskning på mig - men även Gustavsson har som sagt gjort det tämligen bra efter debutmatchen. Det är riktigt bra med lite konkurrens i backleden, personligen hoppas jag på en bänkning av Boumedienne när vi har full styrka och om han inte levererar.
Vore inte en dag för tidigt. Han skulle kunna så mycket bättre än han visar. Helt klart är att han har en hel del hockey i sig. Men hans övertro på den egna förmågan gör mig illamående. Slarvar i markeringsspelet gång efter annan och verkar alltid tycka att det är någon annans fel. Uppträder extremt nonchalant emellanåt.
Med en bänkning skulle kanske självinsikten öka något. Å andra sidan snackar vi Boumedienne nu. Killen som tycker att han skulle kunna gå in och förstärka NY Rangers alla dagar i veckan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm