Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Min dröm är att vi går upp i ES så att jag o många andra kan HÅNA detta ärkesvin Nilson varje gång vi möter HV! Detta är en dröm som jag hoppas slår in.
Marcus Judas Nilson!
Marcus Judas Nilson!
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Challe sa igår att han gjorde en tabbe med Otto värvningen och att det borde skötts bättre från hans håll. Har ingen kärlek för Mackan efter det han gjort men ingen rök utan eld, tror det inte gick helt 100 till där heller, så trist att det ska sluta såhär.
Skickat från min GT-I9305N
Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Verkar gå hyfsat bra för Weigel i Vallentuna, kanske skulle kunna prestera även här ?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kul att det går bra för Patrick Cehlin. 5+5 på 10 matcher i AHL. Kämpa!
Expert.
Har vi blivit något i stil med höghöjdsträning eller? Det verkar gå så jävla bra för alla som lämnar oss...
- SirDIFalot
Det går trögare för Zibanejad, Brodin, Norman mfl.JohanPez skrev:Har vi blivit något i stil med höghöjdsträning eller? Det verkar gå så jävla bra för alla som lämnar oss...
Expert.
Bombom, Almtorp, Carlsson (skadad), Kyle (skadad), Printz (kickad), M TjärnqvistSirDIFalot skrev:Det går trögare för Zibanejad, Brodin, Norman mfl.JohanPez skrev:Har vi blivit något i stil med höghöjdsträning eller? Det verkar gå så jävla bra för alla som lämnar oss...

Med andra ord, de som faktiskt var bra förra säsongen är fortfarande bra. De som inte var det är fortfarande inte det. Sen kan man lägga in sina personliga värderingar hur man vill, men faktum kvarstår att en del spelare var bra förra året

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jag förstod aldrig varför folk inte gillade Bombom. Men jag märker att väldigt få håller med mig väldigt sällan, så det är kanske inte så konstigt.
Jag gillade det mesta med Bombom. Spelet, attityden, tja det man ser som åskådare.
Jag gillade det mesta med Bombom. Spelet, attityden, tja det man ser som åskådare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Ojämnheten främst. Sedan har han ju likt Linkan "nonchalant" spelstil. För "the average fan" så ser han väldigt nonchalant ut. Även om det säkerligen inte var så.sensei skrev:Jag förstod aldrig varför folk inte gillade Bombom. Men jag märker att väldigt få håller med mig väldigt sällan, så det är kanske inte så konstigt.
Sen plågades han nog av att han mådde jävligt dåligt i Djurgården eftersom det är en sån illa skött föreningen.
Expert.
Sv: Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Visst lackade man totalt på honom till och från, väldigt ofta faktiskt. Tycker dock han fick oförtjänt mycket skit. Förutom ojämnheten som fanns där så gillade jag Bombom grymt mycket. Tyvärr nådde han ju aldrig upp till sin fulla potential, möjligtvis match 4-6 mot Luleå i slutspelet 2011. Fyfan vad han var bra då vill jag minnas.sensei skrev:Jag förstod aldrig varför folk inte gillade Bombom. Men jag märker att väldigt få håller med mig väldigt sällan, så det är kanske inte så konstigt.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Jag älskade Bombom. Fick skriva många försvarstal då. Just det där med nonchalans, som alla håller på med Erik nu. Vansinnigt. Försök inte ta soffexpertisen till en nivå ni inte klarar av 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Blomstrand gjorde Almtunas enda mål idag.
Hade känts bättre om han bara var utlånad.
Hade känts bättre om han bara var utlånad.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Fyfan säger jag bara, samtliga spelare borde ha spelat för DIF.
http://www.expressen.se/sport/hockey/st ... -tyskland/
http://www.expressen.se/sport/hockey/st ... -tyskland/
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Läser artikeln om Mackan Nilson i Sportbladet. Han verkar trivas oerhört bra, vilket jag förstår. Han pratar bland annat om att truppen brinner mer än någon annan har spelat i.
Det tror jag det. Skönt att slippa alldeles för många juniorer, slöa tränare och att behöva träna i MB-hallen. HV71 är kvalité rakt igenom. Stark, rutinerad trupp varje år som alltid är topp fyra.
Mackan Nilson var en riktig sopa ifjol och han bar oerhört stort ansvar i degraderingen. Någonstans tror jag dock att han har rätt i den här tvisten med DIF.
Det tror jag det. Skönt att slippa alldeles för många juniorer, slöa tränare och att behöva träna i MB-hallen. HV71 är kvalité rakt igenom. Stark, rutinerad trupp varje år som alltid är topp fyra.
Mackan Nilson var en riktig sopa ifjol och han bar oerhört stort ansvar i degraderingen. Någonstans tror jag dock att han har rätt i den här tvisten med DIF.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Nilson var en av våra bästa spelare förra året. Han var bra i KS också. Han var den enda förutom Tim som kunde hålla puck i mer än 5 sekunder i offensiv zon!Mäklaren skrev:Läser artikeln om Mackan Nilson i Sportbladet. Han verkar trivas oerhört bra, vilket jag förstår. Han pratar bland annat om att truppen brinner mer än någon annan har spelat i.
Sen om hans fejd med DIF. Jag vet inte men är det någon mer än jag som kan dra vissa paraleller med situationen med Garpenlöv? Och jag menar 2 liknande case på kort tid, är det någon mer än jag som tycker att det börjar osa katt?
Sen att han absolut inte var bra som ansikte utåt mot media/fans när det gick tufft är en helt annan sak.