Äsch det är Hardy som står för järnkaminerna, Hans namn ska altid sjungas. Allt en ligt min åsikt, men visst lite synd är det för Montén, men hans tid kommer nog?Slutspel skrev:En tanke om våra Järnkaminssånger!
Varför inte sjunga
Hardy Nilsson Järnkaminer - Hårde Hardys Järnkaminer och ibland växla och sjunga "den gamla" Johansson Järnkaminer - Monténs Järnkaminer? Då fokuserar vi mest på Hardy och ibland får de andra två va med på ett hörn!
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Är inte säker men jag tror det kommer bli krångligt för människor (speciellt sittplats)att fatta när bytet av ramsan sker, när den ska sjungas och vilken av ramsorna man ska sjunga. Ja, vi har en klackledare men den hörs nästan bara till nedre delen av klacken.Slutspel skrev:En tanke om våra Järnkaminssånger!
Varför inte sjunga
Hardy Nilsson Järnkaminer - Hårde Hardys Järnkaminer och ibland växla och sjunga "den gamla" Johansson Järnkaminer - Monténs Järnkaminer? Då fokuserar vi mest på Hardy och ibland får de andra två va med på ett hörn!
Jag tycker att den vi har nu är grymt stark och det var längesen det var så otroligt drag på den faktist!
Losing all hope was freedom.
Som sagt, blir nog problem för vissa när man måste växla mellan tre namn.
Men Montén förstår säkert, Hardy är huvudcoach och f.d. guldtränare i Djurgårn och Micke Johansson är ju en legendar.
Men Montén förstår säkert, Hardy är huvudcoach och f.d. guldtränare i Djurgårn och Micke Johansson är ju en legendar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
jag vill ha hunden leif oftare!
Någon annan som delar samma kärlek till leffe?
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Jag tycker den ramsan är fantastiskBIBO skrev:jag vill ha hunden leif oftare!

Men som flera säkert lagt märke till så är det de yngre generationerna (inklusive mig) som dominerar i klacken. Och hunden leif är en ramsa som är lite äldre, vilket bidrar till att många inte kan den och bara sätter sig ner..Om dom inte har kollat upp den som jag har gjort! . Nu säger jag inte att alla måste kunna varje ramsa osv, men Hunden leif är en ramsa som passar väldigt bra vid t.ex storsatsningar då det är mer blandade åldrar

Losing all hope was freedom.
Hunden Leif körs ju uteslutande när det är 4000 på Hovet och allmänt dålig stämning, något jag tycker är synd!
Jag gillar den, och det skulle vara fantastiskt att köra med 1500 pers i klacken, precis innan nedsläpp inför period 2/3 kanske?
Jag gillar den, och det skulle vara fantastiskt att köra med 1500 pers i klacken, precis innan nedsläpp inför period 2/3 kanske?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Undrar hur det går med säsongens storsatsning? Är det bestämt något eller har dom inte börjat med arbetet än?
Jag kan nästan med en 100% säker röst säga att Järnkaminernas storsatsning kommer att ske hemma mot Färjestad den andra Januari.Hawk skrev:Undrar hur det går med säsongens storsatsning? Är det bestämt något eller har dom inte börjat med arbetet än?
Storsatsningarna sker alltid vid nyår, och matchen mot Färjestad spelas nära nyår.
Sedan så är Färjestad en klassisk motståndare, därutav finns det hat mellan oss och Färjestad... Så att det finns väl egentligen inte någon bättre match att ha en storsatsning på än i matchen mot Färjestad?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Det stod i match programet att det är fbk som råkar ut för JK´s storsattsning
Ja, det är Järnkaminernas dag!Stocky skrev:Det stod i match programet att det är fbk som råkar ut för JK´s storsattsning
Bra det passar mig perfekt om det är den 2:a januari. Bara sätta sig i bilen och köra dom 50 milen 

Jag tillhör också den yngre generationen, men du kan ju inte mena att den ramsan är särskillt svår att lära sig? Om någon framme vid räcket får alla att sätta sig och börjar sjunga, 1man gick och såg.. så skulle alla hänga med senast vid 3man gick och såg...Raus skrev:Jag tycker den ramsan är fantastisk
Men som flera säkert lagt märke till så är det de yngre generationerna (inklusive mig) som dominerar i klacken. Och hunden leif är en ramsa som är lite äldre, vilket bidrar till att många inte kan den och bara sätter sig ner..Om dom inte har kollat upp den som jag har gjort! . Nu säger jag inte att alla måste kunna varje ramsa osv, men Hunden leif är en ramsa som passar väldigt bra vid t.ex storsatsningar då det är mer blandade åldrar
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Jag personligen gillar ramsan hunden leif, men problemet med den är att det är svårt att skapa tryck i den om man inte är jävligt många i klacken.
Dels för att det inte är en ramsa som man sjunger högt i jämfört med våra andra ramsor.
Sen så är den lite seg och långtråkig i längden, vilket gör att många inte orkar sjunga med, tyvärr.
Hunden Leif ska sjungas på storsatsningar!
Men inte på vanliga matcher... För att om man ska sjunga den så ska det sjungas ordentligt, inte halvdant.
Dels för att det inte är en ramsa som man sjunger högt i jämfört med våra andra ramsor.
Sen så är den lite seg och långtråkig i längden, vilket gör att många inte orkar sjunga med, tyvärr.
Hunden Leif ska sjungas på storsatsningar!
Men inte på vanliga matcher... För att om man ska sjunga den så ska det sjungas ordentligt, inte halvdant.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hey, jag är inte så frekvent fotbollsbesökare (ett par gånger i månaden och då på fina sittplats) men (äldre) klack på hockeyn och så här på "försäsongen" märks fortfarande fotbollsfolkets avtryck på hockeyklacken.
Det dök upp några kul grejer sist som jag antar kommer från bollen. Kan någon ge mig ett hantag på vad som sjöngs i det som lät som en variant av Cidinho & Doca - "Lucana"?
Arappapappa...
Tyckte det var lagom partaj över den.
Det dök upp några kul grejer sist som jag antar kommer från bollen. Kan någon ge mig ett hantag på vad som sjöngs i det som lät som en variant av Cidinho & Doca - "Lucana"?
Arappapappa...

ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
http://www.jarnkaminerna.se/sanger/para ... djurgardenseason skrev:Hey, jag är inte så frekvent fotbollsbesökare (ett par gånger i månaden och då på fina sittplats) men (äldre) klack på hockeyn och så här på "försäsongen" märks fortfarande fotbollsfolkets avtryck på hockeyklacken.
Arappapappa...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna