Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag skulle tippa på inte en spänn.
Att folk fortfarande sitter och grinar över fallet Fernholm...
Finns det ekonomiskt utrymme och att det inte inkräktar på andra värvningar så förstår jag inte varför man, av ren prestige och stolthet, ska nobba en VM-back.
Vad gäller hans löneanspråk anser jag att man ska vara ytterst försiktig i sina uttalanden, precis som i fallet Tellqvist, såvida man inte vet exakt vad spelaren kräver.

Finns det ekonomiskt utrymme och att det inte inkräktar på andra värvningar så förstår jag inte varför man, av ren prestige och stolthet, ska nobba en VM-back.
Vad gäller hans löneanspråk anser jag att man ska vara ytterst försiktig i sina uttalanden, precis som i fallet Tellqvist, såvida man inte vet exakt vad spelaren kräver.
Varför skulle vi vilja värva en hora som fernolm som knappt kan åka skrillor när timmy, Kyle och tjärna finns. Fernholm borde inte vara ett alternativ. Han har visat vilken jävla looser han är när han lämnar för att vinna titlar och fick han någon titel i plastköping? NEJ 

- -daniel-
Det som känns mest trist med den här soppan är att jag tror chansen att vi gör oss av med Lassen minskade med 95%. Kan inte se JJ jaga 3 nya backar (DT + Kyle + Mr.X). Det kommer inte ske...
Men tänk om lassen sticker. Och vi får in DT, TP och Kyle! Vilken jävla dröm.-daniel- skrev:Det som känns mest trist med den här soppan är att jag tror chansen att vi gör oss av med Lassen minskade med 95%. Kan inte se JJ jaga 3 nya backar (DT + Kyle + Mr.X). Det kommer inte ske...
- SirDIFalot
Visserligen aldrig sagt att man skulle ha in en ersättare för Lassen.-daniel- skrev:Det som känns mest trist med den här soppan är att jag tror chansen att vi gör oss av med Lassen minskade med 95%. Kan inte se JJ jaga 3 nya backar (DT + Kyle + Mr.X). Det kommer inte ske...
Fanns en backplats, nu försvinner Bartley.
Blir summa summarum att vi får in DT och Kyle är jag väldigt nöjd.
Expert.
Kyle alla dagar framför Bartley som verkar skriva på första bästa kontrakt.
- -daniel-
Fast spontant känns det som att vi nog hade försökt täcka upp med en till back (dvs Kyle) om Lassen hade dragit och ifall då Vic hade blivit kvar.SirDIFalot skrev:Visserligen aldrig sagt att man skulle ha in en ersättare för Lassen.-daniel- skrev:Det som känns mest trist med den här soppan är att jag tror chansen att vi gör oss av med Lassen minskade med 95%. Kan inte se JJ jaga 3 nya backar (DT + Kyle + Mr.X). Det kommer inte ske...
Fanns en backplats, nu försvinner Bartley.
Blir summa summarum att vi får in DT och Kyle är jag väldigt nöjd.
MEN om det slutar med DT + Klubertanz så är det naturligtvis kalas...
Annars har jag ökat mitt intresse för Bartley, skriver Nashville (som om jag förstått det korrekt har en bra backuppsättning) ett 2-års kontrakt med Vic så måste han ha gjort ett starkt intryck och vara en bättre back än vad jag trott.
Heh, återigen. Kyle gjorde EXAKT samma sak för ett år sen.Elajtaren skrev:Kyle alla dagar framför Bartley som verkar skriva på första bästa kontrakt.
Kom igen nu...
Tror personligen inte att vi får en spänn för Bartley heller.
I övrigt känns det som att Lassen nog kan försvinna oavsett Bartleys öden och det kommer likväl bara in två backar till i alla fall.
Det som oroar mig är snarast att vi får Tjränqvist och sedan väntar vi in Kyle, detta spricker, och vi står där med Lassen som en av våra 6 startbackar.
Det vore mindre kul.
I övrigt känns det som att Lassen nog kan försvinna oavsett Bartleys öden och det kommer likväl bara in två backar till i alla fall.
Det som oroar mig är snarast att vi får Tjränqvist och sedan väntar vi in Kyle, detta spricker, och vi står där med Lassen som en av våra 6 startbackar.
Det vore mindre kul.
Bara för att man lämnar DIF för en annan klubb där man enligt sig själv har bättre förutsättningar är man inte en hora. Sen att man borde prioritera andra spelare före Fernholm är väl en annan femma. Tycker det är så tragiskt när folk kastar ur sig skällsord till höger och vänster bara för att en spelare tidigare lämnat DIF. Det är vad jag tycker, sen får ni andra tycka vad ni vill.bastis7 skrev:Varför skulle vi vilja värva en hora som fernolm som knappt kan åka skrillor när timmy, Kyle och tjärna finns. Fernholm borde inte vara ett alternativ. Han har visat vilken jävla looser han är när han lämnar för att vinna titlar och fick han någon titel i plastköping? NEJ
- -daniel-
Håller med helt, delar den oron också. Känns ingen bra om det dröjer fööör länge med Kyle. Bättre så fall att försöka hugga efter någon annan, typ Timmy P.Kall-El skrev:Tror personligen inte att vi får en spänn för Bartley heller.
Det vore mindre kul.
Har inte Timmy sagt att han vill lira i KHL minst en säsong till och tjäna lite mer deg innan han flyttar hem?
Om man säljer sig för pengar tycker jag man är nån slags av horaSjöwall skrev:Bara för att man lämnar DIF för en annan klubb där man enligt sig själv har bättre förutsättningar är man inte en hora. Sen att man borde prioritera andra spelare före Fernholm är väl en annan femma. Tycker det är så tragiskt när folk kastar ur sig skällsord till höger och vänster bara för att en spelare tidigare lämnat DIF. Det är vad jag tycker, sen får ni andra tycka vad ni vill.bastis7 skrev:Varför skulle vi vilja värva en hora som fernolm som knappt kan åka skrillor när timmy, Kyle och tjärna finns. Fernholm borde inte vara ett alternativ. Han har visat vilken jävla looser han är när han lämnar för att vinna titlar och fick han någon titel i plastköping? NEJ

- SirDIFalot
Hans agent sa att det ser ut att bli KHL en säsong till.Kall-El skrev:Har inte Timmy sagt att han vill lira i KHL minst en säsong till och tjäna lite mer deg innan han flyttar hem?
Expert.