Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
JLindgren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JLindgren »

Det florera igår i diverse olika DIF-grupper. Därför jag undra om någon här hört något.
Berra

Inlägg av Berra »

JLindgren skrev:Det florera igår i diverse olika DIF-grupper. Därför jag undra om någon här hört något.
Ingen här verkar ha hört något. Vilka DIF-grupper hänvisar du till? Kan du länka om det finns på pränt så att vi kan bedöma trovärdigheten?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bluebrigade08 »

Känns som ryktet är mycket osäkert!?
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Rix

Inlägg av Rix »

Har inte heller hört något om Murray, men vi får se. Det måste innebära att Fernholm blir borta länge. Så länge vi har råd med en bra center är jag nöjd om vi förstärker i övrigt. Defensivt behövs det också förstärkas.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan ju vara så enkelt att Fernholm blir borta länge och Murray inser att det blir nog inget i NHL.
Kanske inte så dumt att lira i DIF då och dessutom få hjältestatus på kuppen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Larsson nedskickad till AHL igen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bluebrigade08

Larsson vore en drömvärvning. Vi saknar en första center.
YNWA

Inlägg av YNWA »

fidyekcoh skrev:
YNWA skrev:
Mattias_87 skrev:Har vi någon aning om vad Engqvist tjänar där borta? Fast det är väl deras 13% plattskatt som är den stora skillnaden.
Han tjänar bra, väldigt bra.

Finns stor chans att vi får se honom i de rätta färgerna nästa år..
Lite motsägelsefullt inlägg. Vad pekar på att han skulle vända hem redan? Fortsätter han som nu lär väl nhl rycka i honom igen. Vi kommer ju inte vara i närheten av att betala vad han tjänar heller.

Verkar ju även som man letar långsiktig lösning med en förstecenter på annat håll.
Beror på hur man ser det. Det finns andra saker som spelar in förutom pengar. Du kan nog gissa själv vad.

Schweiz är dock ett hett alternativ, tyvärr. Annars ligger vi bra till.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Engqvist är alldeles för bra. Troligtvis en av Europas bästa centrar just nu! Fortsätter det så är han i NHL nästa säsong. Om inte, så lär han få ett ännu bättre avtal av en större KHL-klubb.
Bluebrigade08

Manijock skrev:Engqvist är alldeles för bra. Troligtvis en av Europas bästa centrar just nu! Fortsätter det så är han i NHL nästa säsong. Om inte, så lär han få ett ännu bättre avtal av en större KHL-klubb.
Ja det gäller vara realist också. Men Larsson känns inte helt omöjlig som Engqvist gör
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-shl/

Om vi bara hade haft mer stålar... (Rajala)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Ja det vore ju något. Tror däremot inte HV är intresserade, dom har ju redan ett fungerande lag, fast kanske alltid vill spetsa till lite. Rajala är nog extremt dyr.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

En del väljer pengar för allt annat. En del väljer pengar upp till en viss ålder eller under ett visst tag före allt annat. För en del är trivsel viktigast och det sociala.

Utifrån det tror jag vi omöjligt kan veta hur alla spelare resonerar. I princip skulle alla spelare kunna vara Aktuellt om de väljer trivsel och det sociala före pengar.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

sparwen skrev:En del väljer pengar för allt annat. En del väljer pengar upp till en viss ålder eller under ett visst tag före allt annat. För en del är trivsel viktigast och det sociala.

Utifrån det tror jag vi omöjligt kan veta hur alla spelare resonerar. I princip skulle alla spelare kunna vara Aktuellt om de väljer trivsel och det sociala före pengar.
Med det sagt så behöver ju inte alla spelare trivas i en stad stor som Stockholm, men jag är med på vad du menar :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Stulle skrev:
sparwen skrev:En del väljer pengar för allt annat. En del väljer pengar upp till en viss ålder eller under ett visst tag före allt annat. För en del är trivsel viktigast och det sociala.

Med det sagt så behöver ju inte alla spelare trivas i en stad stor som Stockholm, men jag är med på vad du menar :)
Nä, absolut är det så.

Har ni förresten hört på podden hockeytorsk där de intervjuar Sörensen?
Hur bra han trivdes direkt när han kom till Djurgården, hur dåligt han tyckte det var i Södertälje.

Även den typen av faktorer spelar in, liksom speltid osv.
Det händer så mycket bakom kulisserna som vi inte har en aning om.
Using Tapatalk
Låst