Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Tråkigt och helt rätt på samma gång, han är på tok för dålig för SHL och sitter på dyr lön, han kommer alltid vara en av oss ändå!
Silly Season 2025/26
Tycker det är lite märkligt att man inte kört mer med Brodda under säsongen. Hade velat se honom betydligt mer än Costmar, Grewe och Ylönen. Men men, har har vairt på nergånde under flera säsonger. Han behöver ha sitt riviga spel och jobba 110% för att vara bra. Tyvärr verkar han inte riktigt orka det i samma utsträckning längre.
Silly Season 2025/26
Enligt hockeynews är det INTE ett lån, utan permanent övergång.

Och enligt vissa så fick Ylönen aldrig chansen hos oss medan Brodin fått för många chanser denna säsongtomten skrev: ↑2026-02-02 11:23:42Tycker det är lite märkligt att man inte kört mer med Brodda under säsongen. Hade velat se honom betydligt mer än Costmar, Grewe och Ylönen. Men men, har har vairt på nergånde under flera säsonger. Han behöver ha sitt riviga spel och jobba 110% för att vara bra. Tyvärr verkar han inte riktigt orka det i samma utsträckning längre.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Står lån här. Antar att vi står för majoriteten av lönen fortsatt, vore konstigt annars?Osten östlund skrev: ↑2026-02-02 11:04:56Lån?Jim Morrison skrev: ↑2026-02-02 07:25:50 Daniel Brodin helt klar för Björklöven nu och ansluter idag måndag enligt Sanny och Svensson.
Lån över resten av säsongen.
"Brodin väljer nu att tillsammans med Djurgården AVSLUTA sitt kontrakt, som sträckte sig säsongen ut."
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -sasongen/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
antondahlback
Silly Season 2025/26
Läser man på lövens hemsida låter det som en övergång och inte ett lån.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Ja, okej, det skulle ju vara väldigt vänligt gjort av Björklöven i sådana fall.antondahlback skrev: ↑2026-02-02 11:44:44 Läser man på lövens hemsida låter det som en övergång och inte ett lån.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Vi betalar INGEN lön fortsättningsvis varken för Brodda eller Ylönen eller Modo backen
Jag Tycker Wiken kan klargöra för samtliga som lämnat
Så folk slutar gissa !!!!!
Pugnt slut !
Jag Tycker Wiken kan klargöra för samtliga som lämnat
Så folk slutar gissa !!!!!
Pugnt slut !
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Även om det är en del tur med Ylönen så är det bra manövrerat av Wiken. Vi blir av med drygt 500k/månad resten av säsongen på Ylönen, Berg och Brodin ut utan behållen lön.
Tråkigt slut för Brodin-Järnkamin men jag ser det som att det egentligen tog slut på Hovet förra våren. Speltiden i den rollen som 14-15e fw måste ges till juniorer i detta skede i stället.
Sen har vi ju enormt utrymme att agera om något intressant blir löst, vilket inte är någon garanti. Annars hjälper det nästa års budget.
Tråkigt slut för Brodin-Järnkamin men jag ser det som att det egentligen tog slut på Hovet förra våren. Speltiden i den rollen som 14-15e fw måste ges till juniorer i detta skede i stället.
Sen har vi ju enormt utrymme att agera om något intressant blir löst, vilket inte är någon garanti. Annars hjälper det nästa års budget.
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Ser det med så. Wikegård har väntat, respektive klubbar har blivit "desperata ".dr111DIF skrev: ↑2026-02-02 11:58:51 Även om det är en del tur med Ylönen så är det bra manövrerat av Wiken. Vi blir av med drygt 500k/månad resten av säsongen på Ylönen, Berg och Brodin ut utan behållen lön.
Otroligt bra.
Då är det bara Hävelid och ev. Ragge vi betalar pengar?
Gissningsvis har Berg o Brodin gått ner i lön. Men säkert fått med bra bonusar. Berg fick ju även + 1år.
Silly Season 2025/26
MoDo har både panik och deg, han kan nog ha fått sina ca 100k även där. Men bra löst i alla tre fall hursom. Inte en sportmössa att Löven betalar 175k för Brodin åtminstone.Osten östlund skrev: ↑2026-02-02 12:02:02Ser det med så. Wikegård har väntat, respektive klubbar har blivit "desperata ".dr111DIF skrev: ↑2026-02-02 11:58:51 Även om det är en del tur med Ylönen så är det bra manövrerat av Wiken. Vi blir av med drygt 500k/månad resten av säsongen på Ylönen, Berg och Brodin ut utan behållen lön.
Otroligt bra.
Då är det bara Hävelid och ev. Ragge vi betalar pengar?
Gissningsvis har Berg o Brodin gått ner i lön. Men säkert fått med bra bonusar. Berg fick ju även + 1år.
Silly Season 2025/26
Är ju otroligt mycket pengar vi frigör genom att bli av med dessa spelare. Inte undra på att Wiken gick ut i media och flexade med att vi kan köpa vem som helst.
Både Brodin och Ylönen hade väl runt 200k i månaden, Berg 120k.
Både Brodin och Ylönen hade väl runt 200k i månaden, Berg 120k.
Silly Season 2025/26
Skönt att vi blir av med en till enorm lönepost (sen vet jag inte om det finns några andra utgifter knutna till kontrakte på individuell nivå) men tråkigt att Brodda - en riktig Järnkamin - fick ett sånt antiklimax till avslutning.
Sen undrar man ju vart Brodda går in i Björklövens uppställning i dagsläget förutom som fjärdeline-/extraforward? Dessutom lär de ju KNAPPAST punga ut i närheten av den lön han hade hos oss.
Well, inte vårt problem.
Sen undrar man ju vart Brodda går in i Björklövens uppställning i dagsläget förutom som fjärdeline-/extraforward? Dessutom lär de ju KNAPPAST punga ut i närheten av den lön han hade hos oss.
Well, inte vårt problem.
Senast redigerad av Limp den 2026-02-02 13:45:54, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2025/26
Innebär det här att vi har någon på väg in?