Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Känns som vi verkligen måste signa Printz, vi behöver en tuff back där bak.
-
Snälla, David. STANNA!
La märke till en grej Challe sa idag med, det var nån som frågade: "Är truppen spikad eller är någon påväg in?".
Hans svar va: "Truppen är spikad och det är ingen påväg in, vi har en hel del spelare!"
Då måste han ju mena att om Printz stannar så löser dem det, men om han sticker så går sista platsen till junior som är "bäst för dagen"?
Måste då betyda att Bibic är struken, eller är det någon som vet nåt mer?
Hans svar va: "Truppen är spikad och det är ingen påväg in, vi har en hel del spelare!"
Då måste han ju mena att om Printz stannar så löser dem det, men om han sticker så går sista platsen till junior som är "bäst för dagen"?
Måste då betyda att Bibic är struken, eller är det någon som vet nåt mer?
Hålller med dig !! Har vi inte tillräckligt med penagar nu så tycker jag att man skall vänta ett tag och i såfall lägga dom pengar på en utvecklingsbar spelare (back eller forward ) som kanske behövs bäst då vid det tillfället !!SirDIFalot skrev:Ser inte hur vi ska kunna lösa det utan pengar tyvärr .#87 skrev:Inget nytt om Printz, men Challe nämnde att de ska ha en avstämning imorgon. Allt beror på Printz, huruvida han kan tänka sig att stanna eller inte, Challes budget är slut, men skulle det bli ett ja från David så skulle man försöka lösa det.
Tror knappast att ens Challe skulle plocka in en spelare på tray-out kontrakt på två matcher om budgeten är slut, utan det finns säkert pengar avsatta för att signa Printz om dom kommer överens eller så finns det sponsorer som går in med en viss del.#87 skrev:Inget nytt om Printz, men Challe nämnde att de ska ha en avstämning imorgon. Allt beror på Printz, huruvida han kan tänka sig att stanna eller inte, Challes budget är slut, men skulle det bli ett ja från David så skulle man försöka lösa det.
Så kan det givetvis vara !!Tuzzen skrev:Tror knappast att ens Challe skulle plocka in en spelare på tray-out kontrakt på två matcher om budgeten är slut, utan det finns säkert pengar avsatta för att signa Printz om dom kommer överens eller så finns det sponsorer som går in med en viss del.#87 skrev:Inget nytt om Printz, men Challe nämnde att de ska ha en avstämning imorgon. Allt beror på Printz, huruvida han kan tänka sig att stanna eller inte, Challes budget är slut, men skulle det bli ett ja från David så skulle man försöka lösa det.
Tuzzen skrev: Tror knappast att ens Challe skulle plocka in en spelare på tray-out kontrakt på två matcher om budgeten är slut, utan det finns säkert pengar avsatta för att signa Printz om dom kommer överens eller så finns det sponsorer som går in med en viss del.

Svar nej, om ni lyssnade igår på Challe så sa han exakt så här: Jag har spenderat alla pengar som var avsatta för spelarbudget, det finns inte en krona kvar. OM det skulle vara så att Printz vill lira med oss så måste pengarna komma in från någon annan stans, dvs nån form av extern investor eller liknande.Göran skrev:Så kan det givetvis vara !!Tuzzen skrev:Tror knappast att ens Challe skulle plocka in en spelare på tray-out kontrakt på två matcher om budgeten är slut, utan det finns säkert pengar avsatta för att signa Printz om dom kommer överens eller så finns det sponsorer som går in med en viss del.#87 skrev:Inget nytt om Printz, men Challe nämnde att de ska ha en avstämning imorgon. Allt beror på Printz, huruvida han kan tänka sig att stanna eller inte, Challes budget är slut, men skulle det bli ett ja från David så skulle man försöka lösa det.
Dock sa han att "jag hoppas vi kan lösa det i så fall", men det är stor skillnad på att hoppas och att ha pengar kvar i budgeten! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tråkigt om så är fallet, Printz tycker jag har skött sig mycket väl under dessa två matcher. Att han pucklade på en finne som kört in i Mattson gjorde knappast att han sjönk i min akting, snarare tvärt om.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Sa han det när han satt som kommentator under sändningen igår? I sf missade jag det eftersom jag var på hovet.captcash skrev:Svar nej, om ni lyssnade igår på Challe så sa han exakt så här: Jag har spenderat alla pengar som var avsatta för spelarbudget, det finns inte en krona kvar. OM det skulle vara så att Printz vill lira med oss så måste pengarna komma in från någon annan stans, dvs nån form av extern investor eller liknande.Göran skrev:Så kan det givetvis vara !!Tuzzen skrev:Tror knappast att ens Challe skulle plocka in en spelare på tray-out kontrakt på två matcher om budgeten är slut, utan det finns säkert pengar avsatta för att signa Printz om dom kommer överens eller så finns det sponsorer som går in med en viss del.#87 skrev:Inget nytt om Printz, men Challe nämnde att de ska ha en avstämning imorgon. Allt beror på Printz, huruvida han kan tänka sig att stanna eller inte, Challes budget är slut, men skulle det bli ett ja från David så skulle man försöka lösa det.
Dock sa han att "jag hoppas vi kan lösa det i så fall", men det är stor skillnad på att hoppas och att ha pengar kvar i budgeten! :/
Eftersom spelarbudgeten tydligen är slut, och att han tar in Printz på tray- out för två matcher och inte har undersökt den finansiella biten innan så är det ett jävligt konstigt beslut av Challe ytterliggare en gång, Han har haft gott om tid att undersöka den saken eftersom Printz har tränat flera veckor på is med laget.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Vi (Djurgardshjalpen) erbjudit vår hjälp men har f.n för magra resurser för att signa Printz.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Hur mycket för magra?BaronVonDif skrev:Vi (Djurgardshjalpen) erbjudit vår hjälp men har f.n för magra resurser för att signa Printz.
- diftobbe89
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Skit också, riktigt jävla as skit.BaronVonDif skrev:Vi (Djurgardshjalpen) erbjudit vår hjälp men har f.n för magra resurser för att signa Printz.
Utan Printz eller någon annan duktig defensiv back är vårt försvar allt annat en stabilt, kommer aldrig hålla.
Spela fult
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för
Vi har 120k, har inga siffror på hur mycket Printz vill ha eller hur mycket DIF har kvar i kassan.#87 skrev:Hur mycket för magra?BaronVonDif skrev:Vi (Djurgardshjalpen) erbjudit vår hjälp men har f.n för magra resurser för att signa Printz.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Skulle vilja säga, utan att hårdra det hela att hela vår jävla säsong kan mycket väl hänga på om vi får in Printz eller inte. Inte för att han är såpass jävla dominant utan för att om vi skulle få honom så har vi åtminstone en back man kan lita på står upp när det blåser, och som alltid gör sitt jobb. Det är EN spelare, men det är 100% fler än vad vi haft de senaste säsongerna. Dessutom så är Printz en spelare som får med övriga laget i form av klockrena stenhårda proppar över hela banan. Med Ölvestad borta så har vi inte en endaste sådan karaktär. Ahlén och Hank är inte i närheten av den rollen.
Vår backuppsättning håller låg allsvensk klass ändå, låt oss INTE tappa den enda som gör att den inte är katastrofal. Och nej jag överdriver då rakt inte. Tämligen övertygad om att jag kommer få rätt i slutändan ännu en gång

Vår backuppsättning håller låg allsvensk klass ändå, låt oss INTE tappa den enda som gör att den inte är katastrofal. Och nej jag överdriver då rakt inte. Tämligen övertygad om att jag kommer få rätt i slutändan ännu en gång