Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2025-04-09 10:39:46 Mycket svårt att se Gidlöf bli inkallad för att inte spela.
Ja, kanske det.
Tänker annars att man börjar med Hävelid.
Tycker han verkar ha rätt rejäla nerver , sedan hade han en mindre lyckad kväll igår med en rejäl tavla på det.

Att ställa Gidlöf direkt blir lite som "bära eller brista", ganska desperat. Önskar att vi inte ser situationen så utan att vi fattar att alla måste steppa upp och höja sig. Utespelarna sög och inte minst backarna, men det där hänger ju också ihop med forwards.
Jag tänker att man såg hur offside Andren såg ut ( har inte spelat alls på slutet) och vill ha in en andraslips som är inne i match-mode.

Gissar att Hävelid börjar och Gidlöf som tvåa.

Tillägg: Jag har inget större emot att testa Gidlöf om det är vad tränarna anser vara det bästa valet. Men inget lätt val i mina ögon.
De som snackar med Gidlöf känner ju av hur han ser på saken. Är ju inte bara att ställa sig i en avgörande match om i ett nytt lag.
Hoppas han tillhör de med ballar av stål, kliver in i kassen, spikar igen och blir historisk.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2025-04-09 11:39:17 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... an-leksand

Jaha. Nähä. Kan bli väldigt kostsamt.
Väldigt tydligt:
– Han stannar i Dalarna.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-04-09 11:47:48
Jim Morrison skrev: 2025-04-09 10:39:46 Mycket svårt att se Gidlöf bli inkallad för att inte spela.
Ja, kanske det.
Tänker annars att man börjar med Hävelid.
Tycker han verkar ha rätt rejäla nerver , sedan hade han en mindre lyckad kväll igår med en rejäl tavla på det.

Att ställa Gidlöf direkt blir lite som "bära eller brista", ganska desperat. Önskar att vi inte ser situationen så utan att vi fattar att alla måste steppa upp och höja sig. Utespelarna sög och inte minst backarna, men det där hänger ju också ihop med forwards.
Jag tänker att man såg hur offside Andren såg ut ( har inte spelat alls på slutet) och vill ha in en andraslips som är inne i match-mode.

Gissar att Hävelid börjar och Gidlöf som tvåa.

Tillägg: Jag har inget större emot att testa Gidlöf om det är vad tränarna anser vara det bästa valet. Men inget lätt val i mina ögon.
De som snackar med Gidlöf känner ju av hur han ser på saken. Är ju inte bara att ställa sig i en avgörande match om i ett nytt lag.
Hoppas han tillhör de med ballar av stål, kliver in i kassen, spikar igen och blir historisk.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... an-leksand
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Säsongen 2024/25

Inlägg av Hepsnastian »

Jag tror att det här med Gidlöf snarare skulle ge effekt i form utav en injektion, sen är det fortfarande upp till dom övriga i laget å se till att producera. Gidlöf kan dock (om han levererar) vara det där lille extra som behövs för att stänga/vinna matcher. Eller stå på huvudet när det behövs som mest, i typ BP.

Hävelid har gjort det bra, men han är hårt matchad. Och förlusten igår samt i söndags var pga vår oförmåga att göra mål i 5v5 samt alla miljoner ppn vi haft.
Andrén är färdig. Punkt.

Jag litar på att wiken o co har gjort ett bra drag. (Om han nu kommer dvs)
Senast redigerad av Hepsnastian den 2025-04-09 11:52:06, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

God natt!
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Osten östlund skrev: 2025-04-09 11:51:02 God natt!
Sov gott!
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

Osten östlund skrev: 2025-04-09 10:47:50
Sjävklart, avbröt han porrsurfandet sent igår kväll? När Wiken ringde. För att istället åka bil 3 timmar mitt i natten. Sedan stå och öppna båsdörren i lilla Beirut. Knappast!

Tror inte Hävelid/Andren varken orkar eller vill stå imorgon!
Såklart surfandet avbröts när WIken ringde, är väl fortfarande ADSL där ute på landsbygden.
It's easier to be an asshole to words than to people
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Då får vi ställa in oss på att försöka vinna med minst 20 skott mer imorgon också då. Slänga oss och täcka skott i mittzonen. Skapa minst 15 chanser fler .... Kul match för Hävelid att kliva ut i. Inga Djurgårdare på läktarna iom historisk match i fotbollen. Bara kebabtekniker som har livets fest och allt att vinna.

Bra utgångsläge. Pinsamt!
Pettsson
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Pettsson »

Besviken med beslutet att vi inte ringde in Gidlöf redan efter Mora serien. Men det som verkligen gör mig galen är när vår huvudtränare står och blåljuger till pressen. "Vi har bra målvakter. Vi tycker att Hugo har spelat kanon och jag känner mig jäkligt trygg med att han kommer att kliva in och göra ett bra jobb i morgon, säger Robert Kimby"

Vad skickar det här för signaler till oss supportrar egentligen? Hur svårt kan det egentligen vara att bara säga " Nu går vi med Hugo och Viktor resten av serien" punkt.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Ledningen måste väl spela Hävelid då de redan förlängt med honom av någon anledning.

Kan inte tappa ansiktet nu...det är det viktiga.

Tror ingen kan argumentera emot att vi redan hade vunnit den här serien om vi bytt målvakter med SSK.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Skulle kännas som ett stort debacle om vi slås ut i morgon. Alla drömmar går i kras o det kommer bli rätt många citronbittra inlägg på forumet o tunnan med tjära o lådan med fjädrar står redo på Globentorget. Känns otroligt tråkigt som Djurgårdare att vi inte kan prestera bättre när det verkligen gäller. Många i organisationen har jobbat stenhårt för att vi äntligen har årets chans o lämna hockeyns bakgård. Men den mentala styrkan verkar inte finnas och återigen bli vårt fall. Men som sagt. Laget har nu på sig o vända detta o visa djurgårdsanda o visa att en Djurgårdare står alltid upp i med o motvind…
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Vikas skrev: 2025-04-09 12:19:06 Ledningen måste väl spela Hävelid då de redan förlängt med honom av någon anledning.

Kan inte tappa ansiktet nu...det är det viktiga.

Tror ingen kan argumentera emot att vi redan hade vunnit den här serien om vi bytt målvakter med SSK.
Jepp viktigare än 50 mille!

Får se fram emot i Augusti, när en brunbränd Wikegård. Skickar ut ett nytt avsnitt av, informerar. Samt berättar om processen!
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Går vi inte upp så har vi faktiskt en chans till nästa säsong, beroende på hur Wiken formerar laget dvs. Modo har tappat hela sin stomme i stort sett, dom måste bygga ett helt nytt lag. HV och Brynäs hade kvar sin stomme och kunde därför gå upp direkt. Modo kommer inte att kunna köpa ihop ett lag och tro att allt rullar på, nya miljöer, nya ansikten, nytt spelsystem, det sätter du inte bara ihop så där.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Buford skrev: 2025-04-09 12:33:42 Går vi inte upp så har vi faktiskt en chans till nästa säsong, beroende på hur Wiken formerar laget dvs. Modo har tappat hela sin stomme i stort sett, dom måste bygga ett helt nytt lag. HV och Brynäs hade kvar sin stomme och kunde därför gå upp direkt. Modo kommer inte att kunna köpa ihop ett lag och tro att allt rullar på, nya miljöer, nya ansikten, nytt spelsystem, det sätter du inte bara ihop så där.
Av övriga semi lag som är kvar. Så har vi lagt ca:

-10 mille mer än ssk.
-12-13 mer än råtta.
- Bik, vad kan det vara runt 15 mille?

Modo har bra ekonomi
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Donkels-3.0 »

Tack för den här säsongen Wiken du har gjort mycket rätt men målvaktsgate tenderar att bli en flopp
Skriv svar