Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Tror både Thore och Dick värvas för att:
1. Marknaden för topp är dålig och de som finns vill till klubbar där man har chans att vinna något.
2. Vi behöver få in lugn och rutin i truppen. Båda spelarna har så klart tappat i tempo men kan kanske bidra med att kunna hålla i pucken istället för att skvätta iväg den som vi gör nu.
3. Ledarskapet/ stämningen
Säga vad man vill om Sören men han är inte direkt en feelgood ledare. Ser konstant skitsur ut.
1. Marknaden för topp är dålig och de som finns vill till klubbar där man har chans att vinna något.
2. Vi behöver få in lugn och rutin i truppen. Båda spelarna har så klart tappat i tempo men kan kanske bidra med att kunna hålla i pucken istället för att skvätta iväg den som vi gör nu.
Säga vad man vill om Sören men han är inte direkt en feelgood ledare. Ser konstant skitsur ut.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man får ändå säga att den enskilt VIKTIGASTE värvningen trots han är i organisationen är K G. Lyckas han tillsammans med laget ro SHL-kontraktet i hamn så ska karln hyllas STORT. Lika mycket som Pontus Åberg ska påminnas vilken svikare han är för tid o evigt.
Kämpa DIF
Kämpa DIF

Enligt MrMadhawk var ju DIF och Storhamar ganska långt ifrån varandra igår kväll. Kan ju iof vara Storhamar som försöker kräma ur det lilla sista rent ekonomiskt också
- Jim Morrison
Vi vill ha Thoresen, Thoresen vill till oss men Storhamar vägrar släppa honom. Enligt rykten kräver dom ”orimliga” summor.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
-
jag tycker nog man ska vara lite sur när man är fokuserad på en viktig match man vill vinna.EspenK skrev: ↑2022-01-09 10:23:32 Tror både Thore och Dick värvas för att:
Men om du hellre ser en någon som tuggar tuggummi med öppen mun och skriker och jiddrar med domarn så må det vara ditt val men
jag tycker absolut inte det är bättre.
Det där med att marknaden är tunn håller jag inte med om. Det känns som en floskel för att ursäkta att man inte kan värva P.G.A Jockes skit.
Soppan med Videll har gjort att ingen har förtroende för oss.
Man var giriga och griniga i förhandlingarna med Dima och Åberg...
Spelare finns på Marknaden men vårt(Jockes) agerande har gjort att vi har grävt vår egen grav.
Att spelare inte finns på marknaden är bara skitsnack för att man inte vill betala det bra spelare som kan göra skillnad vill ha och nu har vi panik för att transferfönstrena börjar stänga...... LÄGG RÄTT PENGAR PÅ RÄTT SPELARE.....Jag skiter i om vi kan få DICK för 60K i månaden OM vi inte försökt få David Krejci för 350K
-
Fyfan va osköna, de ska ju fan vara glada att han ens kommer hem och varvar ner i deras jävla B-liga.Jim Morrison skrev: ↑2022-01-09 10:46:32 Vi vill ha Thoresen, Thoresen vill till oss men Storhamar vägrar släppa honom. Enligt rykten kräver dom ”orimliga” summor.
-
Kan han inte bara göra en Ahlholm så måste de kicka honomAlltidoavsettDIF skrev: ↑2022-01-09 13:04:39Fyfan va osköna, de ska ju fan vara glada att han ens kommer hem och varvar ner i deras jävla B-liga.Jim Morrison skrev: ↑2022-01-09 10:46:32 Vi vill ha Thoresen, Thoresen vill till oss men Storhamar vägrar släppa honom. Enligt rykten kräver dom ”orimliga” summor.
-
Verkligen! En av Norges bästa spelare någonsin. Visa lite tacksam och låt honom få avsluta i DIF.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2022-01-09 13:04:39Fyfan va osköna, de ska ju fan vara glada att han ens kommer hem och varvar ner i deras jävla B-liga.Jim Morrison skrev: ↑2022-01-09 10:46:32 Vi vill ha Thoresen, Thoresen vill till oss men Storhamar vägrar släppa honom. Enligt rykten kräver dom ”orimliga” summor.
- Lee Harvey Oswald
Är ungefär lika insatt i Norsk hockey som i deras längdskidåkning, dvs inte alls.
Men att göra poäng i Norska förstaligan, är det ungefär "lika svårt" som att göra det i tex Värmdö HC?
Känns så otroligt oskönt att DIF numera endast kan locka hit spelare som ingen annan vill ha......eller som redan avslutat sin aktiva karriär
Men att göra poäng i Norska förstaligan, är det ungefär "lika svårt" som att göra det i tex Värmdö HC?
Känns så otroligt oskönt att DIF numera endast kan locka hit spelare som ingen annan vill ha......eller som redan avslutat sin aktiva karriär
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
Man kan ju tycka att med tanke på hur lojal Thoresen varit mot Storhamar och spelat där i många år så hade dom kunnat återgälda tjänsten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Verkligen. Nu vet jag inte hur deras seriesystem fungerar men som jag läser det kommer dom varken åka ur eller vinna guld, ligger typ mitt i ingenmansland. Dessutom är det väl Thoresens sista år på kontraktet?Jim Morrison skrev: ↑2022-01-09 14:12:32 Man kan ju tycka att med tanke på hur lojal Thoresen varit mot Storhamar och spelat där i många år så hade dom kunnat återgälda tjänsten.
svar ja.Glory1 skrev: ↑2022-01-09 14:17:17Verkligen. Nu vet jag inte hur deras seriesystem fungerar men som jag läser det kommer dom varken åka ur eller vinna guld, ligger typ mitt i ingenmansland. Dessutom är det väl Thoresens sista år på kontraktet?Jim Morrison skrev: ↑2022-01-09 14:12:32 Man kan ju tycka att med tanke på hur lojal Thoresen varit mot Storhamar och spelat där i många år så hade dom kunnat återgälda tjänsten.
Surt, såg fram emot en bekräftelse på Thore.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Släpp sargen, norrbaggar. Ni är helt irrelevanta.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer