Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Blir förmodligen ingen Larsson om DIF insisterar på att han ska signa 1,5 år. Buffalo gillar inte den idén alls och Johan själv skulle föredra att signa året ut bara.
Expert.
Larsson säsongen ut och sen in med Engqvist skulle kännas helt okej.
- SirDIFalot
Lander kanske är villig att signa 1,5 år? Dom kanske går efter han då. Jag vågar inte alls räkna me dEngqvist för övrigt. Det går FÖR BRA för honom i KHL nu.Enbom skrev:Larsson säsongen ut och sen in med Engqvist skulle kännas helt okej.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SirDIFalot skrev:Lander kanske är villig att signa 1,5 år? Dom kanske går efter han då. Jag vågar inte alls räkna me dEngqvist för övrigt. Det går FÖR BRA för honom i KHL nu.Enbom skrev:Larsson säsongen ut och sen in med Engqvist skulle kännas helt okej.
Känns som du summerade situationen väldigt bra där.
Skulle det bli Anton Lander så är det en riktigt vass värvning, framförallt om det blir även över nästa år.
Hur har det gått för honom senaste tiden?SirDIFalot skrev:Lander kanske är villig att signa 1,5 år? Dom kanske går efter han då. Jag vågar inte alls räkna me dEngqvist för övrigt. Det går FÖR BRA för honom i KHL nu.Enbom skrev:Larsson säsongen ut och sen in med Engqvist skulle kännas helt okej.
Minns inte riktigt hur han var som spelare. Allround, hyfsat stor, bra ledare typ. Ingen poängspruta?
Ante gör det rätt bra i ett mediokert KHL-lag. Atlant skulle väl spela jämnt med oss ungefär. Det återstår att se hur långlivade Atlant blir i KHL - det har varit ekonomiska problem där i flera år...
Är inte Larsson en spelartyp som skulle passa oss bättre?
Just nu känns det som att det kortsiktiga, alltså den säsong måste gå före tänket inför kommande säsonger.
Just nu känns det som att det kortsiktiga, alltså den säsong måste gå före tänket inför kommande säsonger.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Hållet med. Säsongen handlar enbart om att spela kvar i SHL nästa säsongKall-El skrev:Är inte Larsson en spelartyp som skulle passa oss bättre?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag brukar inte gilla kortsiktiga lösningar, oavsett om det handlar om min yrkesroll eller saker som gäller min största hobby hockey - men tror banne mig du har rätt här; man borde ha som första prio att få in en spelare som framförallt gör ett bra jobb den här säsongen för att liksom överleva.Kall-El skrev:Är inte Larsson en spelartyp som skulle passa oss bättre?
Tror inte vi dissar Johan Larsson bara för han bara vill spela säsongen ut om vi inte har något annat på g(typ Lander).
Centern vi letat efter!
Hoppas det stannar vid träningar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Kan inte handla om något annat än att vi har för många sjuka spelare och juniorer som är borta på landslagsuppdrag.
Samtidigt, varför skulle inte t.ex. Lander kunna göra det jobbet också? Nu har jag lite för dålig koll på någon av just dessa två herrar för att kunna säga vad som distinkt skulle skilja dom åt som skulle göra att vi åkte ut istället för att stanna i SHL (lite lätt hårddraget-daniel- skrev:Jag brukar inte gilla kortsiktiga lösningar, oavsett om det handlar om min yrkesroll eller saker som gäller min största hobby hockey - men tror banne mig du har rätt här; man borde ha som första prio att få in en spelare som framförallt gör ett bra jobb den här säsongen för att liksom överleva.Kall-El skrev:Är inte Larsson en spelartyp som skulle passa oss bättre?