Säsongen 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av daaviid »

klintan85 skrev: ↑2026-09-28 15:42:39 Att Krüger är skadad igen det känns rätt logiskt men att Hudon är borta igen. En av få som har sett bra ut i inledningen. Hoppas bara att det är någon typ av trötthet och inte samma problem igen.
Hudon är nog inte skadad, vilar bara då det är mycket hockey just nu. Är min gissning får jag tillägga. Dumt att överbelasta direkt.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 2026/27

Inlägg av Doyle 1 »

Läste intervjun på Appen med Kimby. Är det bara jag som tycker det låter uppgivet. De problem Kimby beskriver har vi levt med i allsvenskan o förra säsongen i SHL. Börjar bli tjatigt o höra förklaringarna till den uselhet spelet visats på isen. Är fasen genuint orolig hur detta kommer o sluta. Visar vi nu på torsdag noll förbättring o fortsätter på den inslagna vägen med hönsgård i egen zon o sargklistring i anfallszon ger jag fasen upp att det blir förändring. Kimby verkar tro att hans spelide är det som slutligt bär frukt. Så hans envishet kommer att bita oss i röven. Men avvaktar nu Färjestad o Fiskmatcherna. Ett ytterligare scenario är att ju sämre vi presterar på isen så blir publiktappet smärtsamt. Var ju det VD:n i DIF hade mardrömmar om.
Men hoppas nu på förbättring..Forca DIF💛❤️💙
Nypovich

Säsongen 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Tror man att någon av våra nyförvärv ”tokhyllar” vår nya introlåt likt Pavel Regenda gjorde för Hv, i nya serien hockeyklubben.
In Wikegård we trust!
förevigtdjurgården

Säsongen 2026/27

Inlägg av förevigtdjurgården »

Doyle 1 skrev: ↑2026-09-28 16:00:01 Läste intervjun på Appen med Kimby. Är det bara jag som tycker det låter uppgivet. De problem Kimby beskriver har vi levt med i allsvenskan o förra säsongen i SHL. Börjar bli tjatigt o höra förklaringarna till den uselhet spelet visats på isen. Är fasen genuint orolig hur detta kommer o sluta. Visar vi nu på torsdag noll förbättring o fortsätter på den inslagna vägen med hönsgård i egen zon o sargklistring i anfallszon ger jag fasen upp att det blir förändring. Kimby verkar tro att hans spelide är det som slutligt bär frukt. Så hans envishet kommer att bita oss i röven. Men avvaktar nu Färjestad o Fiskmatcherna. Ett ytterligare scenario är att ju sämre vi presterar på isen så blir publiktappet smärtsamt. Var ju det VD:n i DIF hade mardrömmar om.
Men hoppas nu på förbättring..Forca DIF💛❤️💙
Med tanke på att det har sett nästintill identiskt ut under Kimbyeran har jag väldigt svårt att tro att det plötsligt skulle ske en förändring. Det är två helt olika saker att överprestera i ett (svagt) Almtuna där kravbilden är snudd på obefintlig, kontra att prestera i ett Djurgården med oket av att vara mesta mästare, och svensk hockeys största stormakt genom tiderna.

Året vi gick upp hade vi Thoresen/Dick som inofficiella ledare.
Förra året hade vi junisarna som spelade på ren vilja.
Hittills har vi ingenting i år. Brouillard, Wahlstrom och Hellberg om man så vill.
25/4-2025
Skriv svar