Jo, vi har stora problem då, vi är mest på utsidan och skott kommer från dåliga lägenCentertank skrev: ↑2025-01-20 22:15:34 Nästa match kommer Almtunas målis vara en fantom, sanna mina ord. Det verkar vara så lätt att ställa upp i ett tätt och lågt försvar mot oss och hoppas på att kontra in två mål. Många matcher har ju sett ut så, inte minst mot råttorna. In med en stor brunkare och någon som kan skjuta!
HA 24/25: Djurgårdens IF - Nybro 20/1
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tränar man mot Andrén väntar man sig att alla målvakter är som Andrén. Pengarna på ny målvakt, tack.
25/4-2025
- Jim Morrison
Inte konstigt att vi ligger sist#10 skrev: ↑2025-01-20 22:21:06Jo, vi har stora problem då, vi är mest på utsidan och skott kommer från dåliga lägenCentertank skrev: ↑2025-01-20 22:15:34 Nästa match kommer Almtunas målis vara en fantom, sanna mina ord. Det verkar vara så lätt att ställa upp i ett tätt och lågt försvar mot oss och hoppas på att kontra in två mål. Många matcher har ju sett ut så, inte minst mot råttorna. In med en stor brunkare och någon som kan skjuta!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det sista där....Praetori skrev: ↑2025-01-20 22:18:46Nej men titta tillbaka tidigare säsonger när vi misslyckades med att ens sätta uppspelen, knappt fick in pucken i zon i PP eller limmade fast oss själva i defensiven gång på gång så är ju detta 'problem' att föredra alla gånger.#10 skrev: ↑2025-01-20 22:03:51Är ju samma när vi anfaller, vi glider in innanför blå på nån av kanterna och slickar sarg, dom andra glider bredvid i linje, ingen kraschar mot mål/slott och skapar oreda, knappt en jävla 3 mot 2 vi gjort mål på denna säsong.daaviid skrev: ↑2025-01-20 21:42:11 Så länge ingen bemödar sig att ta sig in framför målvakten så kommer det inte bli många mål. Har man tur så slinker ett mål in, men allt som oftast så blir det en piece of cake för målvakterna att hålla tätt. Gör skitgörat för helvete.
Tror fan Ahlén hade gjort ett bättre jobb idag, otränad, än vad våra forwards mäktar med framför motståndarkassen.
Att få till så vi går rakare/snabbare på kassen är betydligt lättare att skruva på i sammanhanget. Jag tror det finns mindre att hämta i form av höjningar hos de konkurrerande lagen.
Sen måste vi få igång PPt igen. Det går sjukt långsamt jämfört med hur det sett ut tidigare men hänger nog ihop med anfallsspelet som helhet.
Dags att sätta formationerna nu och gnugga på tills det sitter. Slutspelet närmar sig med stormsteg och då måste allt klaffa.
Det kommer aldrig hända. Kimby verkar vara den enda i hela hockeyvärlden som håller kontinuitet i kedjorna för något negativt. Tror inte ett skit på hans teori om bredd med olika konstellationer. Det ställer bara till det och kommer bita oss i arslet när det drar ihop sig. Vi håller på att vaska en bra tabellposition nu när vi äntligen satt oss i bra läge.
Jag vill se ett bestämt och förbannat DIF framöver. Slut på det här vacklandet. Och framförallt, fixa en ny målvakt och sluta agera social verksamhet åt Andrén. Det är nog nu. Hur många tavlor ska man få släppa på en säsong? Han har en hel karriärs antal billiga ingripanden avklarade nu.
Lite fånig kommentar. Att vi ligger där vi gör har ju väldigt mycket med vårt spel i special teams att göra. Nu när pp inte funkar så visar ju det hur mindre bra vårt anfallsspel är i 5 vs 5 och där ligger det mycket i det som 10 säger.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-21 05:32:03Inte konstigt att vi ligger sist#10 skrev: ↑2025-01-20 22:21:06Jo, vi har stora problem då, vi är mest på utsidan och skott kommer från dåliga lägenCentertank skrev: ↑2025-01-20 22:15:34 Nästa match kommer Almtunas målis vara en fantom, sanna mina ord. Det verkar vara så lätt att ställa upp i ett tätt och lågt försvar mot oss och hoppas på att kontra in två mål. Många matcher har ju sett ut så, inte minst mot råttorna. In med en stor brunkare och någon som kan skjuta!
Men allt är Andréns fel...
Såklart fånig kommentar från den goda doors-mannen. Men som jag skrev i säsongstråden så har vi positiv xG i 31 av 37 matcher vid lika styrka så har såklart inte bara att göra med special teams. Men ja special-teams är väldigt bra. Bäst PP och BP i serien. Brukar väl snacka om det är avgörnde i slutspel.BigJ skrev: ↑2025-01-21 11:13:10Lite fånig kommentar. Att vi ligger där vi gör har ju väldigt mycket med vårt spel i special teams att göra. Nu när pp inte funkar så visar ju det hur mindre bra vårt anfallsspel är i 5 vs 5 och där ligger det mycket i det som 10 säger.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-21 05:32:03Inte konstigt att vi ligger sist#10 skrev: ↑2025-01-20 22:21:06Jo, vi har stora problem då, vi är mest på utsidan och skott kommer från dåliga lägenCentertank skrev: ↑2025-01-20 22:15:34 Nästa match kommer Almtunas målis vara en fantom, sanna mina ord. Det verkar vara så lätt att ställa upp i ett tätt och lågt försvar mot oss och hoppas på att kontra in två mål. Många matcher har ju sett ut så, inte minst mot råttorna. In med en stor brunkare och någon som kan skjuta!
Klart man blir lack när man torskar en sån match som igår eller mot råttorna trots jätteövertag men det är bara fortsätta så kommer segrarna igen.
Manijock skrev: ↑2025-01-21 11:10:22Det sista där....Praetori skrev: ↑2025-01-20 22:18:46Nej men titta tillbaka tidigare säsonger när vi misslyckades med att ens sätta uppspelen, knappt fick in pucken i zon i PP eller limmade fast oss själva i defensiven gång på gång så är ju detta 'problem' att föredra alla gånger.#10 skrev: ↑2025-01-20 22:03:51Är ju samma när vi anfaller, vi glider in innanför blå på nån av kanterna och slickar sarg, dom andra glider bredvid i linje, ingen kraschar mot mål/slott och skapar oreda, knappt en jävla 3 mot 2 vi gjort mål på denna säsong.daaviid skrev: ↑2025-01-20 21:42:11 Så länge ingen bemödar sig att ta sig in framför målvakten så kommer det inte bli många mål. Har man tur så slinker ett mål in, men allt som oftast så blir det en piece of cake för målvakterna att hålla tätt. Gör skitgörat för helvete.
Tror fan Ahlén hade gjort ett bättre jobb idag, otränad, än vad våra forwards mäktar med framför motståndarkassen.
Att få till så vi går rakare/snabbare på kassen är betydligt lättare att skruva på i sammanhanget. Jag tror det finns mindre att hämta i form av höjningar hos de konkurrerande lagen.
Sen måste vi få igång PPt igen. Det går sjukt långsamt jämfört med hur det sett ut tidigare men hänger nog ihop med anfallsspelet som helhet.
Dags att sätta formationerna nu och gnugga på tills det sitter. Slutspelet närmar sig med stormsteg och då måste allt klaffa.
Det kommer aldrig hända. Kimby verkar vara den enda i hela hockeyvärlden som håller kontinuitet i kedjorna för något negativt. Tror inte ett skit på hans teori om bredd med olika konstellationer. Det ställer bara till det och kommer bita oss i arslet när det drar ihop sig. Vi håller på att vaska en bra tabellposition nu när vi äntligen satt oss i bra läge.
Jag vill se ett bestämt och förbannat DIF framöver. Slut på det här vacklandet. Och framförallt, fixa en ny målvakt och sluta agera social verksamhet åt Andrén. Det är nog nu. Hur många tavlor ska man få släppa på en säsong? Han har en hel karriärs antal billiga ingripanden avklarade nu.
Det här med kedjorna tycker jag är ett stort problem. Man behöver sätta konstellationer och skapa kontinuitet, tror det här hattandet med kedjorna hämmar oss. Brynäs är det bästa exemplet, satte kedjorna direkt förra året och fortsatte så i princip hela säsongen med stor framgång. Precis lika nu, satte kedjorna och har ju överträffat alla förväntningar i SHL. Behöver ju inte vara självklart att det är ett framgångsrecept men det säger väl något!
-
Mera armbågar i plexit är tydligt inte lösningen Kimby..att få farbröderna att INTE spela 20 min/per match endast kräver nog något mer. Kanske fler som Wiken missat att sätta på "tjockis & konditionsläger" otroligt att 2 stjärnor mitt under sässe helt plötsligt blir tjocka och tappar kondition/styrka..aldrig upplevt under säsong tidigare..dom 2 målen vi släpper är allt annat än övertygande när det gäller "att alltid anstränga sig till det yttersta även utanför slutspel..eftersom vi vant oss vid att första platsen inte är så viktig för vi är DIF så utgår jag från att vi löser det åtminstone denna gång och Kimby börjar sätta ner foten för vad som är lägsta nivå för en järnkamin.. den identiteten kör Wikegård som en lärkvinge varje gång frågan om vad som kännetecknar en järnkamin tas upp..Kimby har framtiden för sig frågan är bara om DIF har råd att vänta in honom..budget inför ett år till i HA känns skrämmande rent ut sagt och spelarna kommer snart få känna den paniken i ryggen oavsett insamlingen för en spelare till..
Så är det väl för fan med alla topplag? Plocka bort PP och de andra lagen hade också tappat en massa treor.BigJ skrev: ↑2025-01-21 11:13:10Lite fånig kommentar. Att vi ligger där vi gör har ju väldigt mycket med vårt spel i special teams att göra. Nu när pp inte funkar så visar ju det hur mindre bra vårt anfallsspel är i 5 vs 5 och där ligger det mycket i det som 10 säger.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-21 05:32:03Inte konstigt att vi ligger sist#10 skrev: ↑2025-01-20 22:21:06Jo, vi har stora problem då, vi är mest på utsidan och skott kommer från dåliga lägenCentertank skrev: ↑2025-01-20 22:15:34 Nästa match kommer Almtunas målis vara en fantom, sanna mina ord. Det verkar vara så lätt att ställa upp i ett tätt och lågt försvar mot oss och hoppas på att kontra in två mål. Många matcher har ju sett ut så, inte minst mot råttorna. In med en stor brunkare och någon som kan skjuta!
Vi har gjort 119 mål totalt, varav 38 är i PP. Så 81 mål totalt i 5v5.
För att jämföra så har Björklöven gjort 121 mål i 5v5. Karlskoga på 92. Södertälje på 95.
Vi är betydligt mer beroende av PP än övriga topplag.
Procentsats mål i powerplay:
Djurgården 32%
BIK 27,5%
Södertälje 26%
Björklöven 22,5%
Om det gör det tydligare.
Edit: Insåg att jag kanske inte var tydlig. Det är procentsatsen för andelen PP-mål gentemot den totala andelen mål. Inte PP procenten.
Tycker det är överdrivet. BIK är inte eoner ifrån precis. De går rätt bra ändå.
Kolla senaste 20 pp.Boven skrev: ↑2025-01-21 17:57:20Procentsats mål i powerplay:
Djurgården 32%
BIK 27,5%
Södertälje 26%
Björklöven 22,5%
Edit: Insåg att jag kanske inte var tydlig. Det är procentsatsen för andelen PP-mål gentemot den totala andelen mål. Inte PP procenten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Menar du PP procenten?Praetori skrev: ↑2025-01-22 20:22:38Kolla senaste 20 pp.Boven skrev: ↑2025-01-21 17:57:20Procentsats mål i powerplay:
Djurgården 32%
BIK 27,5%
Södertälje 26%
Björklöven 22,5%