Jim Morrison skrev: ↑2024-10-11 20:43:50
Ska bli väldigt intressant att se Costmar och Linus i det här laget också. En grym keeper på det och vi plockar hem hela skiten.
Lägg pengarna på en keeper och förläng med Krogdahl, säger jag.
Sen kanske det finns utrymme för en spetsback ändå i Januari om det behövs, på ett kort kontrakt.
Men backsidan är verkligen inget problem som det ser ut nu.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2024-10-11 20:49:41, redigerad totalt 1 gånger.
Ska bli väldigt intressant att se Costmar och Linus i det här laget också. En grym keeper på det och vi plockar hem hela skiten.
Jag är också övertygad om att vi slår Löven i ett slutspel med en bra målvakt.
Eriksson skrev: ↑2024-10-11 13:32:05
På vilket sätt skiljer sig kritiken på Andrens mot den som varit på, Hammarlund, Brodin, Hävelid och man kan ju gå lite bakåt i åren för att finna rena rama häxjakten på spelare i DIF
Ingenting naturligtvis. Förutom att det sker på utespelare vilket är i regel okej. Bra med kravställan.....
Skulle säga att Brodin och Hammarlund fått utstå i särklass mest. Andrén är inte ens i närheten! Men på tapeten just nu förstås. Precis som Edvin, som inte kan göra någonting rätt enligt många.
Rent logiskt så är det ju den spelare som märks mest positivt eller negativt som det skrivs om. Just nu råkar det vara Andren då det i mina ögon är allt för många kassa ingripanden, visst snubben gör en och annan monsterräddning, men det spelar ju liksom ingen roll då det trillar in skitpuckar varje match. Tog han skitpuckarna istället och missade en och annan monsterräddning så skulle det vara en annan femma
Jag tycker han ser ut som han sålt smöret och tappat pengarna varje gång en puck trillar in,vaniljpsyke med andra ord
Som frun sa, varför duckar han och kryper ihop, Är han rädd för pucken? Borde han inte göra sig så stor som möjligt?
Jo men du gör dig ju, förhoppningsvis, dummare än vad du är också. Brodin har väl aldrig fått kritik för att han har missat att göra mål i ett läge, exempelvis? Han har fått kritik för att han inte har kämpat eller fullföljt olika situationer. I år har han börjat göra det, och blir heller inte kritiserad längre, trots att han fortfarande står på 0 poäng. Kritiken skiljer sig dels åt att det är betydligt fler som detaljstuderar varenda liten miss som han gör, vilket ingen har gjort med de spelare du nämner. Det blir inte flera sidor i en matchtråd när Hammarlund gör ett misstag, men det blir det när Andrén gör misstag. Vissa av er sitter ju för fan och hoppas på att han ska göra bort sig så att ni får ännu mer kött på benen. Folk som skriver "hahahahahahhaha" när han släpper in mål och kallar honom för psyksjuk? Det måste väl för fan även du fatta skiljer åt jämfört med kritiken mot exempelvis Brodin? Det är liksom på nivå med den där killen med 10 olika alias som hade något personligt mot Berglund.
Jag tycker inte att Andrén har varit jättebra, och jag hade gärna fått in ett bättre alternativ, men att hävda att han inte skulle platsa i division 3 och att han har mentala problem är att ta det lite för långt. Det komiska är också att vissa nu börjar säga att om han bara tar de enkla puckarna och släpper in de svåra så skulle inte kritiken vara lika hård, när det var precis tvärtom i våras. Då sa folk att han måste vara en matchvinnare och ta de "omöjliga" puckarna. Med andra ord kräver folk att han inte ska släppa in ett skit.
Den dan du slutar med personangrepp, så kanske du blir tagen på allvar. Orkar inte ens bemöda mig att svara på ditt dravel
Upplysningsvis så kan jag berätta för dig att mitt svar var till Manijoc och INTE DIG, läs om, gör rätt eller var tyst
Måste bara dela några tankar med er nu när groggen är slut.
visst utdelningen kan alltid bli bättre men ja tycker mig se ett mycket bättre spel både defensivt och offensivt. Visst några misstag här och där. Men vafan sett till hur det såg ut föregående år så ja fruktansvärt nöjd faktiskt. Kimby har gjort de bra den korta tiden som har varit. Jag ger faktiskt inledningen 7 av 10 pilsner. Mvh
benganfs skrev: ↑2024-10-11 23:03:53
Måste bara dela några tankar med er nu när groggen är slut.
visst utdelningen kan alltid bli bättre men ja tycker mig se ett mycket bättre spel både defensivt och offensivt. Visst några misstag här och där. Men vafan sett till hur det såg ut föregående år så ja fruktansvärt nöjd faktiskt. Kimby har gjort de bra den korta tiden som har varit. Jag ger faktiskt inledningen 7 av 10 pilsner. Mvh
2 av 3 whiskeypinnar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hur tror ni man formerar kedjorna när Costmar och Linus är tillbaka? Känslan är ju att Frondell får lira J20 och Grewe bänkas. Brodin har ju spottat upp sig. 3e kedjan är vår bästa just nu med Eklund-Larsson-Blomgren så tycker den ska vara orörd. Hade nog velat sett Linus mellan Dick och Klasen.
Difjs skrev: ↑2024-10-12 06:55:55
Hur tror ni man formerar kedjorna när Costmar och Linus är tillbaka? Känslan är ju att Frondell får lira J20 och Grewe bänkas. Brodin har ju spottat upp sig. 3e kedjan är vår bästa just nu med Eklund-Larsson-Blomgren så tycker den ska vara orörd. Hade nog velat sett Linus mellan Dick och Klasen.
Hade kunnat tänka mig:
Kelleher Kruger Klasen (Bättre framspelare till Kelleher)
Dick Linus Blomgren. (Fart och finess)
Eklund Larsson Costmar ( Bra fart)
Thore Weigel Brodda (Rutin och grit)
Dom bästa lagen är generellt dom som har samma kedjor intakta undantaget skador/avstängningar. Ser ingen anledning till att vaska om och börja om kemibyggandet, speciellt när vi faktiskt spelar bra.
Klart olika kedjor kommer producera i olika omgångar. Så länge några gör det när andra är lite mer kalla och vice versa så tycker jag laget fungerar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag tycker nog ändå att Hävelid känns mycket tryggare än Andren, plus att han kanske kan växa med förtroende. Han måste starta även nästa match enligt mig!!
Sen kan väl någon i tränarstaben säga åt Hammarlund att spela enklare. Många misstag där :/
Flawless skrev: ↑2024-10-12 13:49:12
Jag tycker nog ändå att Hävelid känns mycket tryggare än Andren, plus att han kanske kan växa med förtroende. Han måste starta även nästa match enligt mig!!
Sen kan väl någon i tränarstaben säga åt Hammarlund att spela enklare. Många misstag där :/
Flawless skrev: ↑2024-10-12 13:49:12
Jag är också övertygad om att vi slår Löven i ett slutspel med en bra målvakt.
Den offensiva högstanivån är löjlig tillsammans med ett mycket stabilare försvarsspel än tidigare. Det är hockeymarginaler och sviktande målvaktsspel som gör att vi tappat på löven. Lägg allt man kan samla in, äger och har på vad för bra målvakt som förr eller senare kommer dyka upp under hösten.