Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Vi kan väl göra som Timrå gjorde året vi åkte ut, börja förbereda oss redan vid Jul för vad som komma skall och hoppas på att våra motståndare faller på målsnöret i sista matchen, så de är mentalt slutkörda och vi mentalt förbereda på uppdraget.
Visst att vi kan lyckas slippa utslags matcher, men vad kommer det kosta oss i slutändan om vi krigar/köper/sparkar mm om vi inte lyckas ta oss förbi sträcket.
Dessa övre rader jag skrev skapar kräk i munnen de är inte värdiga mitt Djurgården, vi skall kriga in i det sista offra oss i varje moment, men vem skall informera att så jobbar en äkta järnkamin, vem ska visa gruppen hur man står upp i varje moment. Jag vet inte/får ingen känsla vem den individen skulle kunna vara.
Bilden jag har av dagens Djurgården är att det finns inte någon som kan lyfta flagan och gå i bräschen, Sörensen är grymt duktig och jag tvivlar inte en sekund på att han brinner för Djurgården, men är ingen ledare han är en följare som gör allt i sin makt för att glädja flaggbäraren, våra unga lovande spelare som säker också brinner för klubben, är spelare som måste vägledas.
Vi behöver spelare som står upp även när det blåser som fan och det har vi inte i dagens trupp, och kommer inte kunna värva in om inte Hörnqvist eller något liknande vill anslut.
Vi hade dessa individer Josefsson, Hank men känns bara dumt att diskutera "tänk om" utan nu måste vi till varje pris rädda oss kvar och ta lärdom av denna skit säsong.
Därför frångår jag mina principer och skriver att vi får ingå i en förlorar skara och anpassa oss efter det, åker vi ut är allt förstört, just nu så har vi knutit några riktigt bra följare till nästa säsong, gäller att plocka in 1-3 flaggbärare till nästa säsong och börja bygga från det.
Kanske lite luddigt inlägg, men det är nog fan bäst att alla inblandade vet vart vi står(på riktigt) ledning/spelare mm annars går detta åt helvete.
Själv levde jag i ett luftslott fram till Timrå matchen, då vaknade jag ur min dröm och insåg sanningen, hoppas de inblandade inte vaknar runt midsommar och inser vad som har hänt.
Visst att vi kan lyckas slippa utslags matcher, men vad kommer det kosta oss i slutändan om vi krigar/köper/sparkar mm om vi inte lyckas ta oss förbi sträcket.
Dessa övre rader jag skrev skapar kräk i munnen de är inte värdiga mitt Djurgården, vi skall kriga in i det sista offra oss i varje moment, men vem skall informera att så jobbar en äkta järnkamin, vem ska visa gruppen hur man står upp i varje moment. Jag vet inte/får ingen känsla vem den individen skulle kunna vara.
Bilden jag har av dagens Djurgården är att det finns inte någon som kan lyfta flagan och gå i bräschen, Sörensen är grymt duktig och jag tvivlar inte en sekund på att han brinner för Djurgården, men är ingen ledare han är en följare som gör allt i sin makt för att glädja flaggbäraren, våra unga lovande spelare som säker också brinner för klubben, är spelare som måste vägledas.
Vi behöver spelare som står upp även när det blåser som fan och det har vi inte i dagens trupp, och kommer inte kunna värva in om inte Hörnqvist eller något liknande vill anslut.
Vi hade dessa individer Josefsson, Hank men känns bara dumt att diskutera "tänk om" utan nu måste vi till varje pris rädda oss kvar och ta lärdom av denna skit säsong.
Därför frångår jag mina principer och skriver att vi får ingå i en förlorar skara och anpassa oss efter det, åker vi ut är allt förstört, just nu så har vi knutit några riktigt bra följare till nästa säsong, gäller att plocka in 1-3 flaggbärare till nästa säsong och börja bygga från det.
Kanske lite luddigt inlägg, men det är nog fan bäst att alla inblandade vet vart vi står(på riktigt) ledning/spelare mm annars går detta åt helvete.
Själv levde jag i ett luftslott fram till Timrå matchen, då vaknade jag ur min dröm och insåg sanningen, hoppas de inblandade inte vaknar runt midsommar och inser vad som har hänt.
Säsongen 21/22
Väldigt bra inlägg, hoppas Jocke & övriga i styrelsen läser och inser fakta, och handlar innan det är för sent.emilin skrev: ↑2021-11-19 18:07:41 Vi kan väl göra som Timrå gjorde året vi åkte ut, börja förbereda oss redan vid Jul för vad som komma skall och hoppas på att våra motståndare faller på målsnöret i sista matchen, så de är mentalt slutkörda och vi mentalt förbereda på uppdraget.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 21/22
Pressade spelare håller hårt i klubban. Rädslan för att göra fel trumfar glädjen att göra något bra.
På pappret har vi lag för 6-10 i tabellen.
Mentalt är vi just nu sämsta laget.
Faller ihop som korthus när det går emot.
En sak har jag lärt mig. Om man gör samma sak får man samma resultat.
Skulle vilja se ett mer defensivt inriktat DIF. Mer kompakta i mittzon och med en tätare box i försvarszon. Backarna och forwards måste synka. Blir mål på överbelastningar gång på gång pga felräkning, felbeslut. Back som tvekar, hamnar på mellis och spelas bort.
På pappret har vi lag för 6-10 i tabellen.
Mentalt är vi just nu sämsta laget.
Faller ihop som korthus när det går emot.
En sak har jag lärt mig. Om man gör samma sak får man samma resultat.
Skulle vilja se ett mer defensivt inriktat DIF. Mer kompakta i mittzon och med en tätare box i försvarszon. Backarna och forwards måste synka. Blir mål på överbelastningar gång på gång pga felräkning, felbeslut. Back som tvekar, hamnar på mellis och spelas bort.
Säsongen 21/22
Det måste bli vinst idag annars har nog tåget gått.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 21/22
-daniel- skrev: ↑2021-11-19 13:10:42Håller helt med, och det gjorde jag redan för ett år sedan…Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-11-19 12:34:08 Alla spikar i DIF-kistan är inte inslagna riktigt än, men det närmar sig.
Så vi får passa på att njuta nu av SHL riktigt mycket.
Klart skönare att bli utmanövrerade av skickligare SHL-motståndare än att förlora i HA mot random ”Kasta-puck-lag”
Vid förlust mot lhc imorgon är det 10p upp, sedan väntar Saik borta, där går nog gränsen för vad som går att jobba ikapp.
Även mediokra lag får ett ryck ibland och vinner 2-3 matcher i rad, men nu ska samtidigt 2 andra lag tappa det helt, helst över resten av säsongen också.
Om vi väger in att hemmavinsterna mot både Brynäs och FBK var på ”max-flyt-kontot”, då inser man ju att DIF faktiskt aldrig varit sämre i SHL, inte ens då vi åkte ur 2012.
En soppa bestående av avdankade jävla USA-tjockisar, HA-spelare och ungdomar under utveckling + ett tränar-team vars Aura bara andas ren och skär ångest.
Så, Jocke bör jobba med annat framöver (inte inom DIF).
Men om jag förstod det rätt så ställde han väl sin plats till förfogande när Barry drog?
Vi kan ju varken stena eller egga Jocke för att han försöker rädda upp läget efter bästa förmåga, jag kan garantera att han mår kanske sämst just nu av alla inblandade parter.
Så, strategisk ledning/Styrelse måste ju fatta några viktiga beslut ….NU
Senast redigerad av Wishes den 2021-11-20 11:17:24, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt, men aldrig nöjd
Säsongen 21/22
-daniel- skrev: ↑2021-11-19 13:10:42Håller helt med, och det gjorde jag redan för ett år sedan…Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-11-19 12:34:08 Alla spikar i DIF-kistan är inte inslagna riktigt än, men det närmar sig.
Så vi får passa på att njuta nu av SHL riktigt mycket.
Klart skönare att bli utmanövrerade av skickligare SHL-motståndare än att förlora i HA mot random ”Kasta-puck-lag”
Vid förlust mot lhc imorgon är det 10p upp, sedan väntar Saik borta, där går nog gränsen för vad som går att jobba ikapp.
Även mediokra lag får ett ryck ibland och vinner 2-3 matcher i rad, men nu ska samtidigt 2 andra lag tappa det helt, helst över resten av säsongen också.
Om vi väger in att hemmavinsterna mot både Brynäs och FBK var på ”max-flyt-kontot”, då inser man ju att DIF faktiskt aldrig varit sämre i SHL, inte ens då vi åkte ur 2012.
En soppa bestående av avdankade jävla USA-tjockisar, HA-spelare och ungdomar under utveckling + ett tränar-team vars Aura bara andas ren och skär ångest.
Så, Jocke bör jobba med annat framöver (inte inom DIF).
Men om jag förstod det rätt så ställde han väl sin plats till förfogande när Barry drog?
Vi kan ju varken stena eller egga Jocke för att han försöker rädda upp läget efter bästa förmåga, jag kan garantera att han mår kanske sämst just nu av alla inblandade parter.
Så, strategisk ledning/Styrelse måste ju fatta några viktiga beslut ….NU
Stolt, men aldrig nöjd
Säsongen 21/22
Jag var på Hovet när Timrå hade stuga senast. Precis som många av er skriver så är det inte 100 % hela tiden från alla. Det är mer individuellt, någon tar pucken mot mål och någon tar ett byte istället. Det kuggar inte. Men jag vill nog många av spelarna försöker men det ska spelas så svårt ibland att det inte blir några avslut eller rensningar i egen zon.
Sen tappar vi allt när motståndaren gör mål. De gör det så enkelt varför kan inte vi? Då försöker vi spela ännu jävla svårare för vi är ju DIF, mesta mästarna.
Vidare så kan jag tillägga att det inte bara är spelarna på isen som har problem. Klacken, vad har hänt? Först vill jag citera sången Sjung för gamla Djurgården "Sjung när vi har vinst på gång Och sjung när det går snett". Ska vi i klacken sluta sjunga när det går dåligt? NEJ! Vi är inte bättre än spelarna på isen. Tror inte att någon annan sjunger osv. precis som vissa spelare verkar tro att någon annan löser det. Förväntar vi oss att spelarna på isen ska ge 1000% hela tiden då ska vi också göra det.
ALLTID OAVSETT!!!
Sen tappar vi allt när motståndaren gör mål. De gör det så enkelt varför kan inte vi? Då försöker vi spela ännu jävla svårare för vi är ju DIF, mesta mästarna.
Vidare så kan jag tillägga att det inte bara är spelarna på isen som har problem. Klacken, vad har hänt? Först vill jag citera sången Sjung för gamla Djurgården "Sjung när vi har vinst på gång Och sjung när det går snett". Ska vi i klacken sluta sjunga när det går dåligt? NEJ! Vi är inte bättre än spelarna på isen. Tror inte att någon annan sjunger osv. precis som vissa spelare verkar tro att någon annan löser det. Förväntar vi oss att spelarna på isen ska ge 1000% hela tiden då ska vi också göra det.
ALLTID OAVSETT!!!
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Säsongen 21/22
Nja. De spelare som står tillsammans med epitetet "Mesta Mästarna" och "Vi é Djurgår'n" och "Det gör ont att möta Djurgår'n" med mera: de finns inte. Vi är ett identitetslöst lag där bärande spelare saknas. Det finns ingen som bär laget som vi som följt med länge känner igen oss i. När Hank inte fick förlängt tappade jag tron på det. Då blev det 100% uppenbart att vi inte är ett dugg bättre än LHC vad gäller kultur och tradition. Gör man sig av med hjärtat finns hålet kvar och vem i helvete bygger något i ett hål? Mullvadar?agne skrev: ↑2021-11-20 11:46:38 Jag var på Hovet när Timrå hade stuga senast. Precis som många av er skriver så är det inte 100 % hela tiden från alla. Det är mer individuellt, någon tar pucken mot mål och någon tar ett byte istället. Det kuggar inte. Men jag vill nog många av spelarna försöker men det ska spelas så svårt ibland att det inte blir några avslut eller rensningar i egen zon.
ALLTID OAVSETT!!!
Detta är en mörk tid.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Säsongen 21/22
Det är uppenbart att det saknas en stomme. Hank var den siste och han försvann till en ny vår på andra sidan Östersjön. Desto svårare är det nu att komma åt det grundläggande problemet, psykologin. Om en psykolog skulle analysera spelare för spelare och lagpsykologin skulle det nog leda till en katastrofrapport. Av vittnesmål på detta forum att döma saknas även kunskaper om spelets grunder. Kanske ska man parkera bussen på röda linjen. Ingen får åka över blå. Satsa på mållöst och skrapa ihop lite självförtroende till avgörandet i vår.
Säsongen 21/22
Thomas Kraft och Joakim Eriksson måste vara dom mest inkompetenta personer som någonsin varit anställda inom DIF. Fan Janne Järlefelt va Einstein i jämförelse.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Skrattade åt håvee å brunsås när dom kvalade, och än mer njöt när man läste deras forum..
Karma. Jävla piss röv. Nu är vi snart där vi med.
Delägare
Säsongen 21/22
Fy fan detta fördärv Jocke tillsammans med styrelse,vd,spelare har åstadkommit kommer ta MÅNGA år att reparera. Flertalet DIF profiler kommer lira i andra SHL lag nästa säsong. Kommer vi ens få ihop ett konkurrerande lag i allsvenskan? Eller ska åka till Schweiz igen och åka lite skidor och försöka övertala Krüger och Brodin att spela allsvenskan?
Säsongen 21/22
Samma här, nu kommer man själv bli r_v___ll_ad så det står härliga till i april, ska börja mjuka upp redan nu…Hepsnastian skrev: ↑2021-11-20 20:45:15 Skrattade åt håvee å brunsås när dom kvalade, och än mer njöt när man läste deras forum..
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 21/22
Wow det gick fort, på torsdag är vi klara för Play out, måste ju vara rekordtidigt.
Rekord slår man med kontinuitet och målmedvetenhet och DIF har ju faktiskt uppträtt lika uselt hela tiden.
Så vi kommer iaf slippa snacka om otur
Rekord slår man med kontinuitet och målmedvetenhet och DIF har ju faktiskt uppträtt lika uselt hela tiden.
Så vi kommer iaf slippa snacka om otur
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan