Fy satan vilken jävla vecka att vara djurgårdare.EspenK skrev:Mår ju inte bättre nu när vi dumpat vår mestlojala spelare(Ahlén) och vår mest talangfulla center (Linus J) samt blivit av med vår andracenter samt vår näst bästa back över säsongen.
Lite av hjärtat dog nu. Vem ska nu stå upp för skölden?
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Nog är det gud förbannat....
Även fast Ahlén verkar vara en riktigt bra kille så är det väl ingen jätteförlust. Detta betyder iaf att man förhandlar med Possler, Ridderwall, Brodin, Urbom och Falk. Några till av dessa lär försvinna.
Fuck. Känns riktigt tungt med Ljungh nu när det är officiellt. Intervjun på webbplatsen understryker ju vilken bra kille och vilket kaptensämne han är.
Kommer sakna Ahlén också. Börjar nästan grina av intervjun. Nog har han gjort sig förtjänt av ett nytt kontrakt, i synnerhet efter sina starka insatser i slutspelet. Han skulle inte kosta mycket. Jag kan tänka mig att han hamnar i Timrå, om han fortsätter lira.
Tråkigt med Lundhs out också så klart, men vad ska man göra.
Kommer sakna Ahlén också. Börjar nästan grina av intervjun. Nog har han gjort sig förtjänt av ett nytt kontrakt, i synnerhet efter sina starka insatser i slutspelet. Han skulle inte kosta mycket. Jag kan tänka mig att han hamnar i Timrå, om han fortsätter lira.
Tråkigt med Lundhs out också så klart, men vad ska man göra.

Jaha, där dog nästa säsong... Har jävligt svårt att se hur vi ska ersätta alla de som nu lämnar... Framförallt Linus, Peppe och Ahlen. (Mackan var ju känt sen länge, så den var man förberedd på)
Skickat från min G8141 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Tycker det är stinker lite när både Ljungh och Linus tydligen har erbjudits kontrakt, men båda har tackat nej. Varför? Ekonomi, det sociala eller hur de trivs i klubben.
Handlar det om lönen, vad ska vi då förvänta oss för ersättare? Vad har vi för ambitioner?
Dessa två herrar borde ha varit högt upp på priolistan, inför nästa säsong.
Vi har haft tur med våra ”chansvärvningar” senaste åren, men så småningom drar vi nitlotten.
De går ju trots allt till konkurrenter i ligan, vilket innebär att de uppenbarligen är ”värda” det de har begärt.
Handlar det om det sociala i Stockholm är det inte mycket att säga om...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Handlar det om lönen, vad ska vi då förvänta oss för ersättare? Vad har vi för ambitioner?
Dessa två herrar borde ha varit högt upp på priolistan, inför nästa säsong.
Vi har haft tur med våra ”chansvärvningar” senaste åren, men så småningom drar vi nitlotten.
De går ju trots allt till konkurrenter i ligan, vilket innebär att de uppenbarligen är ”värda” det de har begärt.
Handlar det om det sociala i Stockholm är det inte mycket att säga om...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
En ny center kommer ju komma. Sen har vi förhopningsvis Vejdemo och Macdavid kvar en säsong till och Strandberg och Bemström breddar bra.sauron skrev:Jaha, där dog nästa säsong... Har jävligt svårt att se hur vi ska ersätta alla de som nu lämnar... Framförallt Linus, Peppe och Ahlen. (Mackan var ju känt sen länge, så den var man förberedd på)
Så centersidan tycker jag känns både bred och spetsig. Macdavid och Vejdemo bör producera i klass med Ljungh och Johansson kommande säsong.
Ahlén spelade typ 8 minuter per match. Han är knappast svår att ersätta. Det gör Brodin utan problem till exempel.
Peppe blir såklart svår att ersätta efter denna monstersäsong. Men Lilja är klart en bra värvning och det kommer mera.
Jisses... Inget positivt som händer runt föreningen nu! Förutom de sex spelarna som försvann idag så hur säkra är vi på att Ante spelar nästa säsong? Även om han gör det borde det tas med i beräkningen att han nog inte tål en smäll till. Att återigen stå där utan förstecenter när vi behöver han som mest...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Efter regn kommer solsken. Jag är faktiskt helt övertygad om att vi kommer att få in några nya fina namn snart.
Avskaffa tre mot tre.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
KATASTROF!! Fixa nytt kontrakt till Ahlén igår
DIF!
-
Hade Falk lämnat hade det väl varit klart vid det här laget, då kan man räkna med han nästa säsong. Fan.
Stort tack till de som representerat DIF under säsongen men kommer vara svårt att smälta de som lämnar för annat SHL-lag..
Stort tack till de som representerat DIF under säsongen men kommer vara svårt att smälta de som lämnar för annat SHL-lag..
Gissar att man förhandlar med de som inte har lämnat än.AlltidoavsettDIF skrev:Hade Falk lämnat hade det väl varit klart vid det här laget, då kan man räkna med han nästa säsong. Fan.
Tror inte alla av Falk,Urbom,Possler, Brodin och Ridderwall blir kvar.
Senast redigerad av mb81 den 2018-04-17 16:55:38, redigerad totalt 1 gånger.
Situationen med Ahlén är svår. Han var stundtals riktigt bra i slutspelet, men sett till seriens övriga 52 matcher så håller han ju inte riktigt den kvalitet som krävs för en större roll. Det finns inte rum för två så tekniskt begränsade spelare som Hank och Ahlén i samma trupp, och när Hank nu har kontrakt så blir det ju tyvärr såhär..
-
Tror inte heller att samtliga dessa blir kvar men Falk lär bli kvar.mb81 skrev:Gissar att man förhandlar med de som inte har lämnat än.AlltidoavsettDIF skrev:Hade Falk lämnat hade det väl varit klart vid det här laget, då kan man räkna med han nästa säsong. Fan.
Finns nog bara plats att förlänga med en av Falk och Urbom.AlltidoavsettDIF skrev:Tror inte heller att samtliga dessa blir kvar men Falk lär bli kvar.mb81 skrev:Gissar att man förhandlar med de som inte har lämnat än.AlltidoavsettDIF skrev:Hade Falk lämnat hade det väl varit klart vid det här laget, då kan man räkna med han nästa säsong. Fan.