SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jaccan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av jaccan »

Morwin skrev:Så klart. 4 poäng av guter är nog det som sänker oss :/

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Jag skulle nog i första hand mer klaga på vår oförmåga att göra mål samt de två brutala förlustraderna vi hade.
Túrin Turambar
Säsongskort: Ja

Inlägg av Túrin Turambar »

Nu får vi hålla tummarna för att HV och Brynäs gör sitt jobb i nästa omgång och ger oss möjligheten att gå om åtminstone ett lag. I så fall är det bara att kriga för livet mot SAIK.
KJL

Inlägg av KJL »

Så här i ett retrospektiv är det ju konstigt att man fortfarande kan känna sån eufori efter matchen igår. Med tanke på vad man hade för förväntningar på säsongen i augusti menar jag. Plats 5-6 och direktslutspel med vissa framgångar hade jag tippat i början av säsongen. Här är vi inte ens klara för ÅTTONDEL och ändå är man glad över att ha fått se en match där det spelades hockey i 3 perioder istället för en och en halv, snacka om svältfödd...
Att alla mina favoritspelare nätade igår och att alibi-jeff är borta bidrar också antar jag.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Man börjar må lite illa bara man hör namnet Wessner när man tittar på hockey...
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Väldigt viktig match näst p.g.a att Luleå och Karlskrona möter Rögle och Örebro i sista omgången. Där blir det nog tre poäng för dem. Så blir det inte tre poäng mot Leksand är det nog kört med slutspel. För DIF har Skellefteå i sista omgången och de är ju inte riktigt klara för direkt slutspel än. Väldigt tuff bortamatch.

DIF - Leksand och Skellefteå borta
Luleå - Hv71 borta och Rögle hemma
KHK - Brynäs borta och Örebro hemma

DIF har lite tuffare spelschema kvar p.g.a de har två borta matcher. Men alla tre lag har en tuff match kvar och en lite enklare. Hoppas också att Skellefteå vinner nästa och Färjestad förlorar så att Skellefteå i alla fall är klar för topp 6 när de ska möta DIF.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

Bra inför tisdag att brynäs förlorade idag. Nu har Färjestad och aik chansen att trycka ned dom på play in plats.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

klintan85 skrev:Väldigt viktig match näst p.g.a att Luleå och Karlskrona möter Rögle och Örebro i sista omgången. Där blir det nog tre poäng för dem. Så blir det inte tre poäng mot Leksand är det nog kört med slutspel. För DIF har Skellefteå i sista omgången och de är ju inte riktigt klara för direkt slutspel än. Väldigt tuff bortamatch.

DIF - Leksand och Skellefteå borta
Luleå - Hv71 borta och Rögle hemma
KHK - Brynäs borta och Örebro hemma

DIF har lite tuffare spelschema kvar p.g.a de har två borta matcher. Men alla tre lag har en tuff match kvar och en lite enklare. Hoppas också att Skellefteå vinner nästa och Färjestad förlorar så att Skellefteå i alla fall är klar för topp 6 när de ska möta DIF.
Jag är rädd för att vår "lättare" match mot Leksand blir svårast. Vi har gjort tre bra matcher spelmässigt mot SAIK. Sämre mot Leksand även om vi vunnit. Men hoppas vi gör säsongens två bästa fighter på tisdag & torsdag så får vi se hur långt det räcker!!

Inlägg av #10 »

Hahaha, shl vill ha mer publik , och så dömer man bort saiks mål mot fisk, en jävla parodi det här spektaklet.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

#10 skrev:Hahaha, shl vill ha mer publik , och så dömer man bort saiks mål mot fisk, en jävla parodi det här spektaklet.
Var det någon spelare som blev "störd" i samband med målet? I så fall förstår jag det, vi kan ju inte tillåta mål i samband med att någon störs. Herregud, tänk på barnen, det finns barn som tittar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hahaha
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Allvarligt talat vad fan är det som händer? Idioterna trasar sönder hela ligan, knappt kul att kolla på skiten längre.
Spela fult
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:Allvarligt talat vad fan är det som händer? Idioterna trasar sönder hela ligan, knappt kul att kolla på skiten längre.
Det är fel personer som har inflytande, så enkelt är det nog.

Reprisen på bortdömt mål 2 får mig att bara skratta, herregud vilket pajaseri.

Inlägg av #10 »

sensei skrev:
diftobbe89 skrev:Allvarligt talat vad fan är det som händer? Idioterna trasar sönder hela ligan, knappt kul att kolla på skiten längre.
Det är fel personer som har inflytande, så enkelt är det nog.

Reprisen på bortdömt mål 2 får mig att bara skratta, herregud vilket pajaseri.
Ja fyfan, vart fan ska detta sluta, herregud...
Fan, vi skulle ju varit med i morgon :(
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Ja mål nummer två borde verkligen godkännas. Mål nummer ett kan jag leva med att det döms bort.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Haha, det spelar ingen roll längre med målgården heller får vi lära oss. Är det "kontakt" med målvakten så döms det bort oavsett var det sker.

Man saknar ord.
Skriv svar