Jag skulle nog i första hand mer klaga på vår oförmåga att göra mål samt de två brutala förlustraderna vi hade.Morwin skrev:Så klart. 4 poäng av guter är nog det som sänker oss :/
Skickat från min E6853 via Tapatalk
SHL 2016-17
Re: SHL 2016-17
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu får vi hålla tummarna för att HV och Brynäs gör sitt jobb i nästa omgång och ger oss möjligheten att gå om åtminstone ett lag. I så fall är det bara att kriga för livet mot SAIK.
Så här i ett retrospektiv är det ju konstigt att man fortfarande kan känna sån eufori efter matchen igår. Med tanke på vad man hade för förväntningar på säsongen i augusti menar jag. Plats 5-6 och direktslutspel med vissa framgångar hade jag tippat i början av säsongen. Här är vi inte ens klara för ÅTTONDEL och ändå är man glad över att ha fått se en match där det spelades hockey i 3 perioder istället för en och en halv, snacka om svältfödd...
Att alla mina favoritspelare nätade igår och att alibi-jeff är borta bidrar också antar jag.
Att alla mina favoritspelare nätade igår och att alibi-jeff är borta bidrar också antar jag.
Man börjar må lite illa bara man hör namnet Wessner när man tittar på hockey...
Väldigt viktig match näst p.g.a att Luleå och Karlskrona möter Rögle och Örebro i sista omgången. Där blir det nog tre poäng för dem. Så blir det inte tre poäng mot Leksand är det nog kört med slutspel. För DIF har Skellefteå i sista omgången och de är ju inte riktigt klara för direkt slutspel än. Väldigt tuff bortamatch.
DIF - Leksand och Skellefteå borta
Luleå - Hv71 borta och Rögle hemma
KHK - Brynäs borta och Örebro hemma
DIF har lite tuffare spelschema kvar p.g.a de har två borta matcher. Men alla tre lag har en tuff match kvar och en lite enklare. Hoppas också att Skellefteå vinner nästa och Färjestad förlorar så att Skellefteå i alla fall är klar för topp 6 när de ska möta DIF.
DIF har lite tuffare spelschema kvar p.g.a de har två borta matcher. Men alla tre lag har en tuff match kvar och en lite enklare. Hoppas också att Skellefteå vinner nästa och Färjestad förlorar så att Skellefteå i alla fall är klar för topp 6 när de ska möta DIF.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Bra inför tisdag att brynäs förlorade idag. Nu har Färjestad och aik chansen att trycka ned dom på play in plats.
Jag är rädd för att vår "lättare" match mot Leksand blir svårast. Vi har gjort tre bra matcher spelmässigt mot SAIK. Sämre mot Leksand även om vi vunnit. Men hoppas vi gör säsongens två bästa fighter på tisdag & torsdag så får vi se hur långt det räcker!!klintan85 skrev:Väldigt viktig match näst p.g.a att Luleå och Karlskrona möter Rögle och Örebro i sista omgången. Där blir det nog tre poäng för dem. Så blir det inte tre poäng mot Leksand är det nog kört med slutspel. För DIF har Skellefteå i sista omgången och de är ju inte riktigt klara för direkt slutspel än. Väldigt tuff bortamatch.
Hahaha, shl vill ha mer publik , och så dömer man bort saiks mål mot fisk, en jävla parodi det här spektaklet.
Var det någon spelare som blev "störd" i samband med målet? I så fall förstår jag det, vi kan ju inte tillåta mål i samband med att någon störs. Herregud, tänk på barnen, det finns barn som tittar.#10 skrev:Hahaha, shl vill ha mer publik , och så dömer man bort saiks mål mot fisk, en jävla parodi det här spektaklet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Allvarligt talat vad fan är det som händer? Idioterna trasar sönder hela ligan, knappt kul att kolla på skiten längre.
Spela fult
Det är fel personer som har inflytande, så enkelt är det nog.diftobbe89 skrev:Allvarligt talat vad fan är det som händer? Idioterna trasar sönder hela ligan, knappt kul att kolla på skiten längre.
Reprisen på bortdömt mål 2 får mig att bara skratta, herregud vilket pajaseri.
Ja fyfan, vart fan ska detta sluta, herregud...sensei skrev:Det är fel personer som har inflytande, så enkelt är det nog.diftobbe89 skrev:Allvarligt talat vad fan är det som händer? Idioterna trasar sönder hela ligan, knappt kul att kolla på skiten längre.
Reprisen på bortdömt mål 2 får mig att bara skratta, herregud vilket pajaseri.
Fan, vi skulle ju varit med i morgon

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja mål nummer två borde verkligen godkännas. Mål nummer ett kan jag leva med att det döms bort.
Avskaffa tre mot tre.
Haha, det spelar ingen roll längre med målgården heller får vi lära oss. Är det "kontakt" med målvakten så döms det bort oavsett var det sker.
Man saknar ord.
Man saknar ord.