KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Felan
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Felan »

Datsyuk_13 skrev:Jag föreslår en tyst bojkott av klacken under matchens samtliga 60 minuter mot Örebro på torsdag.
Nej men helt ärligt. När de kommer ut på isen ska de mötas av ett jävla burop bara och sedan visa hjärta djurgården. Sen kan vi hålla käften resten av matchen.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Felan skrev:
Datsyuk_13 skrev:Jag föreslår en tyst bojkott av klacken under matchens samtliga 60 minuter mot Örebro på torsdag.
Nej men helt ärligt. När de kommer ut på isen ska de mötas av ett jävla burop bara och sedan visa hjärta djurgården. Sen kan vi hålla käften resten av matchen.
Ja, för det kommer ju hjälpa, bua ut dom innan matchen ens har börjat. Smart.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Kentta skrev:
Felan skrev:
Tydligen så hjälper ju inte det andra heller. Ska bli motgångs supporter nu.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Felan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Felan »

Kentta skrev:
Felan skrev:
På något sätt så bör det ju göra det. För vi måste väl kunna visa frustration direkt?

Om du tycker de är fel i början. Varför står vi och buar efter matcherna för då? Samma sak? Spelar väl ingen roll. Dom ska veta att dom lever och dom ska veta att dom har extrem press på sig.
Användarvisningsbild
Throttle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Throttle »

Haha precis. Kanske blir omvänd effekt utan vårat stöd 8)
1891
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Ni som redan gett upp och vill bua innan matchen ens börjat. Skit ner er och stanna hemma.
Vi andra som vill gå och ge dem chans 78754477 behöver en ärlig chans.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Nästan lite jobbigt att inse att det fortfarande finns en mikroskopisk chans; Vinner vi resten samtidigt som Rögle får spö mot Timrå eller BIK så... Fast målskillnaden är knappast på vår sida.

Så snälla. Storma inte bås eller is och kasta inte in saker innan det är 100% kört. Ni vill läsa inte sumpa den lilla chans som finns kvar?
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

När man sovit på saken, så känns allt faktiskt mycket ljusare. Vi har en sak inget annat lag har. Vi är Djurgården!

P.S. Snälla. Storma inga bås eller planer. Det är inte Djurgården. D.S.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

minalman skrev:När man sovit på saken, så känns allt faktiskt mycket ljusare. Vi har en sak inget annat lag har. Vi är Djurgården!

P.S. Snälla. Storma inga bås eller planer. Det är inte Djurgården. D.S.

Tyvärr är det nog ingen av fjortisarna eller chipsfettona här inne som vad dom än skriver skulle våga sig på något sådant, så man når inte riktigt fram till berörda parter.
Jag kan dock inte göra annat än hålla med dig.

Sen tycker jag att idén att vara knäpptysta på torsdag är den bästa, gärna sittandes (om man anser att trappstegen på Hovet är rena nog). "Visa hjärta" funkar inte, det är nämligen inte det som är problemet...det är kunnandet. Vill man skrika något kan man ropa "visa kunnande" om något för det är där bristerna finns...nej jag fattar att det skulle låta rätt löjligt.

Att hänvisa till att man ska busvissla med anledningen "det omvända har ju inte funkat", ja det är ett resonemang som en astmatiker skulle kunna blåsa hål på. Vill man busvissla när det går dåligt i matchen, gör då det (även om jag inte tror att man får den önskade effekten då heller) men inte direkt när matchen sätter igång.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF skall få visa på torsdag att de förtjänar publikens stöd.

Jag är dock livrädd för hur det hela kommer sluta... kommer braka loss på allvar på läktarna är min gissning vilket är så jävla tragiskt. Kan inte den här säsongen från helvetets avgrunder bara abrupt ta slut. :|
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:DIF skall få visa på torsdag att de förtjänar publikens stöd.

Jag är dock livrädd för hur det hela kommer sluta... kommer braka loss på allvar på läktarna är min gissning vilket är så jävla tragiskt. Kan inte den här säsongen från helvetets avgrunder bara abrupt ta slut. :|
Jag har faktiskt aldrig fattat varför man inte slänger ut folk som har uppenbarliga uppsåt att försöka ta sig fram till båset, vi vet att dom tidigare slängt ut folk för mindre. Fan hade jag haft en hop av människor som försökt storma mitt kontor när jag jobbar hade jag ringt på vakten som fått slänga ut dom. Det oavsett om dom hade betalat för att få sitta i korridoren.

Kanske bäst att välja att spela inför tomma läktare imorgon...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi diskuterade igår misstagens betydelse och spekulerade i att det stora trycket på laget medfört att trots att vi spelar bra så görs avgörande misstag i snart sagt varje match. Detta för att spelarna blir nervösa av publiktrycket och supportrarnas förväntningar. Viktigaste matchen på trettio år osv. Tycker det vore väldigt intressant rent psykologiskt om hela Hovet agerade som en tennispublik i morgon. Men som skrevs här ovan. den stora majoriteten läser nog inte det här, utan kommer ge utlopp för sina känslor. Vi får hoppas det går bra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Ni som sjunger Visa Hjärta Djurgården. Kan ni snälla definiera hjärta för mig. För spelarna slet som fan, stolpträffar, missade öppna mål, tacklades som satan och visade otrolig känslor. Vad är då visa hjärta i det läget? Jag fattar inte.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Vi ska kräva styrelsens avgång.
Användarvisningsbild
kronwalled

Inlägg av kronwalled »

Metal Machine skrev:Vi ska kräva styrelsens avgång.
^This.

Det är fan det enda som är positivt med detta att vi blir av med "bajen-janne" och "jag-sover-gott-om-natten-mats larsson".

Det hatet jag känner mot Jan Järlefelt går fan inte att beskriva. Denna mannen har kört Sveriges anrikaste förening, som vi alla älskar rätt ner i skiten, han har största skuld i detta.
Alltid, Oavsett
Skriv svar