Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jag har frågat tidigare utan att få något svar, så jag frågar igen.
Kan inte någon förklara för mig varför ni så hemskt gärna vill ha hem Tellan.
Han har sin plats i historieböckerna som en bra DIF målvakt. Men vad gör honom bättre än de vi har nu?
Han kommer dessutom ha lönekrav som motsvarar lönen för nytecknade kontrakt med Wesslau och Ridderwall tillsammans.
Gustaf Wesslau 2009-10 91,70%
Stefan Ridderwall 2009-10 91,69%
Hivar upp lite statistiken på Tellan igen för er som inte har sett den tidigare.
Djurgårdens IF 1999-00 91,26
Playoff 1999-00 93,05
Djurgårdens IF 2000-01 91,40
Playoff 2000-01 88,46
2001-2002 St. John's Maple Leafs AHL 28 3.12 .909 Playoffs 1 0 1.000
2002-2003 Toronto Maple Leafs NHL 3 2.79 .895
St. John's Maple Leafs AHL 47 3.35 .910
Sweden WC 7 1.37 .940
2003-2004 Toronto Maple Leafs NHL 12 2.87 .894
St. John's Maple Leafs AHL 23 2.64 .921
Sweden WCup 3 4.01 .875
2004-2005 St. John's Maple Leafs AHL 45 2.65 .921 Playoffs 5 3.56 .899
2005-2006 Toronto Maple Leafs NHL 25 3.13 .895
Sweden OG OG 1 3.00 .903
2006-2007 Toronto Maple Leafs NHL 1 2.03 .895
Toronto Marlies AHL 3 3.95 .882
Phoenix Coyotes NHL 30 3.39 .885
2007-2008 Phoenix Coyotes NHL 22 2.74 .908
Sweden WC 2 3.78 .857
Sweden (all) International 3 3.30 .861
2008-2009 Phoenix Coyotes NHL 15 2.86 .907
Buffalo Sabres NHL 6 2.35 .928
2009-2010 Ak Bars Kazan KHL 11 2.44 .905
Kan inte någon förklara för mig varför ni så hemskt gärna vill ha hem Tellan.
Han har sin plats i historieböckerna som en bra DIF målvakt. Men vad gör honom bättre än de vi har nu?
Han kommer dessutom ha lönekrav som motsvarar lönen för nytecknade kontrakt med Wesslau och Ridderwall tillsammans.
Gustaf Wesslau 2009-10 91,70%
Stefan Ridderwall 2009-10 91,69%
Hivar upp lite statistiken på Tellan igen för er som inte har sett den tidigare.
Djurgårdens IF 1999-00 91,26
Playoff 1999-00 93,05
Djurgårdens IF 2000-01 91,40
Playoff 2000-01 88,46
2001-2002 St. John's Maple Leafs AHL 28 3.12 .909 Playoffs 1 0 1.000
2002-2003 Toronto Maple Leafs NHL 3 2.79 .895
St. John's Maple Leafs AHL 47 3.35 .910
Sweden WC 7 1.37 .940
2003-2004 Toronto Maple Leafs NHL 12 2.87 .894
St. John's Maple Leafs AHL 23 2.64 .921
Sweden WCup 3 4.01 .875
2004-2005 St. John's Maple Leafs AHL 45 2.65 .921 Playoffs 5 3.56 .899
2005-2006 Toronto Maple Leafs NHL 25 3.13 .895
Sweden OG OG 1 3.00 .903
2006-2007 Toronto Maple Leafs NHL 1 2.03 .895
Toronto Marlies AHL 3 3.95 .882
Phoenix Coyotes NHL 30 3.39 .885
2007-2008 Phoenix Coyotes NHL 22 2.74 .908
Sweden WC 2 3.78 .857
Sweden (all) International 3 3.30 .861
2008-2009 Phoenix Coyotes NHL 15 2.86 .907
Buffalo Sabres NHL 6 2.35 .928
2009-2010 Ak Bars Kazan KHL 11 2.44 .905
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vill ha hem Tellan. Av det jag sett av honom senaste åren (landslagsspel) så är han klart bättre än våra nuvarande målvakter. Sedan tycker jag att statistik för en målvakt ska tas med en rejäl nypa salt. Ridderwall hade under denna säong ett tag den bästa räddningsprocenten. Var han bästa målvakten i serien då? Knappast va.
Jag skulle lätt ta Liv, Lindbäck eller Karlsson istället för våra målvakter vilken dag i veckan som hellst, även om deras räddningsprocent är sämre.
Sedan är det en viss skillnad att jämföra procent från olika ligor. Kasta in Wesslan i ett NHL lag får vi väl se hur hans procent blir. Dessutom spelar det stor roll i vilket lag man står. I ett spelförande lag kan man lätt åka på många 1-2, 1-3 lägen. Spelar man i ett utpräglat defensivt lag kan skotten komma från enklare lägen för en målvakt.
Så att argumentera utifrån räddningsprocent är rätt meningslöst, i varje fall för mig.
Att vara en duktig målvakt handlar om så mycket mer än räddningsprocent. Exempelvis vilken typ av mål man släpper in. Gör man de avgörande räddningarna? Är man bäst när det gäller?
Jag skulle lätt ta Liv, Lindbäck eller Karlsson istället för våra målvakter vilken dag i veckan som hellst, även om deras räddningsprocent är sämre.
Sedan är det en viss skillnad att jämföra procent från olika ligor. Kasta in Wesslan i ett NHL lag får vi väl se hur hans procent blir. Dessutom spelar det stor roll i vilket lag man står. I ett spelförande lag kan man lätt åka på många 1-2, 1-3 lägen. Spelar man i ett utpräglat defensivt lag kan skotten komma från enklare lägen för en målvakt.
Så att argumentera utifrån räddningsprocent är rätt meningslöst, i varje fall för mig.
Att vara en duktig målvakt handlar om så mycket mer än räddningsprocent. Exempelvis vilken typ av mål man släpper in. Gör man de avgörande räddningarna? Är man bäst när det gäller?
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2010-03-15 19:40:32, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Word!BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag vill ha hem Tellan. Av det jag sett av honom senaste åren (landslagsspel) så är han klart bättre än våra nuvarande målvakter. Sedan tycker jag att statisitik för en målvakt ska tas med en rejäl nypa salt. Ridderwall hade under denna säong ett tag den bästa räddningsprocenten. Var han bästa målvakten i serien då? Knappast va.
Helt sjukt att det har gått så bra för Antti-Pekka sedan han lämnade Djurgården. 
http://eliteprospects.com/player.php?player=7109
----------------------------
Tellqvist? JA? Tellan eller Wesslau i ett slutspel, vad föredrar du?

----------------------------
Tellqvist? JA? Tellan eller Wesslau i ett slutspel, vad föredrar du?
Räknas att spela i Finlands tredje och fjärde division som bra?Enbom skrev:Helt sjukt att det har gått så bra för Antti-Pekka sedan han lämnade Djurgården.
Öhh?? Ledning: http://sv.wikipedia.org/wiki/Generation_Xsthlm1891 skrev:Räknas att spela i Finlands tredje och fjärde division som bra?Enbom skrev:Helt sjukt att det har gått så bra för Antti-Pekka sedan han lämnade Djurgården.
Kolla däremot http://eliteprospects.com/player.php?player=17, skapligt stekigt att börja stänka in poäng på gamla dar!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ibland är svårt att förstå ironi via internet, men mitt tips är att Enbom skämtade till det lite.sthlm1891 skrev:Räknas att spela i Finlands tredje och fjärde division som bra?Enbom skrev:Helt sjukt att det har gått så bra för Antti-Pekka sedan han lämnade Djurgården.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Vardaglig ironi:sthlm1891 skrev:Räknas att spela i Finlands tredje och fjärde division som bra?Enbom skrev:Helt sjukt att det har gått så bra för Antti-Pekka sedan han lämnade Djurgården.
Ett vardagligt exempel på ironi är att säga "Vilket underbart väder!" när det spöregnar och man egentligen inte alls tycker om regnväder.
Jo men den framkom verkligen inte alls eller så är det jag som är lite efterEdin skrev:Ibland är svårt att förstå ironi via internet, men mitt tips är att Enbom skämtade till det lite.sthlm1891 skrev:Räknas att spela i Finlands tredje och fjärde division som bra?Enbom skrev:Helt sjukt att det har gått så bra för Antti-Pekka sedan han lämnade Djurgården.

- Lee Harvey Oswald
Äh, hela officepaketet på det inlägget tycker jag!jensa85 skrev:Word!BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag vill ha hem Tellan. Av det jag sett av honom senaste åren (landslagsspel) så är han klart bättre än våra nuvarande målvakter. Sedan tycker jag att statisitik för en målvakt ska tas med en rejäl nypa salt. Ridderwall hade under denna säong ett tag den bästa räddningsprocenten. Var han bästa målvakten i serien då? Knappast va.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag är emot. Behåll Wesslau el. Riddarn JR och ta in en (ännu) yngre talang.Lee Harvey Oswald skrev:Äh, hela officepaketet på det inlägget tycker jag!jensa85 skrev:Word!BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag vill ha hem Tellan. Av det jag sett av honom senaste åren (landslagsspel) så är han klart bättre än våra nuvarande målvakter. Sedan tycker jag att statisitik för en målvakt ska tas med en rejäl nypa salt. Ridderwall hade under denna säong ett tag den bästa räddningsprocenten. Var han bästa målvakten i serien då? Knappast va.
Jag har ingen som helst argumentation av den klassen som visas ovan, utan bara tycker så här. Lägg degen på utespelarna när vi ändå har målvakter som enl. experter och statistiskt sett är väldigt duktiga. En fd stormålvakt är ingen garanti för framgång, se frölunda.
-
- Säsongskort: Ja
Vilka experter tycker att Ridderwall och Wesslau är väldigt duktiga målvakter?sensei skrev: Jag är emot. Behåll Wesslau el. Riddarn JR och ta in en (ännu) yngre talang.
Jag har ingen som helst argumentation av den klassen som visas ovan, utan bara tycker så här. Lägg degen på utespelarna när vi ändå har målvakter som enl. experter och statistiskt sett är väldigt duktiga. En fd stormålvakt är ingen garanti för framgång, se frölunda.

Statistiken är inte ett sätt att bedömma hur bra målvakten är (enbart). Om det hade, så skulle våra målvakter vara bättre än Stefan Liv (90.9%). Varför fick inte nån av dom åka till OS?

Våra målvakter har alldelles för låg lägstanivå, dom kan hålla nollan och storspela i en match men släppa in 4 enkla puckar i nästa
Det är många som har sagt positiva saker om Wesslan och/eller riddarn: Boork, Rönnquist, diverse kommentatorer på sveriges radio. Det finns säkert fler, för vi släpper faktiskt in få mål. Hoppas du har överseende med att jag inte orkar googla fram specifika citat.Torpedo Novgorod skrev: Vilka experter tycker att Ridderwall och Wesslau är väldigt duktiga målvakter?
Statistiken är inte ett sätt att bedömma hur bra målvakten är (enbart). Om det hade, så skulle våra målvakter vara bättre än Stefan Liv (90.9%). Varför fick inte nån av dom åka till OS?![]()
Våra målvakter har alldelles för låg lägstanivå, dom kan hålla nollan och storspela i en match men släppa in 4 enkla puckar i nästa
Min teori varför Riddarns och Wesslans statistik är så bra är att tränarstaben är så pass observant så att de spelar den målisen som just nu är hetast, och sjabblar man så blir man utbytt -- medan sådana som Liv spelar större delen av säsongen oavsett dagsform.
Som sagt, behåll målisarna vi har eller byt ut den ena. Lägg pengarna på Ekman och Mackan. Vi ska ändå spela i anfallszon.
- Silverminken
Visst vill man spela i anfallszon men det går ju inte att hålla den där i all evighet. Målvakterna är fortfarande den viktigaste spelaren på isen och jag personligen vill gärna ha tillbaka Tellqvist.sensei skrev:
Som sagt, behåll målisarna vi har eller byt ut den ena. Lägg pengarna på Ekman och Mackan. Vi ska ändå spela i anfallszon.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Anfall är bästa försvar! Full fart framåt och inget annat!Silverminken skrev:Visst vill man spela i anfallszon men det går ju inte att hålla den där i all evighet. Målvakterna är fortfarande den viktigaste spelaren på isen och jag personligen vill gärna ha tillbaka Tellqvist.sensei skrev:
Sen måste man ha en stabil målis bakom gubbarna som kör full fart framåt, och där vill jag se Tellan!