Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
stolpskott

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av stolpskott »

bertilsson skrev:
Stadion skrev:Helt riktigt Marcus är inte någon som gör 25-30 mål på en säsong, men hur många gör det?
Inte många, men dock låter det på många här som att han är en frälsare.. Tror itne dif blir så mkt bättre med honom..
Det DIF saknade iår, var det där alldeles lilla extra. Dvs, att skita ner sig totalt när det verkligen gällde. Dessa förmågor har Mackan och därför kommer han tillföra vårt lag att det är inte "lugnt" och ta en smäll...
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Riktigt skönt med en förlängning på Oscar Eklunds kontrakt.
Han har hög potential och kommer kunna lira i DIF många år framöver.
DrAlban

Inlägg av DrAlban »

robin_dif skrev:Riktigt skönt med en förlängning på Oscar Eklunds kontrakt.
Har han verkligen det? Tycker han ska visa det nån gång för en gångs skull! Men det vimlar inte direkt av backar i dagens DIF organisation så det är väl kanske rimligt med nytt kontrakt.
-Inget guld för aik
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Inlägg av Struten »

Håller med robin_dif, tror mycket på honom.

DrAlban; Vi ska komma ihåg att Oscar har haft två lite sämre säsonger p.g.a en massa skador, som det står i artiklen.
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Killer Kennholt »

Undrar om DIF är intresserade av Jonas Andersson från Kärpät? En kille från Lidingö som gjort en hel del med poäng i den finska ligan. Passar in på profilen från sthlm och är i rätt ålder.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Andersson verkar intressant faktiskt. Gjort duktigt med poäng i alla fall. Har inte sett honom så kan inte säga något. Han kanske passar bättre i finland, är ju lite annorlunda spel där.
Född till sportchef.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Håller med det finns något där som kan bli riktigt bra om han för en gångs skull slipper skador och annat skit. Tror inte han kommer bli en stjärna på något sätt men till en bra elitserieback ser jag honom som helt klart.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jonas Andersson jagas redan av luleå.
http://hockeysverige.se/news_show_lulea ... id=6058434
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Stadion skrev:
Håller med det finns något där som kan bli riktigt bra om han för en gångs skull slipper skador och annat skit. Tror inte han kommer bli en stjärna på något sätt men till en bra elitserieback ser jag honom som helt klart.
Nej det tror inte jag heller , men helt klart en ny "ronnie" inte i spelsättet men han kommer nog kunna bli en riktigt stabil allroundback i Elitserien.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Tycker att DIF har för många stockholmare i laget. DIF säger att de blir en bättre sammanhållning och umgänge och så och visst är det så, men hela laget kan inte vara stockholmare. De som är stockholmare har hockeyn,familjen,vännerna och allt vilket gör att dom bara lägger ner lite tid på hockeyn medans de som är utanför stockholm känner inte tll ngt av stockholm eller någon i stockholm vilket gör att dom satsar allt på hockeyn och gör dom till en bättre spelare.
Se bara på Dicken. Han är från stockholm och har kompisarna och allt här vilket gör att han går ut och festar, tänker mindre på hockeyn och producerar mindre. Men i karlstad och Färjestad känner han ingen och vet inget vilket gör att han tänker mer på hockeyn och gör att han producerar mer.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Om Jonas Andersson ska tillföra något till DIF krävs att han utvecklas ett par hundra procent sen han stack till Finland. Han var dålig i både Brynäs och SSK.

Lär inte vara billig och tar inte plats i de två första kedjorna. Låt Luleå ta honom.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

jensa öhling skrev:Om Jonas Andersson ska tillföra något till DIF krävs att han utvecklas ett par hundra procent sen han stack till Finland. Han var dålig i både Brynäs och SSK.

Lär inte vara billig och tar inte plats i de två första kedjorna. Låt Luleå ta honom.
Word. Om spelare ska värvas "utifrån" ska det vara första backpar eller förstakedjan. Bredd har DIF så det räcker. "Egna" juniorer fyller ut i övriga formationer. I förstafomrmationen ska det vara spets. In med Marcus Nilsson, Staffan Kronwall (producerat mycket poäng i AHL i år) och Daniel Rudslätt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Rudslätt är inte bra nog för en första lina.

Tveksamt om killen är värd de pengar han dessutom lär begära.

För övrigt ställer jag mig tveksam till en förlängning av O Eklunds kontrakt. Har han visat något de senaste två säsongerna annat då än att sjukgymnasten haft mycket med honom att göra...
Användarvisningsbild
Pettson

Inlägg av Pettson »

Ledare:
Hardy Nilsson lär ha i förhandlingar med DIF krävt förstärkningar i samtliga lagdelar. http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... -ta-jobbet
Själv utgör Hårde Hardy en klar förstärkning, enligt mig. Minns med fasa alla rotationer i femmorna som Montén och Johansson höll på med i början av säsongen. Montén och Johansson kan bli bra, men Hardy innebär rutin.
Han är inte heller rädd för att släppa fram juniorer, trots att han mer eller mindre tränat idel mästarlag de senaste säsongerna. Det var han som hämtade upp en färsk Tellqvist från Huddinge och petade Tommy Söderström som då var närmast Gud.
Någon frälsare som kan trolla med knäna är inte Hardy, men jag är övertygad att det står ett mer genomtänkt DIF med en plan om vad som krävs för att vinna på isen i höst.

Målvakt:
Den sista utposten och här behövs förstärkning. Hela laget drabbas om det finns osäkerhet bakåt. Kan vi köra framåt eller måste vi hela tiden täcka upp för vår målvakt? Lär av Frölunda och Holmqvist som mer eller mindre ensam vunnit många matcher och poäng när Frölunda varit dåliga.
Drömvärvning: Tellqvist. Om vi hade haft honom i år, så hade vi gått till slutspel. Definitivt. Dessutom är han en djurgårdsprofil.

Back:
Den bäste backen är redan värvad: Marcus Ragnarsson. Han är en Kenny Jönsson eller Dick Tärnström för sitt lag. Men hans sjukt höga istid är också en underkännande av hans backkollegor. Han behöver avlastning. Staffan Kronvall?

Forward:
Som så många andras är min drömvärvning Marcus Nilsson. Inte för att han kommer att ösa in poäng. Men för inställningen och uttalanden om att det inte finns något annat lag i Elitserien än DIF. Marcus vill tydligen inte åka skoter till träningen och andra klubbar gör sig icke besvär.
Jag minns duellen mellan honom och Hedström och Timrå under lock-out-säsongen. Ett citat från Pelle Prestberg och den snöpliga finalförlusten 98: "Dom är som barn på isen. Ibland funderar man om det inte är ett juniorlag vi möter. Han (Marcus Nilson) snackade hela tiden. Mest handlade det om bårar och ambulanser"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... le15717.ab
Visst, det är länge sedan 98 men om vi bortser från att Nilsson inte kommer toppa poängligan så kommer han att betyda mycket både på och av sidan isen med sin inställning. Och om det finns någon som är beredd att sticka ut ögonen på folk för att DIF ska vinna så vill jag fan ha honom. Visst, det kanske är omoraliskt men hellre det än något om att ”bla bla det är ju tråkigt att vi inte kom till slutspel, men vi får vara glada att vi slapp kvalserien”. Jaha, nu blir det golf, typ.

Övrigt:
Jag hoppas på ett bättre lag nästa år. Vi kan inte tävla med lönebudgeten med lag som Linköping, Färjestad osv. Det vet vi. Men det är inte heller så enkelt att bara köpa ihop de dyraste spelarna och hoppas på SM-guld (läs Frölunda de senaste två åren). Det gäller att få ihop ett lag.
Jag hoppas på ett lag där alla vet sina roller och ett lag som spelar för skölden. Jag hoppas på ett lag jag kan vara stolt över.
Senast redigerad av Pettson den 2009-03-13 00:29:10, redigerad totalt 2 gång.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kanske kunde ersätta Ölvestad med Mackan?
Låst