Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/3 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

diffarn1 skrev:vad fan säger idioten på Elitserie extra som snackar likadant som henrik hjelt, jo, han säger att de här storstads lagen som tex sthlm med bra ekonomi :o , borde vara i slutspel. vi har väl ingen bra ekonomi!
Såg också på programmet han som sa det är en f.d. expressen journalist om jag inte har helt fel och dessutom sa han att ha storstadslagen har bra förutsättningar visst Sthlm är en storstads region med stor potential men att man mitt i säsongen får leta träningstider runt om i Sthlm tyder inte på speciellt bra förutsättningar, men vad vet jag.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

ja, fredag kväll var ingen höjdare...
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Besvikelsen vill fortfarande inte ge med sig men den är kanske inte lika intensiv som i fredags.
Känns otroligt tungt att det inte kommer spelas nån hockey på Hovet på tisdag.
Vill försöka att inte tänka på det, inte ge idioterna för mycket utrymme. Men jag kan inte släppa det. Stormningsförsök, interntjafs och allmänt dåligt beteende.
Min fråga är bara, var det värt det?

* Våran sköld har dragits i smutsen
* Som det ser ut blir det inga fler tåg
* JKs jobb med att tvätta bort huliganstämpeln på djurgårdssupportrar tog många steg framåt.

Jag vet inte vad som svider mest. Att dom här människorna kallar sig för djurgårdare eller att dom i 9 fall av 10 slipper stå till svars för det dom har gjort. Istället är det DIF som får ta största smällen.
DIFference skrev:Skärpning! Polisen har för fan inte gjort något!
Mitt förtroende för svensk polis fick sig en ordentlig törn i fredags. Allt sköttes exemplariskt före matchen (kanske att vi som åkte tåg borde fått bussar till konsert&kongress från tågstation men det risktagandet gick hem).
Efter matchen fick vi inga bussar tillbaka till tåget utan fick gå, polisen blockerade först vår väg för att i nästa stund släppa fram oss. När vi sen blivit framsläppta så försöker 4 polis/pikébilar köra igenom folkmassan vilket resulterade i att minst en person blev påkörd, det är ett under att han klarade sig utan några allvarliga skador.

Sen vet jag inte exakt vad som hände på tågstationen. Misstänker väl att några Men vi får lämna lkpg en kvart tidigare än vad vi skulle och konsekvensen blir att många blir kvar.
DIFference skrev: PS. White Lions är pinsamma. Sverige sämsta hemamklack. Hörs inte ett skit trots att de är 500 man! Men klart, medelåldern ligger på ca 17 år. Blandat med lite pensionärer. DS.
Kanske att white lions är pinsamma, men är vi så mycket bättre på våra hemmamatcher? I år har vi tack vare JK tagit flera steg framåt. Men vårt hemmastöd över hela säsongen är fortfarande inte värdigt mesta mästarna.
Lycka är att vara djurgårdare
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Rash har rätt i det mesta han säger.
lilleman

TACK DIF!

Inlägg av lilleman »

Jag skulle vilja tacka våra krigare för en bra säsong. Jag vet att det känns surt att det inte blev något slutspel. Men tack så hemskt mycket för att vi slapp kvalserien. Jag har gråtit sen i fredags kväll och jag gråter fortafarande för att vi inte kom till slutspel :cry:. Men tack våra krigare för säsongen och kämpa på fram tills september när säsongen 2007/2008 börjar. Tack dif! Tack challe berglund lycka till i dit nästa jobb
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

Bilder från matchen LHC -DIF vart finns de ? :)
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Finns det några bra klack-bilder från Linköping någonstans på nätet?
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Har några bilder som jag skulle kunna lägga någonstans. Men måste fixa ett program för att lägga upp bilerna först.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Dahlin

Inlägg av Dahlin »

Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

FBK:arn skrev:Jaha, då var det äntligen klart, f,,torna borta från slutspel.
Att det skulle ske visste ju alla, enda frågan var när???
Moget beteende av fansen efter sista matchen,,,,,, Heja Heja
Och det är på tal om moget du tar dig tid att bli medlem här på forumet och skriver och tror att nån ska bry sig?

Patetiskt är ju inte ens förnamnet
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

men det är ju mkt mognare att gå in på andra klubbars forum och dryga? :S
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

FBK:arn : Vi har ju ingen filmningsutvisning än, och så har vi ju spelare som står upp för laget och inte åker runt och slåss med klubban, om han inte gömmer sig bakom Kåberg.

Mesta Mästarna - DIF
MAP

Inlägg av MAP »

Är det inte lite kul att folk måste söka upp vårt forum och skriva en massa dynga om oss när det går dåligt för DIF? Älskar dom verkligen oss så mycket?
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

MAP skrev:Är det inte lite kul att folk måste söka upp vårt forum och skriva en massa dynga om oss när det går dåligt för DIF? Älskar dom verkligen oss så mycket?
ALLA Älskar Djurgården, folk har bara olika sätt att visa det på!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Stocky skrev:
MAP skrev:Är det inte lite kul att folk måste söka upp vårt forum och skriva en massa dynga om oss när det går dåligt för DIF? Älskar dom verkligen oss så mycket?
ALLA Älskar Djurgården, folk har bara olika sätt att visa det på!
Sant,
Jag fick ett SMS i fredags kväll från en Gnagar-vän.
-"Synd att NI missade slutspelet":(

(han var inte ironisk)

Djurgården är fortfarande laget alla vill slå.
Ett SM-slutspel utan DIF är som Led Zeppelin utan Jimmy Page. dvs inte värt att ta på allvar
Skriv svar