Spelarkontrakt, truppen 06/07

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad

Inlägg av isolerad »

Lars Jonsson i HV71 vore en riktigt bra förstärkning enligt mig.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

"www.difhockey.se"
Med några fler kontraktsförlängningar och nyförvärv kommer vi att stå väl rustade och ordentligt revanschsugna när nästa säsong startar, säger Djurgården Hockeys klubbdirektör Tommy Engström.

Ronnie Pettersson, Alexander Ribbenstrand, Christofer Löfberg, Patric Hörnqvist, Jimmie Ölvestad, Fredrik Bremberg, Christopher Thörn och Patrick Thoresen klara för spel i Djurgården Hockey 2006/07.
Hittils ser det väl rätt bra ut, nu saknar jag en signatur från Adam bland annat...

Man säger att mer några kontraktsförlägningar och nyförvärv står vi rustade. Då ska de f*n va bra nyförvärv, måste ha lite mer klasspelare. DIF ekonomin är låg, jag vet, men ändå! Lite måste man kunna skrapa ihop.

En ritkigt ordentlig förstärkning på målvakt/backsidan. Lassila har inte haft det lätt pga backarna. Annars är han en bra målvakt. Men Tellqvist skulle ju vara fint!

Kan vi inte plocka Fredrik Sjöström från NHL också? Michael Holmqvist? Rickard Wallin? Alla stockholmare, skit i tidigare klubbtillhörighet om de är bra! :P
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Intressant artikel: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... derType=14

Jag tycker det känns relativt bra inför nästa säsong ändå. Vi ökar spelarbudgeten från 19 miljoner till 24 miljoner. Vi måste ta ett steg i taget nu, det viktigaste var att vi inte åkte ur den här säsongen...
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Boråsaren skrev: Hittils ser det väl rätt bra ut, nu saknar jag en signatur från Adam bland annat...

Man säger att mer några kontraktsförlägningar och nyförvärv står vi rustade. Då ska de f*n va bra nyförvärv, måste ha lite mer klasspelare. DIF ekonomin är låg, jag vet, men ändå! Lite måste man kunna skrapa ihop.

En ritkigt ordentlig förstärkning på målvakt/backsidan. Lassila har inte haft det lätt pga backarna. Annars är han en bra målvakt. Men Tellqvist skulle ju vara fint!

Kan vi inte plocka Fredrik Sjöström från NHL också? Michael Holmqvist? Rickard Wallin? Alla stockholmare, skit i tidigare klubbtillhörighet om de är bra! :P
Adam eller Liwing kvittar för mig. Liwing är förmodligen billigare och har ungefär samma potential. Mattsson får gärna göra en säsong till i DIF, förutsatt att han ges en roll som den 6:e/7:e back han egentligen är. Men för att det ska ske så krävs det ju att DIF hittar ett par riktigt duktiga pjäser till nästa säsong.

De forwards du föreslår kan vi nog glömma. Wallin spelar ju i FBK, Holmqvist har ju lyckats ta en plats i NHL (och har dessutom en lägenhet och en bror i linköping) och Sjöström är väl ingen stockholmare vad jag vet. Dessutom släpper nog inte Phoenix honom i första taget.
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Jag tror och ser gärna att man fortsätter med att knyta till sig spelare från stockholmsområdet. Och personligen skulle inte jag ha något emot att se gnagets Stefan Gråhns, Jimmie Svensson, Sami Pitkänen och bajens Liam Lindström och Daniel Larsson i DIF kommande säsong. Sen kan man alltid diskutera om det är rätt att värva från ärkerivalerna, men som stockholmsishockeyn ser ut idag så känns inte rivaliteten lika stor som för tio år sedan.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Rivaliteten är väl större inom fotbollen?

Grejen är väl den att det skiljer så mycket mellan DIF, AIK och Bajen i hockey, tre divisioner ju!
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Härligt att Ottosson har skrivit på nu också, jag hoppas att han är starkare nästa säsong och att det går bättre.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Sir Martin skrev:Intressant artikel: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... derType=14

Jag tycker det känns relativt bra inför nästa säsong ändå. Vi ökar spelarbudgeten från 19 miljoner till 24 miljoner. Vi måste ta ett steg i taget nu, det viktigaste var att vi inte åkte ur den här säsongen...
Blev först glad och tänkte ju jävlar när det lite längre upp stod att vi ökar spelarbudgeten med 5 miljoner. Men längre ner hittar man detta.

"Tack vare ett publiksnitt på nästan 7.000 personer räknar klubben med att göra ett nollresultat den här säsongen. Att man trots det, och utan publikintäkter från slutspelsmatcher, kan öka spelarbudgeten till 24 miljoner säsongen 06-07 beror främst på det nya tv-avtalet som ger elitserieklubbarna en rejäl summa."

Så vi står alltså i samma förhållande till de andra klubbarna som också får samma pengar.

Blir skit nästa år med alltså.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Sjöström är äl iaf född i Sthlm? Han har iaf vart bosatt här!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Boråsaren skrev:Sjöström är äl iaf född i Sthlm? Han har iaf vart bosatt här!
När då? Killen är född i Färgelanda (nånstans vid Uddevalla tror jag), blev hockeyskolad i Kungälvs IK och spelade TV-pucken för Göteborg innan han gjorde två år i Modo, varpå han sedan flyttade tillbaks till Göteborg för några säsonger i Frölunda.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

När då? Killen är född i Färgelanda (nånstans vid Uddevalla tror jag), blev hockeyskolad i Kungälvs IK och spelade TV-pucken för Göteborg innan han gjorde två år i Modo, varpå han sedan flyttade tillbaks till Göteborg för några säsonger i Frölunda.
Jag ber om ursäkt, fel av mig! :)
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

TACK OTTO!
För att du stannar i ett år till.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

difhockey.se skrev:Patrick Thoresen står under kontrakt med Djurgården till och med säsongen 2007/2008.
Stämmer detta eller har de skrivit fel? Har för mig att skrev på ett 1-årskontrakt?
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Diffe89 skrev:
difhockey.se skrev:Patrick Thoresen står under kontrakt med Djurgården till och med säsongen 2007/2008.
Stämmer detta eller har de skrivit fel? Har för mig att skrev på ett 1-årskontrakt?
"Patrick Thoresen står under kontrakt med Djurgården till och med säsongen 2007/2008."

Från artikeln idag...
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3222

Nyheten om Thoresens kontrakt.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Skriv svar