Semifinal 6 24/25 Södertälje - Djurgårdens IF 10/4
Klär mig i svart inför kvällen. Finns inte en enda por i mig som tror att det här går vägen. Förstå rågen i ryggen på Kebab idag? Usch och fy.
Haha ni som mådde skit inför förra matchen, hur mår ni nu? Själv hade jag inga men innan förra men nu jävlar mår jag illa
Get busy living or get busy dying..
Kan gå precis åt vilket håll som helst ikväll. Vi har ju uppenbarligen spelet i oss om fokus och nerver är med.
Första målet blir nog oerhört viktigt.
Tidigt insläppt och risken för mental härdsmälta känns stor.
Minns från grundserien att vi hade två lirare vid namn Eklund och Frondell. Vore kul att återse dessa grabbar.
Kan gå precis åt vilket håll som helst ikväll. Vi har ju uppenbarligen spelet i oss om fokus och nerver är med.
Första målet blir nog oerhört viktigt.
Tidigt insläppt och risken för mental härdsmälta känns stor.
Minns från grundserien att vi hade två lirare vid namn Eklund och Frondell. Vore kul att återse dessa grabbar.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kanske lite mindre press nu på bortais jämfört med hemma. Hoppas det kan hjälpa något.
Avskaffa tre mot tre.
Mest uppgivenhet faktiskt... inte arg, inte orolig... mest trött och besviken.
Tråkiga är att även om vi vinner idag, känns det som vi gör en "sån där" match vi brukar göra när det är avgörande möten, dvs total fail och stortorsk. Är nog därför jag känner mig helt off.
Hoppas givetvis på 2x vinster och hoppas spelarna inte känner som jag gör.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Gör samma sak.
Men lagar vodkapasta till middag. Hittills har DIF vunnit alla gånger jag gjort det. Kanske en tusing på SSK för säkerhets skull.
25/4-2025
-
Motbevisa oss Djurgården!!!! Ta halmstråt!!
Tanken svävar fritt just nu. Man är psykiskt inställd på att vi åker på stortorsk ikväll, totalt överkörda. Men där tar tankevurpan abrupt slut. Tälje sitter i en skitsits just nu. Alla tror Tälje vinner o de är redan med ena foten i SHL. Det kan bli en rejäl fotboja runt deras tassar. Får vi en bra start så kommer Täljes nerver plötsligt darra o DIF kommer få självförtroende o vaska hem en klar vinst ikväll. Tror vi samtidigt sveper dom hemma sen på Hovet i 7 avgörande. Men sen gott folk. Går a i k till allsvensk final o DIF detsamma då hade inte ens San Siro i Milano räckt till. Lär bli stora TV-skärmar både på Tele2 o på Jordgubben i Solna då intresset skapar kaos i Stockholm. Vilket tryck på biljettförsäljningen. Vill bara inte missa en sådan tillställning. Där DIF-hockey, förstå att den drabbningen ligger just nu i pokerpotten om ni spelar korten rätt ikväll. Hela Sverige vill se den historiska finalen i så fall. Glöm SHL-slutspelet, allsvenskan äger isf.
Se till att ha mycket vodka i. Själv står jag i valet och kvalet om jag ska skita i att se matchen eller bli plakat och kolla på den.förevigtdjurgården skrev: ↑2025-04-10 14:30:51Gör samma sak.
Men lagar vodkapasta till middag. Hittills har DIF vunnit alla gånger jag gjort det. Kanske en tusing på SSK för säkerhets skull.
-
Ikväll överlämnar jag både match och forum till er andra. Mitt bidrag har inte hjälpt Djurgården. Idag ska jag hålla mig borta, gissar att det hjälper.
Vinner Dif ikväll är det min förtjänst!
Vinner Dif ikväll är det min förtjänst!
- DIF_Soldier
Eller gör som jag, kröka ner dig och kolla inte matchen.Buford skrev: ↑2025-04-10 14:45:33Se till att ha mycket vodka i. Själv står jag i valet och kvalet om jag ska skita i att se matchen eller bli plakat och kolla på den.förevigtdjurgården skrev: ↑2025-04-10 14:30:51Gör samma sak.
Win win
Säg den glädje som varar
Mår klart bättre idag. Iaf än så länge. Känns lite hopplöst men vet ju att det är det egentligen inte. Men försöker tona ner förväntningarna, tisdagen sved ordentligt.
Kommer inte kolla ikväll.
Besvikelsen från senaste matchen har inte lagt sig.
Skulle älska att bli motbevisad men absolut inget talar för oss ikväll.
Vi var inte där när det gällde och framförallt…
Thore? Vad hände? Med Thore hade vi tagit oss till SHL. 100%
Besvikelsen från senaste matchen har inte lagt sig.
Skulle älska att bli motbevisad men absolut inget talar för oss ikväll.
Vi var inte där när det gällde och framförallt…
Thore? Vad hände? Med Thore hade vi tagit oss till SHL. 100%
Ja, förhoppningsvis däckar jag av innan matchen börjar!DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-10 14:56:00Eller gör som jag, kröka ner dig och kolla inte matchen.Buford skrev: ↑2025-04-10 14:45:33Se till att ha mycket vodka i. Själv står jag i valet och kvalet om jag ska skita i att se matchen eller bli plakat och kolla på den.förevigtdjurgården skrev: ↑2025-04-10 14:30:51Gör samma sak.
Win win
-
Tack för tips!Buford skrev: ↑2025-04-10 15:11:43Ja, förhoppningsvis däckar jag av innan matchen börjar!DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-10 14:56:00Eller gör som jag, kröka ner dig och kolla inte matchen.Buford skrev: ↑2025-04-10 14:45:33Se till att ha mycket vodka i. Själv står jag i valet och kvalet om jag ska skita i att se matchen eller bli plakat och kolla på den.förevigtdjurgården skrev: ↑2025-04-10 14:30:51Gör samma sak.
Win win
I en svag stund i Mars glömde jag hålla koll alls på datum i April. Det har i sin tur föranlett att jag ska på konsert ikväll med sambo & morsan. Således behöver jag inte se mer än det man prompt kollar via telefonen.
En och annan enhet blir det nog däremot..
25/4-2025