Jaa motivationen kickar in ibland. Jävlar va stora vi ser ut då. Frågan är ju varför vi inte är förmögna att kriga varje byte? För mig glasklart att det är en motivationsfråga. Väldigt bekväm trupp! Nilsson och Öhgren är RIKTIGT bra dock. Även Forsberg ser laddad ut.
HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 29/11
Var inte det där typ en Berglund-hakning på Tim?
Senast redigerad av Manijock den 2022-11-29 20:19:56, redigerad totalt 1 gånger.
Precis... Är det "Spelgeniet" Pehrsson som styr det?Jim Morrison skrev: ↑2022-11-29 20:18:06 Hade någon visat mig den här matchen och sagt att den var från förra säsongen så hade jag knappt reagerat. Vi behöver ett hästjobb av Garpen för detta är så låg nivå. Vi verkar ju se likadana ut oavsett vilka som spelar i laget.
- Harmageddon
Dags för tentamen!
Nu kommer vi till sista perioden, spännande att se om vi kan hålla ihop nu. Kom igen!
Nu kommer vi till sista perioden, spännande att se om vi kan hålla ihop nu. Kom igen!
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja väldigt upp och ner. Men tycker ändå detta är ett litet snäpp bättre än senaste matcherna.
Avskaffa tre mot tre.
På riktigt. Hockey är jävligt enkelt Ibland! Går vi in i närkampsspelet och tacklas rakt igenom så vinner vi. Försöker vi spela galant och petigt så kommer vi förlora även idag.Harmageddon skrev: ↑2022-11-29 20:20:53 Dags för tentamen!
Så fort vi tar i så är vi ju i anfallszon utan minsta lilla bakslag. Snälla för satan trigga varandra att smälla på utav fan nu.
- Lee Harvey Oswald
Skulle nog snarare säga från FörsäsongenJim Morrison skrev: ↑2022-11-29 20:18:06 Hade någon visat mig den här matchen och sagt att den var från förra säsongen så hade jag knappt reagerat. Vi behöver ett hästjobb av Garpen för detta är så låg nivå. Vi verkar ju se likadana ut oavsett vilka som spelar i laget.
Sista 15 omgångarna av SHL i våras, då uppträdde DIF iaf som ett lag.
Men det räckte inte för att hämta ikapp, sedan var soppan slut till Kvalet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Håller inte med, flera saker ser bättre ut t.ex det fysiska spelet, tycker även att man stundtals varit bättre i offensiv zon där man återerövrat puck flera gånger. Sedan blev det ju kattskit efter utvisningen så där fastnade man ju i gamla synder.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-29 20:18:06 Hade någon visat mig den här matchen och sagt att den var från förra säsongen så hade jag knappt reagerat. Vi behöver ett hästjobb av Garpen för detta är så låg nivå. Vi verkar ju se likadana ut oavsett vilka som spelar i laget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker att mycket av problemet ligger i att de som de yngre spelarna ser upp till inte går i bräschen för det hårda arbetet och "barn" gör inte som "föräldrar" säger det gör som föräldrar gör..... Någon av de som ska vara ledande spelare måste leda med exempel. D.V.S. Brodin måste börja tacklas, Krüger måste lägga sig ned och täcka skott. De tilltänkta kulturbärarana måste skapa en kultur där de visar att hockey är en lagsport där alla underkastar sig lagets bästa och visar att det är blod,svett och tårar som gäller.... Tyvärr är har spelarna som har den menataliteten främst alldeles för lågt tempo eller är för dåliga för att hänga med här och får då tyvärr inte den respekten av sina exempel eller når helt enkelt inte in i de situationerna av den anledningen.
I wish Jimmie Ölvestad was still a player....
Den här gruppen lider av lättja och har helt fel mental inställning. Jag säger det igen.....våga bänka de som inte underkastar sig jobbet.
I wish Jimmie Ölvestad was still a player....
Den här gruppen lider av lättja och har helt fel mental inställning. Jag säger det igen.....våga bänka de som inte underkastar sig jobbet.
Härligt Brodin! Vi har inte tappat någon 3-måls ledning ännu va?..
Enkelt. Ta nu och sänk det där kräket Johansson eller va han nu heter..
- Harmageddon
Bra
Täckning/räddning på ena sidan och friläge samt mål på andra. Varför krångla till det
Täckning/räddning på ena sidan och friläge samt mål på andra. Varför krångla till det

"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
- Jim Morrison
Söderlund har varit hög klass dom senaste matcherna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.